Alla inlägg under mars 2009

Av Emma - 31 mars 2009 23:16

Mhm, har en fuktskada i golvet i köket :(

har kännt en stark lukt i ca 1 vecka nu, inte fattat vad det är bara att det kommit någonstans från köket...riktigt stark lukt!

Idag när jag kom hem fick jag svaret....antagligen fukt i golvet...för golvmattan har släppt :(

Mitt nyrenoverade kök!! Fuck!

Blir till att ringa vaktmästaren imorn det första man gör!


O sen till min lycka...om det är något att vara lycklig över ännu?!

Imorn kl 13 är jag antagligen nervösast i min bekantskapskrets :p

Ska nämnligen på anställningsintervju i sölvesborg :D

Gör jag bara bra ifrån mig ska det inte vara några problem hoppas jag inte, men man ska inte ropa hej innan man är över bäcken!


Dessutom kom deklarationen idag...yey liksom 151:- tillbaka...det snålaste på länge :p

Fattar inte riktigt hur det har gått till men det stämde ju iaf!

Brukar väl få en 3000-5000:- tillbaka iaf!

Men det löser sig, det kommer väl sluta på en 9-10 000:- ist :D


Första April imorn!

Vart tar veckorna och månaderna vägen?

Jag bodde ju nyss i stan, jag har ju precis flyttat hit, inte ens fått i ordning ännu! Men nej, det var över 2 månader sen det ja!


Frågan är vem man ska lura och hur många som kommer försöka lura en? :p


Nu ska jag spana in gaderoben...vill ju gärna inte se ut som "hej kom o hjälp mig" imorn :p

Då skulle man helst haft råd o köpa nya kläder iofs, men det går säkert göra något bra av dom numera lite för trånga kläderna där inne!

Ett konstaterande iaf: Dags att råna banken eller vinna på en triss-lott snart ;p


Yoggin va skitäckligt föresten! Helt ärligt nått av det vidrigaste jag smakat!

Jag älskar yoggi i vanliga fall!

Dyr var den också så det känns ännu värre att den va så äcklig! ;p


Go natt!


Av Emma - 31 mars 2009 10:12

Japp japp, frukost nu, sen duschen och göra vid sig lite....sen till amv :/

Men kanske och förhoppningsvis sista gången på länge? :)

Vaknade med ett leende på läpparna idag, riktigt härligt faktiskt :)

Nästan så man skulle fira med glass eller till och med mat på mcd när man ändå är i stan? Får funderas på en stund :D


Nu ska jag smaka den nya yoggin jag köpte....vaniljsmak med choklad :p

Låter gott, men vem vet? Det tåls att testas iaf :)


Btw...det jag skrev igår kväll...ni behöver inte undra....jag var bara tvungen att få ut det, släppa på trycket lite :)



Tvätta bilen idag? Ja så får det nog bli sen!

Byta hjul imorn kanske om vi hinner, då måste ju bettan va ren o fin! :)

Av Emma - 31 mars 2009 00:05

Jag borde gå o lägga mig, amv imorn o sen plugga!

Men har sån fruktansvärd halsbränna så jag kan knappast gå o lägga mig nu....eller iaf inte somna :/

Är lite uppspelt också så skulle tippa på att jag har svårt o somna när jag inte är helt trött alltså :p


Sitter o kollar på NCIS, samma gamla avsnitt som man sett minst 2 ggr innan, men helt okej ändå!


Funderar på hur man ska göra med saker o ting...många tankar men inte många möjligheter att göra något jättebra av det hela...

Men försöka skadar kanske inte?


Finns saker man vill ha ogjorda i livet....det finns saker man skulle vilja tänka lite mindre på, sen finns det saker som man inte vill tänka alls på!

Sen finns det människor man önskar att man aldrig träffat, människor som är värda det sämsta av det sämsta i mina ögon just nu och varit ett bra tag!

Sånna man känner sånt sjukt avsky mot som man inte trodde fanns, som har gjort och gör saker man aldrig trodde personen skulle göra!

Fan vad jag ångrar mig, jag känner mig äcklad, bara vetskapen om vad du håller på med....

Längesen jag borde insett vilket misslyckande det/du är....

Vissa perioder skulle jag helst sudda ut ur mitt liv, bara glömma o gå vidare!

Jag lyckas nästan glömma varje gång...låt mig göra det!

Låt mig gå vidare, förtränga och bli glad igen! Det är det enda jag begär!

En del inser vilka fel dom gjort, ber om ursäkt och förklarar....dom människorna har sin stolthet i behåll, dom visar att dom inte är störst bäst och vackrast!

En del förstår tyvärr inte att det inte är alla andra som gör fel och är dumma i huvudet, utan att det kanske ligger lite hos dom själva också!


Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst...tills skiten försvinner, försvinner ur mitt liv för alltid!

Just nu önskar jag inget hellre!!

Jag vill leva mitt liv, bli glad och må bra igen!


Jag insåg igår vilka jävulska misstag jag gjort gång på gång, på gång.

Då va jag dum och förstog inte mitt eget bästa...men nu hoppas jag att jag gör det!

Det har tagit jääääkligt lång tid att inse att livet är mer värt än så, att JAG är mer värd än så!


Ne...dags o sluta nu :p

Jag är glad över vad jag har, och ännu mer glad över vad jag inte alls har i vissa fall :D


Go natt!

Av Emma - 30 mars 2009 18:44

Jag är SÅ glad, SÅ GLAD!!! :D

Livet känns lite lättare just nu trots allt :)

Nu ska jag diska, sen fixa lite mat och kolla på tv! :)

Ohhhh jag är så jävla GLAD!!! :D


"linda"....

