Alla inlägg under april 2008

Av Emma - 30 april 2008 22:45

Och nu då?

Nu är snart valborg över och jag sitter fortfarande framför datorn!

Inte riktigt vad jag räknat med kanske, men men.


Sitter o njuter av en cider...va så sugen o en cider blir man ju inte påverkad av :p

Fast måste erkänna att jag känner det....är ju trotts allt en månad sen jag drack senast!

Men va så sugen!


Ne får se vad jag ska göra nu....antingen soffan eller nått annat!

Av Emma - 30 april 2008 19:05

Ja nu undrar jag vart våren tog vägen?

iofs detta är ju standard valborgs väder så man borde vara van :p


Blev ingen grillning för min del...känner mig inte så pigg i halsen, kände de redan i morse men trodde de skulle gå över...men icke :(

 Känns inte som att man vill sitta ute o frysa då :(


Så de får bli grillning i ugnen ;)


Vatt o handlat med mamma, eller hon handlade åt mig...känns ju bra menar jag...

Men de blev en del iaf!

Toapapper, sallad, juice, grädde o sen lite gottis, typ glass  o coca cola :p


Ikväll vill jag göra nått...frågan är bara vad?

Händer ju inte så mkt utan bil :(

H&M

Av Emma - 30 april 2008 11:48

Jaa...glömmde ju berätta att jag fick mina kläder igår.

För första gången i historien blev jag duktigt besviken :(

Inte för att det inte va fint eller så, men de passade liksom inte redigt :(


Första gången någonsin jag har kunnat säga att jag har för stora bröst för nått...som jag nästan förväntat mig skulle vara för stort!

Alltså, den ena bikinin satt tajt, nästan på gränsen till att inte vilja ha...o sen tyckte jag att de va lite väl lite tyg, men mamma sa att de inte såg så dumt ut, utan trodde att de va för att jag är van vid mer :p

Sen till den andra bikinin...Jag personligen är ju ganska säker på att jag beställde en brun...men den jag fick va guldig!?


Spelar inte så stor roll för jag kunde knappt knäppa den...Men nått som kostar 49:- skickar man inte tillbaka!

Så är det någon som är anorexiasmal o har mindre bröst än mig så är den till salu ;)

För den är riktigt tajt...ni vet bikinityg är ju väldigt elastiskt...men det hjälpte tyvärr  inte :p


Så ja, nu har jag en bikiniöverdel iaf, den lär ju knappast inte ramla av för att den är för stor direkt ;)

Fick ett linne med...lite stora armhålor...men det går ju liksom o sy...de e jag ju ganska van vid så :p


Av Emma - 30 april 2008 10:56

Tiden springer iväg...tycker det gå så grymt fort trotts att jag är hemma varje dag!


Inte mkt planerat för denna dagen, vädret ser ju inte så frestande ut heller :(

Ska iaf tina min kyckling så jag kan äta den nu på dan, och fläskfilén till ikväll....tänkte ha grillspett :)

Om vädret nu tillåter detta...för just nu känns det inte så jättefrestande!

Annars finns de ju ugn :p


Mamma ska in till stan sen med, då ska vi handla lite, sen ska jag köra hem min bil till svängsta...pappa ska byta hjul på den...tyvärr :(

Vill inte ha dom äckelfula plåtisarna på :/


Nu ska jag sätta mig på soffan lite o bara slöa, har lite ont i magen idag men de har ju sina förklaringar!

Av Emma - 29 april 2008 21:37

Så där ja!

Nu är det färdig städat och omöblerat ;)

Ne har bara flyttat ut datorn i "hallen" igen :p


Så nu ska jag lägga mig på soffan o kolla på dom andra 4 avsnitten av talismanen som jag inte orkade igår...somnade till det sista...


Känns lite bättre nu iaf, rensat tankarna under städandet...inte fullt lika aggresiv längre alltså!


Kolla in länken jag la in i mitt förra inlägg förörvigt :D

Av Emma - 29 april 2008 19:04

Gå in på denna sidan om du vill ha fler besökare på din blogg :)


http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=emmacederberg

Av Emma - 29 april 2008 18:31

Jag finner inga ord...

Helt ärligt är jag så besviken över detta så jag har lipat nästan hela dagen!

De känns så fel för det är mamma o pappa som får ta alltihopa :(

O jag är så innerligt tacksam att dom finns, för det är dom enda som verkligen fattar o förstår känns de som.

Pappa vet hur jag känner det för han har suttit i samma sits när han inte fick lön när han jobbade i fridafors.


Just nu känner jag bara för o dö...bara lägga mig ner o aldrig mer vakna!

Men det är det inte värt.


Jag kommer alltså inte få några pengar förens i mitten av maj :(

Hur fan ska detta gå till??

Socialen kan jag nog räkna bort direkt, men måste ringa o prata med henne.


Kärringen på försäkringskassan sa nått i stil med:

"ja de kan bli så här ibland det är inget o göra åt"

Då frågade jag henne om hon får lön för sitt jobb?

"ja de e klart"

I tid, frågade jag då...

"Ja självklart!"

Nej det verkar inte vara så självklart tyvärr...

Jag föredrar o få pengar innan det är 2 veckor för sent o betala räkningarna!


Jag visste det, jag visste att det skulle bli så här!

Som pappa sa innan:

"Du hade så jävla rätt när du sa det innan!"

Mmmmja de kan man ju säga.


Ne nu ska jag städa o få ut lite aggresioner!

Av Emma - 29 april 2008 11:04

Ja, må dom jävlarna brinna i helvetet säger jag bara!!

Är så förbannad så jag vet knappt vart jag ska ta vägen!


Har den senaste veckan undrat när jag ska få mina pengar, men snällt o fint väntat...

Till idag....Öppnar brevlådan o ser att de ligger ett brev från dom där!

Jippie är den första tanken!


Men ack va fel man kan ha!

"Det saknas en dag här för att vara en hel månad, vi betalar inte ut pengar för mindre perioder än en månad" !?!?!?!?

Nu ska jag förklara en sak här!

Det är dom på arbetsförmedlingen som borde ha koll på detta, för det är dom som skriver på det, inte vi!


Jag ska ringa till den satans kärringen på amv sen, jag tänker inte vara med i detta mer!

Jag har räkningar o betala, trotts att jag är arbetslös!

Men dom verkar inte fatta det, dom tror att mamma o pappa kan betala åt en.


Jag är helt sjukt arg just nu!

Ska till svängsta sen, så får pappa ringa försäkringskassa....de brukar funka fint när han blir arg!


Ska gå ut o röka nu....borde inte men va fan!

Dena ilskan försvinner inte av sig själv!

Ovido - Quiz & Flashcards