Alla inlägg under september 2009

Av Emma - 2 september 2009 22:24

Penicellin är nog världens bästa påfund alltså :)

Känner redan skillnad och det är heeeelt underbart! :D

Nu kan jag va utan värktabletter en längre stund iaf, så länge jag inte pratar eller ska äta så går det fin fint :D

Åt till och med grillad korv innan, det tog sin lilla tid men det gick!

Svullnaden börjar gå ner o jag kan röra på kinden på högersidan utan att få tårar i ögonen!


Nu hoppas jag på en god natts sömn, för det behöver jag verkligen efter dessa 2 nätterna!

Iofs har jag ju Svea (kissebebis) här nu och hon ligger totaldäckad o på soffan nu så jag tror nog det kommer vara liv i henne hela natten :p


Imorn blir det en runda till Harrys på Music quiz om jag fortsätter må bra, vilket jag verkligen hoppas nu! :)


Av Emma - 2 september 2009 15:04

Jag känner mig mer död än levande för tillfället faktiskt :(

Men denna gången vet jag varför!


Måndags drog jag ut den där förbaskade visdomstanden i överkäken, behövdes 5 bedövningssprutor och den satt som berget, så självklart hade jag jävligt ont i måndagskväll....Natten var ett rent helvete, kunde knappt sova och svettades som en gris av smärta, gårdagen va inte mkt o hurra för heller, blev mer o mer svullen och kunde knappt öppna munnen på kvällen :( Imorse fick jag nog när jag grät som en liten barnrumpa när jag vaknade, det hela blev inte direkt bättre när jag såg mig själv i speglen o såg hur jag ser ut!

Ringde direkt till tandläkaren o sa hur det låg till, och hon jag pratade med tyckte jag skulle komma direkt, så jag hämtade pappa o körde dit!


Inflamation ut i kinden blev resultatet, Så penicellin i 7 dagar väntar nu! :/

Inte riktigt vad jag hade önskat nu men visst är det bättre än o ha det så här! För detta är nått av det jävligaste jag varit med om!

Har inte ätit mat på riktigt sen i söndags, så jag är sjukt sugen och hungrig på allt nu!


Nu är det dags för en värktablett innan diskandet och städandet! :p

Min mage kommer snart göra ett rejällt uppror om jag inte kan sluta med värktabletterna snart, jag tar inte sånt mer än när det verkligen är nödvändigt, och det har blivit några dom senaste dagarna :p


Förhoppningsvis är jag pigg o glad snart igen! :)

Av Emma - 1 september 2009 11:17

Redan September och officiellt höst!

Fast idag är det allt sommar tycker jag, visst inte direkt så man vill åka iväg o bada men skönt väder iaf :)


Sitter o väntar på att Micka o Liv ska komma hem nu så vi kan gå ut o sätta oss, och jag får äta min frukost!

Eller vad man nu ska kalla lite yoggi och strimlad skinka!?! :p


Känslan efter att ha dragit ut en visdomstand är inte den skönaste känslan jag upplevt kan jag ju säga!

Ser ut som en jävla hamster på högersidan, har inte fått mer än 4-5 timmars sömn inatt för jag har inte vetat hur jag skullat ligga för att det inte skulle göra ont :(

Jag går helt enkelt på Ipren nu, inget jag gillar men jag står inte ut med smärtan annars!

Måtte man slippa göra om detta säger jag!


Ne, klä på sig några andra byxor nu kanske :)


Ovido - Quiz & Flashcards