Hade jag inte varit på systemet i fredags hade jag antagligen varit 50:- rikare...och inte haft råd o betala räkningen iaf!

Jag vet inte hur mkt alkohol du brukar dricka en helg, men jag dricker inte upp några jättesummor om det va de du trodde!

Nått annat? känner du mig? Vet du något alls??

Nej jag trodde inte det heller....så spara på era dumma kommentarer!



Av Emma - 30 mars 2009 11:16

Här hade man skrivit av sig lite, så försvinner allt :(


Hur som helst så är det ny vecka!

Det enda jag längtar efter är ett jobb (mer en dröm kanske?), sommaren och göteborg!


Ne, man kanske skulle göra nått?

Betala sina räkningar kanske?

Ett ont jäkla måste tyvärr....

Alltid samma ångerst över det....

denna gången var nog det hemskaste på länge....hade sån grym ångerst o mådde skitdåligt i torsdags när jag hade varit o "storhandlat"....för 400:-, vetskapen om att behöva välja bort att betala en räkning för att man ska ha mat?

Alltså allvarligt...ska det vara så?

Visst man ska inte ha det bra när man är arbetslös...det är jag väl medveten om och tycker det är helt rätt!

MEN, det finns gränser...när man måste välja att antingen äta eller betala räkningar i tid?!


Vart finns samhället för en när man har det så här?

Varför har man jobbat och betalat skatt sen man va 17 år när man inte får hjälpen man behöver??

Jag skäms...jag skäms så jävla mkt....fast det inte är något att skämas för egentligen!

Men jag har alltid kunnat ta hand om mig själv!

Jag fattar inte, det övergår mitt förstånd hur folk som aldrig har jobbat eller betalat ett enda öre skatt kan få hjälp, men inte en annan!?!?!?!?


Det är ta mig fan inte konstigt folk rånar banker osv!

Det är inte konstigt att fler unga mår sämre!

Det är inte konstigt att fler begår självmord eller försöker!


Men visst....det är VI, svenska folket som valt att ha det så här!

NEJ, jag personligen valde det inte....men majoriteten valde att det skulle vara så här!

Var så goda, här är vi, visst har det blivit bra???

ALLA JOBB som utlovades!? Vad hände med dom egentligen??

Jag ser det nästan lite komiskt på ett hemskt sätt att så många stackars jävlar blivit av med sina jobb det senaste året....


Jag hoppas verkligen att hela sverige har fattat och insett nu vilket enormt misstag det va att välja som man gjorde!

Jag vet att det antagligen hade sett likadant ut med jobben nu iaf....men inte allt det andra!


Läste en rätt "rolig" grej i tidningen i lördags....

Nu ska jag först poängtera att jag inte är rasist eller nåt sånt!


Det handlade om att regeringen skulle fixa nått  så att invandrare får jobb så fort som möjligt när dom kommit till sverige!

Dom prioriterar alltså detta väääldigt högt!

Ja jag blev förbannad, liksom dom flesta andra verkade ha blivit...av kommentarerna att dömma iaf!

Någon hade skrivit att det inte är konstigt att fler o fler röstar på SD!

Nej jag måste hålla med, när man läser sånt så blir man inte alls förvånad!

När sverige inte ens kan ta hand om sina egna, vars förfäder byggt upp detta landet och samhället vi lever i, då prioriterar man och tar in ännu fler invandrare, vill och hjälper dom att få jobb!

Vem hjälper oss svenskar? Vem tycker synd om oss???

Hade VI fått den hjälpen om vi kommit till ett annat land?

Nej just det!


Än en gång...jag är inte rasist eller så, men man kan knappast bli annat än heligt förbannad :(

Man kan knappast bli annat än besviken på samhället vi lever i!



Av Emma - 29 mars 2009 22:18

Inte nog med att man är trött som en annan, inte har kunnat äta något direkt idag, snart hostar man ut lungorna....

Jag LIDER dessutom av världens satans jävlars helvetes mensvärk!!

Har inte direkt njutit av kvällen så här långt iaf :(


Kom o döda mig helst nu!


Ska ta mig fan dricka upp hela flaskan med hostmedicin sen så jag är deckad i en vecka framöver!

Känns som att jag legat på E22:an och blivit överkörd gång på gång...

Alltså inte behagligt någonstans!


Ska försöka kolla klart på filmen nu...lite svårt o koncentrera mig emellanåt så att säga :/


Har så mkt jag vill skriva....men tar nog det imorn när jag funderat en gång extra på det!


Ne God natt!

Av Emma - 29 mars 2009 16:40

Det finns ett ord som bäst beskriver hur läget är idag.....TRÖTT!!


Hade en jättetrevlig kväll igår, trevligt folk och allt sånt där!

Träffade kusinen ute, väldans oväntat men riktigt trevligt :)


Nu sitter jag o äter chips...sjukt hungrig men såååå för mkt trött för att ens orka laga mat!

orkar ju knappt resa mig från soffan!

Men sånt får man ta så här dagen efter...


Resten av dagen kommer bli precis lika lugn som den börjat, soffan, chips och film!

Kan knappast bli bättre!

Av Emma - 28 mars 2009 10:38

Härliga lördag!

Verkar vara fint väder iaf :)

Kanske man skulle sticka ut till stilleryd o tvätta bilen? Får ringa bror helt enkelt!


Igår missade jag det sista av let´s dance.....JA jag somnade :(

Duktigt surt, men är man trött så är man!


Nu ska jag strax gå bort till mamma o pappa och färga håret :)

Det behövs om vi säger så :p


Ikväll blir det fest, inte här dock men någonstans :p

Blir säkert bra om jag lyckas hålla mig vaken lite längre än till kl 10 på kvällen!


Ne dags o klä på sig!

Ovido - Quiz & Flashcards