Alla inlägg under november 2009

Av Emma - 29 november 2009 11:48

Söndag idag, denna veckan också slut!

Dödstrött är jag, riktigt ordagrant!

Igår hade jag sett fram emot en lång härlig sovmorgon, vi va först på hockey i fredags o sen va vi på harrys, emma fick uppdraget att köra, vilket passade bra eftersom jag hade somnat om jag druckit!

Va hemma vid halv 3 eller så och gick o la mig.

Igår vaknar jag halv 10 av grannen som spelar dunka dunka på höög volym, så det blev ingen lång sovmorgon som jag sett framemot :(

Hade massa att fixa hela dagen så jag kunde inte vila direkt, och på kvällen va det fest hos Micka som fyllde år!

Givetvis utgång också! Taxin kom kvart över 3 o hämtade oss i stan, då hade jag nästan hunnit frysa ihjäl...

Vid 4 gick jag o la mig iaf, och vaknade kl 9!!

Och nu sitter jag o lyssnar på Niklas som ligger o snarkar jämte mig på soffan...

 

Kvällen igår kan vi radera...iaf utgången, det hade vatt jättekul hela kvällen om inte folk hade vatt tvugna o bråka :(

Till på köpet fick jag  stryk på min stackars snok...den är svullen och gör sjukt ont idag :(

 

Idag ska jag bara slappa , förutom hockeyn som vi ska på vid 3!

Nått o se fram emot, nått fint o titta på också ;)

Ja jo jag är helt såld faktiskt :D

 

Ne nu måste jag fixa nått ätbart innan jag hungrar ihjäl!

Av Emma - 24 november 2009 23:27

I allt elände finns det faktiskt något gott med!

Jag har fått jobb Torsdag och fredag och sen hela nästa vecka :D

Det är bara till att bita ihop, för hur som helst så trivs jag verkligen med att städa, och jag behöver verkligen alla pengar jag kan tjäna nu!

För gudarna ska veta att man inte blir fet av a-kasse ersättningen nu för tiden!

Om jag ska vara ärlig så är jag jävligt glad att jag blev arbetslös första gången när jag blev det, för jag har nästan lika mkt i ersättning nu, efter rätt så lång tid, som pappa har....vilket innerbär att det har sänkts med minst 3-4000:- för dom som får stämpla för heltid nu för tiden!

Hur de nu gick till att jag bara får ersättning för 30 timmar i veckan det vet jag inte med tanke på att jag jobbade röven av mig rent ut sagt när jag jobbade i kommunen och det är därefter ersättningen räknas!

Jag kan ju bara säga att jag tycker att det är för jävligt rent ut sagt!!

Folk som har jobbat 40 år och betalat sååå mkt skatt o grejer, får en så usel ersättning som dom får!

Men allt beror på denna jävla regeringen, sen skiter jag i vad alla andra tycker o tänker!

 

Folk som jobbar tycker säkert det är bra med mer pengar i plånboken.....tills den dagen dom också blir arbetslösa!

Då fattar dom kanske, då kanske dom inser hur jävla illa det är!

Att man som människa i dagens sverige, ska behöva välja mellan att betala räkningar eller att äta!?!?!

Finns det någon som tycker detta är okej så tycker jag att den/dom ska testa på livet som arbetslösa!

Visst, som jag alltid sagt, man ska inte ha det bra som arbetslös....men nån måtta får det fan vara!

 

Sen gnäller regeringen på att socialbidragen har ökat...

Är det så konstigt då?!?

Nee jag tycker inte det!

Ne dom sparkar på dom som redan ligger ner!

 

Och vi får inte glömma att vi står inför ett stoooort generationsskifte i sverige!

Meeeen herreguuud vilka ska kunna få alla dom jobben?!?

Tänk om alla ungdommar hade fått en chans, en chans att visa vad man går för, utan att man måste gått 10 år på högskola och helst inte vara mer än 25?

DÅ hade det nog inte varit så farligt!

Men nu räcker det med att man säger att man är 24 så vill dom inte ha en, nej för då har man inte tillräckligt med arbetslivserfarenhet!

HUUUR FAN ska man få det?!?!?

 

Ja jo jag är ganska upprörd på detta, märks knappt va? :p

Förövrigt så har dagen och kvällen varit helt okej!

