Alla inlägg under september 2009

Av Emma - 29 september 2009 23:23

Ikväll tyckte jag att jag hade gjort mig välförtjänt av lite gott och soffmys!

Man skulle kunna säga att jag hade lill-lördag på en tisdag ;)

 

Jobbet gick oväntat bra, kom ihåg allt, iaf allt som va likadant som sist ;p

Dock hade dom möblerat om i köks-skåpen så jag höll på o bli tosig, men tur att det inte va nått värre än så :p

 

Imorn är det första jag ska göra att ringa till bokningen!

Visst fan behöver dom folk, och visst fan tar dom in även om man inte är utbildad!

Räcker det inte att chefen säger till en o ringa och att man säger det?!? Ska chefen behöva ringa själv eller?

Men Idag fick jag reda på att dom verkligen behöver folk, och att jag ska stå på mig riktigt riktigt mycket!

 

Nu kallar snart sängen, känns att man jobbat idag, är tröttare än vanligt faktiskt!

Hoppas bara att jag får sova inatt, börjar blir sjukt tröttsamt att inte få sova mer än 2 timmar i taget för att det gör så ont i kroppen :(

Får nog ringa samariten snart om detta fortsätter, kommer ju lida av grym sömnbrist till slut annars :/

 

Go natt!

Av Emma - 29 september 2009 10:53

Jag kan vara den gladaste människan i svängsta just nu!

Dom ringde från sommarjobbet för en stund sedan o frågade om jag ville jobba idag!

OM?!?! Klart jag vill!! :D

Som jag har saknar gamlingarna och personalen i en hel månad! Som känns som ett halvår!

Men visst finns oron över vilka som inte finns kvar längre :( Det finns ju alltid någon man fastnar mer eller mindre för!

 

Så nu ska jag äta lite o sen bort till mamma o pappa en runda innan jobbet kallar! :)

Skönt att bara få komma iväg, även om det bara är till mörrum! ;p

Av Emma - 28 september 2009 10:30

Hej o hå vad det går!

Jag har sagt det innan och säger det igen...vart fan ta tiden vägen?

 

Ny vecka iaf, den kunde helt klart börjat bättre!

Timmarna jag har fått sova inatt är lätträknade :(

Har så sjuuuukt ont i kroppen, varenda del värker, hade man kunnat ha ont i håret hade jag haft det med! :(

Visst vi red i lördags, men så jävla ont borde jag inte ha, inte med tanke på att vi inte alls red lika mkt som förra gången.

Måtte jag få sova inatt bara, för jag är på riktigt uselt humör nu!

Ska tvätta idag till på köpet, tur jag inte ha så mkt tvätt!

 

Helgen?

Joda den va riktigt trevlig, I fredags blev det mat hos micka o sen soffmys här för min del.

I lördags red vi som sagt och på kvällen blev det utgång efter mkt velande och mkt letande efter förfest!

Slutade med att jag och Ola (grannen) satt här först och sen åkte vi in till stan vid 9 ;p

Det va faktiskt riktigt riktigt trevligt ute i lördags, mkt folk och bra musik! :)

 

Nu är det dags för mig att äta frukost, hoppa in i duschen o sen tvätta!

Av Emma - 24 september 2009 22:40

Ne dagen har väl inte varit såå bra!

Ett uselt humör och allt känns tungt, men det är bara till att fajtas, övervinna tröttheten och alla tankar!

Synd bara att folk inte kan förstå, förstå varför man mår dåligt och är ledsen :(

 

Imorn är det fredag, äntligen helg liksom...även om dagarna mest ser likadana ut iaf så vet man att det är helg!

Det blir nog lite fredagsmys hos Micka imorn, gå o lägga sig tidigt för en gångs skull och kanske köra bror o dom till bussen på lördag då dom ska till tyskland, sen får jag nog krypa ner igen :p

Förhoppningsvis blir det Rally på lördag, och sen ridning...kvällen vet i fan, fattig som en lus så det får nog bli lugnt :)

Kan behöva ta det lugnt faktiskt, har varit väldigt mkt dom senaste helgerna, men visst är det kul!

 

Jag är förövrigt så otroligt stolt över mig själv!

Att jag från att röka nästan ett paket om dagen har gått till att röka 2 cigg om dagen är i mina ögon helt otroligt :)

Visst kommer jag säkert gå upp ett o annat kilo den närmaste tiden, men helt ärligt skiter jag fullkomligt i det! :D

Sen att jag skällde ut mamma helt utan anledning och att en kärring som tänkte tränga sig i kön på City Gross fick veta att om man vill ställa sig i kö så ställer man sig längst bak, är en annan femma :p Med kärringen hade jag nytta av det iaf :)

 

Ne nu ska jag slänga mig på soffan, snart börjar NCIS :D

Go natt!

