Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Emma - 18 mars 2009 19:55

Tror ni jag har suttit ute i solen idag eller?

Njae just det, gick bort till mamma o pappa, då kom morbror leif och stannade till 5 tiden, då va det för kallt enligt min mening o sätta sig ute :/

Har däremot räknat förbaskat mkt :)

En bra sak iaf :D

Fast blir så jäkla frustrerad när jag inte fattar ett skit! (inget ovanligt iofs)

Pappa förklarar, jag räknar, det kommer ett annat tal, sen kommer det ett likadant igen och jag har glömt bort hur man gör :(

Men men, det blir väl bättre förhoppningsvis!


Nu behöver jag äta, sjukt hungrig...orkar inte fixa mat bara....

dessutom har jag grym ångerst...ska till tandläkaren imorn :(

Dom som känner mig vet att jag har äcklig tandläkarskräck efter vad jag varit med om :(

Bara vetskapen om att jag ska laga ett hål gör mig gråtfärdig...ännu värre är att det är hos en tandläkare jag aldrig varit hos!!

Jag har sen den där hemska upplevelsen som slutade med rotfyllning och tillslut att jag fick dra ut tanden, vägrat gå till någon annan tandläkare än min vanliga...hon som är så försiktig och vet hur rädd jag är att något ska gå så fel igen.

Nu ska jag gå till någon jag aldrig träffat, någon som inte vet vad jag varit med om, hur stor min räddsla för den hemska smärtan jag upplevde för typ 10 år sen nu.

I 10 år har jag mått dåligt en vecka innan tandläkarbesök och nu är det nog värre än någonsin :(


Hade jag någonsin träffat kärringjävlen som gjorde att jag fick denna skräck så hade jag nog sett till att hon fick varenda tandjävel utdragen utan bedövning, så hon hade fått känna på den jävla smärtan!

Fan, fan säger jag....jag kommer aldrig glömma det!

Nu var det visseligen inte så att jag drog ut nån tand, ist hade en tand spruckit och blivit inflamerad, jag hade så ont så jag kunde knappt svälja mitt saliv....mhm man går till tandläkaren o får hjälp.

Får en bedövningsspruta....ajajaja smärta....

Hon hinner knappt ta ut srputan innan hon börjar borra.....behöver jag säga att jag skrek rakt ut och att tårarana sprutade??

Jag kan inte beskriva den smärtan med ord alltså, jag trodde allvarligt talat att jag skulle dö...

Hon fortsatte trots mina skrik och tårar o sa att jag inte skulle vara så gnällig!

Till slut va hon klar o hade lagat "hålet" som hon sa att det var!

En vecka till gick, fortfarande denna jävulska smärta i käften, åker tillbaka till min vanliga tandläkare om tittar o ser helt förbryllad ut när hon kollar på röntgen bilderna o säger att hon förstår att jag har ont o undrar hur i helvete den andra missat detta....

Jag ligger mest där o ber dom avliva mig om dom inte kan få bort smärtan snart.

Joda, efter typ 3 timmar har dom borrat upp hela tanden...tagit bort allt nerver o sånt, rengjort eller vad man ska säga, fyllt igen det provisoriskt och jag får äntligen resa på mig utan smärta!

Rotfyllde till slut tanden, det va ju det som va meningen, allt var frid och fröjd i ca ½ år, sen fick jag ont igen....vilket man inte ska kunna få i en tand som är rotfylld!

Tandläkarbesök efter besök, till slut bestämde vi att tanden skulle bort, för ont i munnen vill ingen ha ju!

Ingen va gladare än jag den dagen tanden åkte ut :)

Nu skulle väl ändå problemet vara löst??

Ohhh NEJ, så bra kunde det inte vara!

Det känns ju alltid konstigt när man dragit ut en tand, så första tiden tänkte jag inte så mkt på att det va konstigt...men när själva "hålet" hade läkt så insåg jag att helvetet inte var över :(

Nedå, en runda till tandläkaren igen...lite förbryllade stod dom där igen....

Behöver jag säga att jag blev lite rädd när dom berättade att käkbenet gått sönder?

Dom slipade o donade, sydde o fixade...

Ja jo sen har det varit fint och bra!

Men ett sånt lidande, en sån räddsla, jag vill aldrig mer bli en sån stamkund hos tandläkaren igen!

Ne fy fan va dåligt jag mår när jag tänker på det....


Det kommer fällas både en och 2 tårar ikväll känner jag på mig :(


Nu blev det en halv uppsatts men ibland behöver man få ur sig saker!


Av Emma - 18 mars 2009 12:12

Vilket underbart väder!! :)

Jag blir helt kär i hela kroppen!!


Sovit bort halva dagen bara men va fan :p

Lite frulle nu o sen gå hem till mamma o pappa, sätta sig på altanen med en bra bok o njuta :D


Ja inte fan har jag tid o sitta här då!


Hejs!

Ovido - Quiz & Flashcards