Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Emma - 2 oktober 2008 22:50

Jao!

Grattis till morfar som fyller 91 år idag :)

Hade jag ju nästan glömt bort *skäms*

Man får vara tacksam så länge han finns med oss och är så pigg som han är :)


Får la bjuda på en bild på han från i sommras :D



Av Emma - 2 oktober 2008 21:16

Jag börjar fundera på om jag kommit till klimakteriet eller nått!

Svettas som bara den....brukar jag aldrig göra annars....va likadant i lördags när vi va här!

Jag är väldans frösen av mig i vanliga fall så nått konstigt är det ;)


Nu har jag varit o tränat iaf, vatt i svängsta och har hunnit med o handla med :)


Tänkte ha lite torsdagsmys ikväll, med mig själv ;)

Chips, dipp, blomkål, morötter och läsk....o självklart en film med :D

Får sånna ryck ibland, speciellt nu när det enda som snurrar i skallen är allt ätbart ;)

Har nog en stooor skvätt av PMS just för tillfället...för shit vilket humör jag har!

Blev helt skogstokig när jag körde bil innan....mer än vanligt alltså :p


Men jag börjar redan märka skillnad iaf, mkt positivt!

Snart kanske den gammla Emma är tillbaka....hoppas kan man ju iaf :D


Ne, dags för soffan nu!

Av Emma - 2 oktober 2008 14:56

Ja för mig är det morgon iaf :)

Har sovit riktigt uselt idag, dom där Kabo idioterna kan ju knappt veta vad ordet tyst betyder!

Igår kom gubbjävlen o gnällde om fimparna med....då frågade jag varför dom inte sätter upp sånna askfat dom har utanför sin dörr o trappuppgångarna för...."nej detta tillhör din lägenhet!", fick jag som svar.

Okej...detta måste också innerbära att jag får ha hur många fimpar jag vill utanför min dörr va?

Tycker jag låter som en bra idé!


Blev irreterad på jobbet med....man kan fan inte veta allt och att titta snett på en för att man inte kan allting är ta mig fan illa alltså!

Det handlade om cigg, det va alltså inte värre än så, men vissa är ju så himla perfekta själva!


Ne humöret verkar inte vara på topp idag :(

Ska träna vid 5 med Alex....får ta de lugnt, dels har jag ont som fan i armen o sen mår inte halsen hallon.


Lite frukost nu hade suttit fint!

Av Emma - 2 oktober 2008 04:44

Snacka om frossa :(

Längtar verkligen efter min säng nu, har äckligt ont i halsen o säkert feber som heter duga :(

Ont i huvudet så där "febrigt", hela kroppen värker och jag svettas o fryser om vart annat :(


Tur att det bara va denna natten denna veckan så man slipper sjukanmäla sig.

Är lite halvtungt o hålla upp ögonen för tillfället ska erkännas, det svider lite lätt.

Borde stryka men är helt skakis så jag vet inte om jag tyar, lär väl väcka hela huset med den förbannde strykbrädan då....det är en sån där modell ganska gammal med spånskiva :p


Det är bara 2 timmar kvar nu, tänker springa ut när dagpersonalen kommer ;)

Tänker aldrig mer jobba när jag känner mig lite småhängig iaf för detta va till o plåga sig själv onödigt mkt :p


Ehh go natt eller vad man ska säga ;) :D

Av Emma - 2 oktober 2008 00:22

NU 3 år senare fattar jag!

Ibland *läs ganska så ofta* är jag riktigt riktigt trög!


Jag har saknat mig själv, den där tjejen jag var då, den glada, positiva, öppna människan!

Jag har kännt mig helt "borta" dom senaste åren, det har kännts som att inget spelar någon roll.

NU har jag fattat varför, idag när jag sitter på jobbet, dagen efter jag tagit ut staven....nu verkar hjärnan ha börjat fungera iaf!

Det är ju hormonerna som gjort detta...det är den förbannade staven som sett till att allt det där försvann!

Så förhoppningsvis kommer det tillbaka nu :D


Det tog alltså 3 år för mig att komma på detta....

Som någon skrev:

Visst, att slippa mens å allt därtill är säkert jättebra men är det vekligen värt att leka med hormoner? det som i princip styr din kropp? 
Du leker med kroppens budbärare...


Helt klart, sånt tåls att tänka på!

Nu när mitt allternativ med koppar spiralen sket sig på grund av min hemska mensvärk, så finns det ett kvar...P-piller med mkt mindre dos hormoner!

Jag vill egentligen ha något helt hormonfritt, men det går ju inte så :(

O vara utan?

Knappt så jag vågar chansa denna korta tiden....men man får skärpa sig!

Man vill ju inte ha ett oväntat besök av storken direkt!

Det står lite längre ner på "att göra i livet listan".


Film nu, tråkigt o sitta här o googla runt ;)

Ovido - Quiz & Flashcards