Snart dags för sängen, upp i tid imorn o ringa samariten igen!

Om man inte är akut sjuk, vilket jag verkligen inte är, så ska man inte ringa innan kl 10...grejen va bara den att alla tider va slut när jag ringde kl 10 idag!

Så imorn satsar jag nog på typ 9 :p

Sen ska mamma o jag putsa fönster, hänga upp julstjärna o sätta fram stakar, så slipper jag tänka på det någon annan dag :)

 

Ja jäklar vilket utlägg!

Go natt!

Av Emma - 24 november 2009 09:06

Usch ja, hade jag fått välja hade jag helst inte vaknat just idag :(

Fruktansvärt är detta....jag kan inte beskriva de på nått annat sätt :(

Mest gnäll nu känner jag, men det är jävligt svårt att vara positiv eller se nått positivt när man har så här jävla ont i kroppen o mår så kass, det får en till o må jävligt psykiskt dåligt :(

 

Tyvärr finns det folk som aldrig någonsin har haft ont i kroppen, som bara skrattar åt en, som tycker att man överdriver o säger att man inte kan ha så ont!

Ibland önskar man sånna människor allt detta onda, så dom håller truten och fattar hur jävla ont det gör!

 

Ska ringa till samariten idag iaf, för detta funkar inte längre!

Först ska jag hem till päronen, jävla telesnor har stängt av min mobil...trots att jag ringde till dom o frågade varför jag fått en påminnelse...snurriga jag hade betalat förra månadens räkning en gång till...men de gör ju inget för den va på för mkt iaf så! Dom skulle fixa det iaf, men neeeej de har dom inte gjort!

 

Dags för frulle nu iaf!

Av Emma - 23 november 2009 09:46

Vad ska man säga?!?

Idag är nog en av dom sämre dagarna jag vaknat upp på....

Jag har så sanslöst ont i kroppen, tårarna kommer så fort jag sitter still för länge, fingrarna är så svullna så de känns som att dom ska spricka om jag böjer dom :(

Jag vet precis vad det är...men jag vill inte, jag vill inte inse att det faktiskt är så! Jag är bara 24 år! :( Men jo, jag får nog börja inse hur det ligger till nu!

 

Funderar på att ringa till samariten, samtidigt som jag inte alls vill...för då kanske jag inte få jobba, och de gynnar inte alls mig nu!

Tänk om man bara kunde få nått som tar bort detta onda!!

Fy fan....det finns nog ingen som fattar hur ont de gör i hjärtat när man vet vad man har framför sig...detta är bara början :(

 

Ne om jag skulle ta tag i mitt liv lite, äta frukost o hoppa in i duschen!

Sen ska jag o pappa in o ta sprutan mot baconsjukan!


Av Emma - 22 november 2009 10:08

Uppe tidigt idag :) Vaknade vid 8 första gången men somnade om till 9 iaf :)

Gick o la mig tidigt med, vid 1...fast då hade jag iofs legat på soffan sen halv 11 :)

 

Dock hade jag hoppats på att vara jättepigg idag med tanke på att jag inte gjorde för mkt igår...

Så är tyvärr inte fallet :(

Jag har helt sjukt ont i kroppen idag...det värker från nacken o ner i tårna :(

Antagligen är det hela veckans jobb som gör sitt...söndag-fredag är inte riktigt vad min kropp är van vid om man säger så! Och det är rätt kämpigt stundvis på OP faktiskt, även om man försöker dela upp det så man inte får allt det tunga på samma gång utan ta lite emellan!

 

Igår dammtorkade jag iaf överallt här hemma, utom ovanpå skåpen och frysen och kylen ute i köket....

Och så hämtade jag högtalarna jag fått av bror :D

Han har ju köpt nytt hemmabio-tjofräs, så jag fick hans andra högtalare...fast bara dom små, för jag tror att förstärkaren jag har hade brunnit upp med dom stora också :p

På kvällen va jag borta hos Micka en sväng o kollade på robinsson o pratade lite skit ;p

 

Nu ska jag ta ett tag med damsugaren här faktiskt, blev ju aldrig det igår ;p

Av Emma - 21 november 2009 10:24

Usch o fy!

Här hade man sett fram emot att få sova länge o vakna utvilad o pigg idag...

