Alla inlägg under oktober 2008

Av Emma - 31 oktober 2008 23:37

Hur kan man va så otroligt jävla pantad så man inte tänker på att det är röd dag imorn???

Joda mina vänner, jag är precis så trög!

Tänkte innan idag att jag kan ta systemet imorn, för det är ju lördag....

Kyss mig i arslet säger jag!


Jaha, nu har vi bytt bort morgondagens nattpass helt i jävla onödan!

Tackar för den smarta emma...

Ohhh jag blir så irreterad på mig själv ibland!


Får bli ett samtal till bror imorn, hoppas han har lite alkohol kvar sen tyskland...är ju trots allt ett tag sen!


Fuck fuck fuck...skulle man ju kunna säga om denna extremt dåliga planering jag utfört idag!


Ne, nu får de bli lite chips här framför datorn på jobbet...inget vettigt på tv heller, men har ju 4 filmer med mig så :p

Av Emma - 31 oktober 2008 16:07

Kan man väl inte direkt kalla det för....men jag har storstädat köket nu...så nu blänker det igen :D

Blev inget bakande...däremot funderar jag på att ta badrummet när jag ändå är i farten ;)


Bestämde mig igår för att sluta röka :)

Än så länge har det gått bra för jag har inte rökt....ska ju dock erkänna att jag är duktigt sugen :p

Men bara man gör något annat när man känner suget så!

Tyvärr måste jag nog köpa cigg när jag ska köra till jobbet...hur mkt jag än vill låta bli är det nog bäst så...för allas skull :p

 Jag kan va arg o förbannad när jag är här hemma...men inte på jobbet!

Skulle aldrig utsätta någon för mitt humör om det inte är aboslut nödvändigt!


Nu ska jag städa vidare, sen laga mat :)

Får nog bli potatisgratäng och fläskkarré med sallad idag :)

Är ju fredag trots allt :D

Tänkte haft det imorn men insåg att jag kommer inte att bli klar förens sent som fan då...så bättre o ha nått som går fort o laga då ;)


Städdax nu :)

Av Emma - 31 oktober 2008 13:48

Sist jobbedagen för veckan idag! Eller inatt ;)

Sov ganska länge idag, förutom att jag vaknade vid 7 som vanligt när kabo börjar...sovit lite orligt sen dess o vaknat 20 ggr känns det som :/


Men men, somnade på soffan vid 2 inatt så jag har fått min sömn jag behöver iaf :)


Pratade me Becka igår....lutar mkt mkt åt att vi åker till norge efter nyår och jobbar :D

Vi har ju liksom boende o sånt fixat så det gäller bara o hyra ut sitt eget i andra hand eller så :p

Det hade varit såå jäkla skönt o äntligen få komma iväg, bort från denna stan ett tag!

Behövs verkligen känner jag! Få ordning på sig sjäv och allt omkring igen!


Imorn ska jag ta det lugnt med alkoholen, alex får väl ha min i koppel annars så jag inte hittar på några dumheter! p

Ne i ärlighetens namn så har jag inte så bra ekonomi så behöver nog ta de lite lugnt ett tag framöver!


Nu ska jag se om det finns nått gott att äta, som vanligt ;)

Är sugen på att baka kanelbullar...men har ingen jäst och orkar inte handla :p

Får se om de blir nått bakande ;)


På återseende :D

Av Emma - 30 oktober 2008 22:39

Ja fy fan, de va något av det värsta jag vatt med om o köra hem idag!

Va jag rädd när jag körde til jobbet vet jag inte vad man ska säga om hemresan!


Snö, mörker, sommardäck och en volvo 740....kan knappt bli värre!

Men jag kom hem iaf och det är ju bra!?!


Ne datorn åker inte iväg denna veckan, men efter helgen så :)

Då börjar pappa jobba dagtid med...som han längtat efter det!

Han fick förövrigt behålla sitt jobb :D


Nu blir de soffan, tv/film och täcket resten av kvällen!

Va uppe länge, sova länge o jobba natt imorn :p


På lörda blir de party :D

Frågan är...ska man va seriös o klä ut sig? :p


Go kväll!


Av Emma - 30 oktober 2008 12:43

Jaaa, regnet öser ner utanför förnstret, 3 grader bara ute med :(

Man blir ju så sugen på att jobba en sån här dag?


