Alla inlägg under februari 2010

Av Emma - 28 februari 2010 21:14

Är riktigt riktigt trött ikväll!

Dålig sömn i kombo med "jobb" större delen av dagen och kvällen har gjort sitt!

Kvällen igår va riktigt trevlig, trots att jag hade många olika namn :p

Va några skåningar med igår också, varav den ena höll på o ha ihjäl mig inne på compa....eller inte riktigt men de kändes så då...

Det krävs riktigt mkt för att reta upp mig, men där va inte emma långt borta från att explodera!

Men Malmöbor är sanneligen en sort för sig!


Natten spenderades på en soffa i Asarum, skavfötters med Jessica ;p

Gick o la oss vid halv 6 i morse och vaknade första gången vid 9, halv 10 så de e inte konstigt att jag är trött ikväll!

Vid 1 kom bror o hämtade mig, sprang in o bytte kläder o så där sen direkt ut till han o rev tapeter o donade, nu är vi klara! :D


Helt sjukt vilken ångest jag har, hur nerstämd och tyst man kan vara fast man älskar att prata och skratta....

Allt känns så hopplöst och jobbigt just nu, jag har inte en jävla aning om hur jag ska lösa detta eller om det kommer lösa sig överhuvudtaget :(

Just nu är mitt liv ett kaos, min mage har gjort uppror och huvudvärken sitter som ett plåster!


Jag mådde så jävla bra, va så glad och kände att saker och ting höll på att lösa sig och gå bra för mig!

Men det är ju min vanliga tur verkar det som....ibland undrar jag vad meningen är?!? Orkar man hur länge som helst?!?


Nu ska jag kolla klart på wallander o sen sova!

Kan bli en tung dag imorn, som jag bävar för nått så fruktansvärt!

Av Emma - 27 februari 2010 10:58

Tog mig en välförtjänt sovmorgon idag, det behövdes verkligen!

Gick o la mig vid 12 och vaknade vid 10 ;p


Frulle nu sen bort till päronen, skulle behöva en runda till stan o fixa alkohol, samtidigt som jag funderar på att sticka upp till olofström och fixa biljett till hockeyn på Måndag!

Det finns bara ett litet problem med allt detta....jag har ingen bil ;p

Får la flörta lite med mamma :)


Ikväll vill jag festa, eller gå ut iaf....ingen bra idé o sitta hemma o glo en hel helg :/

Men eftersom min mobil inte fungerar så är det inte så lätt för folk att få tag på mig!


Någon har precis förstört min lördag....jag hade verkligen nästan lyckats kopplat bort all skit nu...tills han började ifrågasätta!!

Passar det inte att höra av sig annars så kan man skita i det nu också!

Usch nej, jag ska sluta låta folk påverka mig när jag mår dåligt.....räcker med att nån säger Buu så börjar jag gråta....

Av Emma - 26 februari 2010 22:08

Ja jag ska lyssna på pappa och försöka slappna av nu i helgen, det gynnar ingen att jag går runt och är ledsen och mår dåligt hela tiden :(

Men det är tyvärr lättare sagt än gjort!

Jag försöker så gott jag kan, men vetskapen om att jag inte kan betala mina räkningar maler inom mig och jag har världens ångest för det! :(


Idag har jag iaf varit ute hos bror med pappa och rivit tapeter!

Jag måste erkänna att vi är duktiga på det där, på 2 dagar har vi rivit nästan 2 rum :)

Efter det blev det pizza hos päronen och sen en tur till olofström för att handla, för mat måste man ju ha liksom! Hittade dessutom ett par skor som kostat 400:- men som bara kostade, hör o häpna, 39:-!! Jag va tvungen o kolla 2 ggr på prislappen så jag verkligen såg rätt! Passar ju perfekt nu när jag är mer eller mindre totalpank! :) Snygga va dom också!

Mamma köpte även 3 böcker till mig på bokrean, det tackar vi för :D


Nu har jag riktigt fredagsmys med chips, godis och cider :)

Ärligt talat riktigt skönt o bara sitta hemma o dricka lite gott o gotta sig en fredagskväll, även om jag egentligen hade velat gå ut! Men jag valde bort det mot en olofströmstripp, vilket jag absolut inte ångrar nu :)


Dags att spana in filmen på 3:an nu, sen som jag är har jag ju inte sett den innan, vilket alla andra verkar ha gjort ;p

Vi får la se hur länge jag orka hålla mig vaken, brukar ju ha en viss förmåga att somna på soffan!

Av Emma - 26 februari 2010 09:01

Äntligen Fredag brukar jag säga, så får väl låtsas som att jag är lika glad över helg idag!


Vaknade med nackspärr, va väl liksom bara det som saknades nu :(

Kände visst igår att de började göra ont, men inte trodde jag att de skulle bli så här!

Men men, de e väl lika bra att det kommer nu!


Idag vet i tusan vad som händer....frulle snart iaf sen bort till mamma o pappa o ringa massa jobbiga samtal!

Skulle betala räkningarna också, men de e inte så lätt när pengarna uteblir :(

Ska ta ett prat med bror idag också, får försöka fixa detta så jag slipper må dåligt mer...eller ja de gör jag ju ändå men de känns lite bättre om jag kan betala mina räkningar iaf!