Så fort jag öppnade ögonen insåg jag att så va inte fallet!

Migrän till helvetet :( Hade sjukt ont i skallen igår när jag gick o la mig....vid 11..så jag tog en tablett men det hjälpte tydligen inte :(

Har iaf tatt ett piller nu på morgonen, vilket har hjälpt lite men inte helt!

 

Hade stora planer för denna dagen, storstäda riktigt ordentligt med dammtorkning och fönsterputsning...dom planerna får jag nog lägga på is en stund :(

Känns så trist när man bara är ledig en dag och vaknar och mår skit :(

Visst jag vet inte om jag ska jobba nästa vecka....men det är kanske bättre o planera som om man ska jobba, så man hinner göra lite iaf!

 

Ne försöka ta sig upp ur sängen o äta lite frukost nu!

Hoppas verkligen att dagen blir bättre än den började :)

Av Emma - 19 november 2009 21:05

Erhm...plötsligt var det torsdag kväll!

Hela veckan har bestått av jobb, till min belåtenhet helt klart, men utan tvekan trött i både kropp och knopp idag!

Imorn med sen är jag ledig 1 dag, har ju faktiskt jobbat 6 dagar på raken imorn!

 

Idag höll jag på o bli överkörd, och inte av vad som helst utan ett operationsbord ;p

Iofs va de inte roligt någonstans alls...men så här efteråt kan jag skratta åt det, för jag lär ha sett roligast ut i stan just då ;p Har sällan eller aldrig kännt mig så felplacerad på helt fel tillfälle! Men det gick ju bra till slut :)

 

Det ser ut som att 3:e världskriget har brutit ut här hemma nu, kan inte fatta hur det kan bli sååå stökigt när man inte är hemma, och när jag varit hemma har jag tillbringat tiden i soffan eller sängen!

Till på köpet är jag ju så trött så jag orkat knappt titta på de, och tittar jag på det så blir jag ännu tröttare av tanken på att fixa det!

Får bli ordning på mig imorn, då slutar jag kvart i 4 :)

 

Helgen är riktigt oplanerad, så ska den förbli också, med helgen så menar jag lördag, för imorn kväll ska jag tvätta och på söndag är det jobb igen!

Ska göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt :D

 

Förövrigt kan dom där jävla jobbcoacherna ta sig i baken!

Min tycker på allvar att det är viktigare att vi har ett möte en gång i veckan än att jag jobbar!! Seriöst?!?

Tror hon på det själv eller? Den dagen jag tackar nej till jobb...ja då är jag riktigt riktigt sjuk nångonstans!

Och det skulle inte falla mig in för ett möte, där hon vill veta vad jag vill göra i framtiden....jag har redan sagt det och det kommer aldrig någonsin ändra sig, jag vill ha ett jobb, en trygghet, en fast inkomst varje månad!

Det får man INTE av o gå på möte med henne!

 

Ne ett bloss med Micka nu innan sängen kallar! :)

Av Emma - 16 november 2009 23:50

Borde väl ligga i sängen nu o sova antar jag!

Men har man sovit 11 timmar inatt så är man inte så trött nu...tyvärr!

Somnade som ett litet barn igår kväll efter jobbet!

Vaknade vid 11 idag och kände mig duktigt utvilad :)

 

kl 12 ringde det, de va chefen som ville att jag skulle befinna mig på sjukhuset kl 1 för jobb!

Blev lite småstressad med tanke på att jag inte ens hade klätt på mig eller ätit frukost ännu!

Fick bli en korv på frendo på vägen till stan :p

Blir antagligen jobb hela veckan nu :D

Imorn blir det iaf jobb, därför borde jag ligga i sängen nu...

OP denna veckan också, trivs så himmla bra där trots att man mest är själv, men rätt skönt att kunna ta det i sin takt och planera som man vill :)

Dock gillar inte mina fötter och ben det alls tyvärr :(

Man måste ju ha kläder och skor som inte varit utanför dörrarna där, innerbär alltså att jag inte kan ha mina inlägg eftersom vi har tofflor :( Har ju haft dom i över 10 år nu, så mina stakars fötter och ben gillar det inte!

 

Ne ett bloss nu innan det är dags att krypa ner :)

Go natt!

Ovido - Quiz & Flashcards