Av Emma - 24 september 2009 11:11

Jag är så trött på mig själv!

Jag hatar människan jag blivit, jag hatar sättet mitt liv utvecklats till det sämre!

Detta är inte jag....för det mesta känns det som att jag sitter i andra änden av soffan och tittar på en stackare jag tycker grymt synd om!

Jag mår illa när jag ser mig själv i speglen.....

Den där glada, positiva, härliga, öppna och goa tjejen är puts borta :(

Livet jag älskade försvann....

 

Ja jag är duktigt deppig idag!

Tankarna kommer ifatt en, tankarna som jag puttat bort hela sommaren.

Kan dom inte bara försvinna?

 

Fick världens dummaste fråga *enligt mig* när jag va hos jobbcoachen i torsdags.

"Varför är du deppig då?"

För det första: Kan man bli annat än deppig när man är arbetslös i dagens läge? Det känns/är nästan helt omöjligt att få ett jobb!

Jag menar, jag har jobbat sen jag va 17...har mer arbetslivserfarenhet än dom flesta i min ålder...ändå finns det inga jobb till en!

För det andra: Oron över pengar, hela tiden handlar det om dessa jävla pengar!

Får jag några pengar denna månaden? Får jag tillräckligt med pengar denna månaden? Vilka räkningar ska jag betala/inte betala om jag inte får pengar som tänkt?

Att man inte ska ha det bra som arbetslös visst, men det är inte konstigt att många arbetslösa är deprimerade!

Ne hela tiden blir man nerklankad på...alla talar om för en hur värdelös man är.

 

Tjejen med världens självförtroende vet numera hur fruktansvärt värdelös hon är, hur lite hon är värd och hur kass man mår som arbetslös!

Jag vill inget hellre än att jobba, men jag kan inte mer än att söka jobb tills fingrarna blöder!

Man kan bara hålla tummarna!

 

Ne dags att hoppa in i duschen nu, in till stan en sväng sen så man kommer ut lite också!

Av Emma - 22 september 2009 23:40

Japp, snart dags att hoppa ner i sängen!

Känner mig riktigt mör i kroppen och knoppen :/ Kanske förkylning på G? :/

Med tanke på min puls när vi va o tränade innan idag så skulle det inte förvåna mig :(

 

Hur som helst var det sjukt härligt att träna idag!

Orkar hålla fast vid vikterna jag hade för 7 månader sen på dom flesta maskinerna! :)

 

Idag är dagen med stort D också!

Idag slutar jag röka, jag SKA göra detta nu, jag o micka ska peppa varandra till tusen nu!

 

Imorn har jag inget planerat, cykla en sväng, motionera en runda kanske?

Är sjukt sugen på mys nu...sånt man märker imorn om det blir något av ;p

 

Ne Kolla klart på NCIS nu sen bädda ner sig i sängen med boken framför tills jag somnar :)

Go natt!

Av Emma - 22 september 2009 10:35

Väcktes av att telefonen ringde för en stund sedan, hade glömt o stänga av ljudet och ställa larmet!

Va inget värre än att linda undrade om jag va vaken och när vi skulle åka o träna!

 

Så nu sitter jag här o väntar på att mitt ägg ska bli klart så jag kan äta och sen göra vid mig för träning!

Härligt att man äntligen kommit igång med det igen :D

Jag mår så himmla mkt bättre när jag tränar!

 

Annars är det inget nytt, allt är lika grått o enformigt som vanligt...ett jobb hade verkligen gynnat!

Men det är bara till att hålla tummarna, går liksom inte göra mer!

 

Nu kallar frukosten!


Av Emma - 18 september 2009 10:49

Veckorna springer iväg, man hinner knappt med!

Har sovit riktigt kasst inatt, men nu på morgonen sov jag rätt länge ändå :)

 

Dags för lite frulle och sen duschen, ska ner till min morbror i bromölla o hälsa på en sväng, sen blir det en runda till Eko!

 

Efter vi varit där kanske det blir stallet, får se vad micka säger om att, om hon inte redan varit där.

Annars blir det nog rätt lugnt, har inte en aning om vad som händer o sker, men nått tar man väl sig till :)

Imorn blir det fest här i svängsta iaf!

 

Ne frulle o duschen nu!

Ovido - Quiz & Flashcards