Direktlänk till inlägg 29 april 2008

Vad ska man säga??

Av Emma - 29 april 2008 18:31

Jag finner inga ord...

Helt ärligt är jag så besviken över detta så jag har lipat nästan hela dagen!

De känns så fel för det är mamma o pappa som får ta alltihopa :(

O jag är så innerligt tacksam att dom finns, för det är dom enda som verkligen fattar o förstår känns de som.

Pappa vet hur jag känner det för han har suttit i samma sits när han inte fick lön när han jobbade i fridafors.


Just nu känner jag bara för o dö...bara lägga mig ner o aldrig mer vakna!

Men det är det inte värt.


Jag kommer alltså inte få några pengar förens i mitten av maj :(

Hur fan ska detta gå till??

Socialen kan jag nog räkna bort direkt, men måste ringa o prata med henne.


Kärringen på försäkringskassan sa nått i stil med:

"ja de kan bli så här ibland det är inget o göra åt"

Då frågade jag henne om hon får lön för sitt jobb?

"ja de e klart"

I tid, frågade jag då...

"Ja självklart!"

Nej det verkar inte vara så självklart tyvärr...

Jag föredrar o få pengar innan det är 2 veckor för sent o betala räkningarna!


Jag visste det, jag visste att det skulle bli så här!

Som pappa sa innan:

"Du hade så jävla rätt när du sa det innan!"

Mmmmja de kan man ju säga.


Ne nu ska jag städa o få ut lite aggresioner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 mars 2012 17:25

Ja nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen! Anledningen är väl egentligen mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig, få ner mina tankar till ord, det är ett sätt för mig att hantera jobbiga och positiva saker. Dom senaste vec...

Av Emma - 24 oktober 2011 19:40

Jag har rätt länge....nästan ett år funderat på att börja plugga. Främst har det varit USK som lockat mig, eller kännts mest lockande, eftersom jag vill ha en utbildning för att öka chansen till fast jobb och bättre lön! Inte för att jag vill plugg...

Av Emma - 5 oktober 2011 10:34

Idag är det onsdag, en grå och tråkig onsdag. Hade önskat fint väder nu, speciellt imorn när begravningen är, men så blir det nog inte....men jag hoppas fortfarande!   Dom senaste dagarna har varit riktigt pissiga om man nu får säga så. Tårar...

Av Emma - 27 september 2011 10:07

Oj! Det var längesen jag skrev här! Tiden bara springer iväg och det gäller att hänga med ;)   Det har väl egentligen inte hänt så mycket, det har blivit mest jobb och slapp :) En runda till Göteborg i sommras, men annars inget.   Jag ...

Av Emma - 10 april 2011 10:46

Har tänkte skriva i många dagar, men sen har jag glömt bort det eller fått nått annat att göra :)   Nu känns livet lite lättare igen faktiskt :) Jag har fått jobb som Personlig assistent i olofström, så imorn gör jag min första jobbedag :D Är...

Ovido - Quiz & Flashcards