Ne om man skulle skala sina potatisar, sätta på dom o hoppa in i duschen!

Ska hem till svängsta innan jobbet o betala alla nedrans räkningar...alltid har  man samma ångers över detta :p


Ha en bra dag!


Nu lämnar jag nog in för ett tag, datorn ska åka till finnveden imorn antagligen :(

Sen ska den säkert med fredrik...så lär ju inte få den förens nästa vecka :(


Av Emma - 29 oktober 2008 21:12

Gör ett försök att blogga!

Datorn är minst sagt ur form...lite förkyld med virus kanske?


Idag har jag varit på tandregleringen...för sista gången någonsin! :D

Tror ni det känns skönt eller? JAA!!


Efter det körde jag hem till mamma, gjorde piroger, mummsigt värre :)

Sen tränade jag o Linda...gick tyvärr lika segt idag :(

Efter det blev det en tur till mcd, linda åt o jag tog en läsk! *stolt*


Nu sitter jag här...kollar på Oskyldigt dömd, har kålpudding i ugnen och tvätten i tummlaren :D

Tänkte jag kunde passa på att göra kålpuddingen idag ist för imorn :)


Imorn blir det mormors grav innan jobbet, mamma o morfar var där idag o satte "krans" o satte dit lycktan.


Och för det sista så kan jag prata för mig, jag gjorde det igår med....

Men vad hjälpte det?

Nej just det, inte ett skit!

Så nu kan ni sluta med ert "tror er veta"....


Och detta med att inte lägga sig i?

Jag lägger inte mig i, för då hade jag int skrivit det här utan gjort något åt det antagligen....

Hur arg jag än blir på sånt så är det inte riktigt min sak...men helt ärligt hoppas jag det kommer fram så människor som gör sånt får stå sitt kast o betala tillbaka!

Lura oss skattebetalare så!! SKÄMS!

Ja, jag är sosse...och de är jag jävligt stolt över kan jag säga!

Mina vänner och även föredetta "vänner" tänker och tycker i stort sett likadant som jag...då måste dom också va helt dumma i huvudet enligt er?

Det är ju en anledning till att jag blir så förbannad över detta...


Ne dags o kolla till maten!

Av Emma - 28 oktober 2008 23:14

Hemkommen, äten och trött nu!

Passar ju bra eftersom jag ska till tandregleringen imorn halv 9!

Kan man inte bara slippa gå dit?

Är ju 3½ år sen jag tog bort den där tandställningen nu!


Förövrigt är jag grymt sur på Kabo :(

När jag skrivit på kontraktet och sagt upp min lägenhet så kläcker kärringen ur sig att dom inte gör iordning badrummet eller storarummet :(

Ändå har jag frågat henne 2 ggr om HELA lägenheten skulle göras vid....Ja, det ska den!

Det var den ENDA anledningen till att jag tog den!

Försökte förklara för henne att det såg förjävligt ut på toan, men nej :(

Blev så grymt besviken...eller ledsen rättare sagt!

Men det är ju kabo i ett nötskal :(

Pappa blev fly förbannad när jag berättade vad hon sagt...

"bara för att det är en yngre tjej" som han sa...stämmer så sjukt jävla bra!


Mamma o jag ska gå in där någon dag, får jag inte det iordnin gjort så ska jag inte ha lägenheten...

Det står ju klart o tyligt på lappen jag har att toan ska göras vid!

Fan va besviken jag blir på sånt :((


På torsdag åker datorn till Finnveden...fredrik som jobbar med pappa ska kolla på den.

Den mår sannerligen inte bra alltså :p


Ne slut på gnällandet nu ;)

Haft en bra kväll på jobbet iaf :)

Gått en lång runda i urshult i kylan, gott va det!

Sen har i bara tagit det lugnt o fint ;)

Av Emma - 28 oktober 2008 22:32

Jag skrev hur illa jag tycker om BIDRAGSFUSK!!

Har man anledning så fine...Men folk som fuskar till sig bidrag....nej tack!

Jag vet att man inte får jobb bara för att man vill jobba...jag har vatt i den sitsen själv, så jag vet!


Jag skrev inget om om något annat!



Ovido - Quiz & Flashcards