Skulle behöva storhandla, är sugen på att åka till Maxi och Willys faktiskt, men får se vad mamma säger om detta!

Dom skulle ju komma o sätta upp min spegel idag, sa dom igår iaf!


Ikväll funderar jag på Harrys, är ju gratis inträde så de kan jag överleva :)

Några som ska dit kanske?!? :)

Av Emma - 25 februari 2010 18:50

Usch ja, denna dagen kan väl bara vara över nu?!?

Sällan mått så här dåligt o vatt så här arg o ledsen :(

Men ska försöka lyssna på vad pappa sa...försöka släppa det resten av kvällen...för jag orkar verkligen inte gråta mer nu :'(

Har en sån fruktansvärd huvudvärk också, men det är ju inte så konstigt!


Har iaf vatt ute hos bror o rivit tapeter idag, skönt o få "förstöra" lite när man är arg!

Annars har dagen bestått av tankeverksamhet...tyvärr går det inte så mkt framåt....men jag slutar ju inte tänka för det!


Nu ska jag se om jag har nån bra film, kanske blir den jag började kolla på igår men somnade till inom 10 minuter!

Inte så att filmerna är dåliga, utan jag sover så fruktansvärt dåligt på nättrena så på kvällarna känner jag mig som ett vandrande lik.


Imorn är det fredag, en dag jag sett framemot!

Hade antingen tänkt gå ut på Harrys eftersom det är den bra Dj:n igen, va ju döbra sist så hoppas ju på minst lika bra igen!

Eller hade jag velat dra ihop ett gäng o kanske ätit nått o spelat spel hela kvällen och druckit lite gott till de :)

Men nu känns det inte som att de kommer bli så!

Lördag vill jag också gå ut, men antagligen inte :(

Måndag SKA jag på hockey...om jag så måste råna banken först ;p


Nu ska jag tända lite ljus här o krypa ner under filten!

Av Emma - 25 februari 2010 09:09

Känner mig totalt grundlurad!

Mådde jag kasst igår vet jag inte riktigt vad man skulle kunna kalla det idag!


Jag vet inte vad som är värst, att Kommunal ringde till mig o sa att dom skulle börja dra a-kasseavgiften från min lön i typ oktober, ELLER om det är att försäkringskassan igår hade skickat hit ett brev där det stog att jag inte vatt med i a-kassan sen oktober och att jag ska betala tillbaka 20 000:- till dom!!!!

Må hända att jag är lite slarvig på det planet med att titta jätte noga på min lönelapp, men när mitt fack ringer o säger en sån sak så litar jag på det!


Jag kan ju säga att det har fallit krokodiltårar här nu på morgonen....jag känner mig helt tom på känslor och tårar nu....

Jag blir inte bara jävligt ledsen, blir så totalförbannad så det finns inte ord för det!


Ska gå bort till päronen strax, orkar inte ta tag i detta själv känner jag, jag bryter ihop bara jag tänker på det, så vi får hoppas tankarna håller sig borta när jag går hem till dom....jag är inte så mkt för att storgråta öppet.


Ne idag mår jag riktigt kasst, måtte detta ordna till sig bara!

Av Emma - 24 februari 2010 17:19

Idag är en sån dag då det mesta känns jobbigt...

Jag skulle kunna börja storgråta när som helst känns det som, bara så där!


Mitt upp i allt när allt känns så där toppenbra, så finns det saker som verkligen dragit ner mig till botten....till en nivå som jag inte vet hur jag ska ta mig ur!

Vissa beslut ångrar jag så ändan in i helvetet rent ut sagt!

Dom besluten som gör att jag sitter där jag gör...i en situation jag inte kan ta mig ur, hur gärna jag än vill!

Jag mår så ruskigt dåligt innerst inne av detta så det är helt sjukt :(

Om jag bara vetat hur jag skulle få ordning på allt igen så hade det inte kännts alls lika hopplöst....men nu vet jag inget alls...


Ne de e fan inte okej att ha det så här, sätta sig i sitser som kan förstöra för framtiden!

Hela tiden gå runt o va orolig och ha ångest :(


Bäst att gå ner o flytta över tvätten snart så jag kan springa in till Micka o dricka kaffe!

Ikväll ska iaf jag följa Oik på nätet! :D



Av Emma - 23 februari 2010 20:18

Min vetekudde är puts borta :(

När jag behöver den som mest hittar jag inte den :(

Har letat överallt och hittar inte den någonstans!


Har helt galet ont i hela ryggen och axlarna, antagligen därför jag sov så dåligt inatt också.

Nu är det verkligen kris på bäddmadrass fronten....måste verkligen upp till Ikea o köpa mig en ny bäddmadrass och en ny matta med för den delen!

Jag blir lika arg varenda gång jag och sugbritt ska göra rent mattan!

Ska aldrig mer köpa en så dyr matta, trodde inte den skulle dra till sig massa skit när den kostade så mkt...ska satsa på den svarta på Ikea för 299:- eller vad den nu kostar! Då kan jag acceptera att den drar till sig allt möjligt!


Nu ska jag ta ett bloss och ta fram smörgåsar till jobbet imorn, sen är det dags för damernas staffet i skidskytte...har tyvärr inga högre förväntningar :/

Ovido - Quiz & Flashcards