Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Körigt...

Av Emma - 30 mars 2011 11:09

Ja guuud vad det kör i magen....illa mår jag också :(

Sitter nästan bara o väntar på att jag måste springa till toa...men jag håller tummarna för att jag slipper!

För magsjuk är det sista jag vill vara nu, tror inte direkt det skulle gynna min muskel/revben särskilt mkt :/ För jag har ju fortfarande ont, absolut inte i närheten av hur ont jag hade innan, men jag är så satans rädd att det ska komma tillbaka!

Och just magsjuka är väl kanske inte det man helst vill drabbas av om man nu måste välja? :p


Ne jag försöker sitta så still som möjligt i hopp om att det ska gå över ;p

Jag ska ju jobba ikväll...har ju inte tid med sånt här trams då!

Städa skulle jag ju också göra innan jobbet...


På tal om jobb...så har jag sökt ja en si så där kanske 40 jobb bara detta året...fått en timanställning, men inte hört ett ljud från något annat!

Visst en timanställning är bättre än inget, men jag vill jobba sååå mkt mer!

Få ordning på ekonomin och ha nått att göra på dagarna!

Detta med att gå hemma är fan inget för mig :(

Jag tycker det är så jäkla illa att företag inte kan höra av sig och säga, tack för din ansökan men tjänsten är tillsatt. Är det för mkt begärt?!?


Och folk som säger..."det är väl bara till o söka lite jobb så får du nog ett"....Skulle jag helst vilja slå på käften!

Det är sånna man hoppas blir arbetslösa så dom får smaka på verkligheten själva!

Eller för all del sånna som säger "Börja plugga då?!?"

Till vad?!? Det är väl inte bara till att börja plugga när man själv inte riktigt vet vad man vill?

Att ta studielån bara för att ha nått att göra, och inte veta om det är nått man vill jobba med, är inte riktigt min största dröm!

För tänk om jag kommer på vad jag vill göra sen och måste sätta mig i skolbänken igen?

Nej så tänker dom nog inte!


Visst funderar jag på att plugga, MEN jag måste bestämma mig först, och känna att det verkligen är rätt :)

Men det är bara jag som kan avgöra när det känns helt rätt och när jag verkligen har motivationen till det.

För utan motivation kommer jag nog inte långt med pluggandet.


Ne nu får jag nog lägga mig ner lite o vila :)


*Håller tummarna för att detta försvinner snart*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 mars 2012 17:25

Ja nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen! Anledningen är väl egentligen mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig, få ner mina tankar till ord, det är ett sätt för mig att hantera jobbiga och positiva saker. Dom senaste vec...

Av Emma - 24 oktober 2011 19:40

Jag har rätt länge....nästan ett år funderat på att börja plugga. Främst har det varit USK som lockat mig, eller kännts mest lockande, eftersom jag vill ha en utbildning för att öka chansen till fast jobb och bättre lön! Inte för att jag vill plugg...

Av Emma - 5 oktober 2011 10:34

Idag är det onsdag, en grå och tråkig onsdag. Hade önskat fint väder nu, speciellt imorn när begravningen är, men så blir det nog inte....men jag hoppas fortfarande!   Dom senaste dagarna har varit riktigt pissiga om man nu får säga så. Tårar...

Av Emma - 27 september 2011 10:07

Oj! Det var längesen jag skrev här! Tiden bara springer iväg och det gäller att hänga med ;)   Det har väl egentligen inte hänt så mycket, det har blivit mest jobb och slapp :) En runda till Göteborg i sommras, men annars inget.   Jag ...

Av Emma - 10 april 2011 10:46

Har tänkte skriva i många dagar, men sen har jag glömt bort det eller fått nått annat att göra :)   Nu känns livet lite lättare igen faktiskt :) Jag har fått jobb som Personlig assistent i olofström, så imorn gör jag min första jobbedag :D Är...

Ovido - Quiz & Flashcards