Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Emma - 28 oktober 2008 23:14

Hemkommen, äten och trött nu!

Passar ju bra eftersom jag ska till tandregleringen imorn halv 9!

Kan man inte bara slippa gå dit?

Är ju 3½ år sen jag tog bort den där tandställningen nu!


Förövrigt är jag grymt sur på Kabo :(

När jag skrivit på kontraktet och sagt upp min lägenhet så kläcker kärringen ur sig att dom inte gör iordning badrummet eller storarummet :(

Ändå har jag frågat henne 2 ggr om HELA lägenheten skulle göras vid....Ja, det ska den!

Det var den ENDA anledningen till att jag tog den!

Försökte förklara för henne att det såg förjävligt ut på toan, men nej :(

Blev så grymt besviken...eller ledsen rättare sagt!

Men det är ju kabo i ett nötskal :(

Pappa blev fly förbannad när jag berättade vad hon sagt...

"bara för att det är en yngre tjej" som han sa...stämmer så sjukt jävla bra!


Mamma o jag ska gå in där någon dag, får jag inte det iordnin gjort så ska jag inte ha lägenheten...

Det står ju klart o tyligt på lappen jag har att toan ska göras vid!

Fan va besviken jag blir på sånt :((


På torsdag åker datorn till Finnveden...fredrik som jobbar med pappa ska kolla på den.

Den mår sannerligen inte bra alltså :p


Ne slut på gnällandet nu ;)

Haft en bra kväll på jobbet iaf :)

Gått en lång runda i urshult i kylan, gott va det!

Sen har i bara tagit det lugnt o fint ;)

Av Emma - 28 oktober 2008 22:32

Jag skrev hur illa jag tycker om BIDRAGSFUSK!!

Har man anledning så fine...Men folk som fuskar till sig bidrag....nej tack!

Jag vet att man inte får jobb bara för att man vill jobba...jag har vatt i den sitsen själv, så jag vet!


Jag skrev inget om om något annat!



Av Emma - 28 oktober 2008 12:06

Hehe, det är ju kul när folk verkligen ser det positiva man skriver med, och inte bara det negativa! :)


Nej jag har inget tragiskt liv, jag trivs ganska bra faktiskt :)

Jag jobbar, tjänar mina egna pengar, har en egen lägenhet som JAG betalar för, betalar mina räkningar med pengar som JAG tjänat ihop och gjort mig förtjänt av :)

Det är jag ganska nöjd med för att vara ärlig :)

För mig betyder detta med arbete allt!

Utan arbete har man ett tragiskt liv, med har man ett bättre och mår bättre!

Jag vet att man har ett tragiskt liv utan....

Ja personligen höll på att krypa ur mitt eget skinn när jag varit arbetslös i ett ½ år.

Helt klart finns det som alltid saker man vill ändra på....men vad vore livet annars?


Jag antar att det handlar om hur man är uppfostrad faktiskt!

Jag har fått lära mig att man inte stannar hemma från varken jobb eller skola för "skitsaker"....skolan skötte jag väl så där...men jobbet går jag till även om jag knappt kan stå rakt.

Vill man inte utstå som en last för samhället så jobbar man när man får chansen!

Jag har fått lära mig att man gör rätt för sig i samhället osv!


Men jag antar att jag har ett tragiskt liv för att jag blir förbannad när jag hör folk som "fuskar" till sig pengar??

Jag antar att jag har ett tragiskt liv för att jag fått jobba o tjäna mina egna pengar sen jag va 17???


Har man ett tragiskt liv för att man Reagerar på saker som är helt åt helvete fel?


Nej du "Josse", jag förstår inte vart det tragiska ligger....

Du får ursäkta sättet jag blivit uppfostrad och fått lära mig saker på!

Men jag är jävligt glad att jag inte har några socialfall som föräldrar, som lärt mig att det är heeeelt okej att leva på sånt!

Någonstans är det jävligt skevt!

Man ska ha viljan till att jobba och tjäna sina egna pengar när man är ung, hur fan ska det annars gå för en???


Tyck jag är dum i huvudet bara......i detta fallet skiter jag i vilket!

Jag är glad att jag blivit uppfostrad som jag har, fått lära mig vad som är viktigt i livet och vad som man tar i andra hand!



Av Emma - 28 oktober 2008 02:01

Jaa, tanken va ju att jag inte skulle sova så länge idag så jag blev trött innan kl 4 inatt!!

Här sitter jag, pigg som en lärka o behöver verkligen gå o lägga mig nu!

Har en hel del som ska hinnas med imorn innan jobbet!

Laga mat, sticka till Kabo, köra hem till mamma o pappa...innan kl 3!


Får väl lägga mig o hoppas på det bästa...ibland funkar ju det med :)



"Vi blir på tjocken o lurar socialen vett jag!"

En del människor borde verkligen SKÄMMAS!!!

Fyyy & usch för sånna!

Det är sånna man hatar när man jobbar och betalar skatt...det va de vidrigaste jag hört på braaa länge....

Sånt borde vara värt ett skott i pannan helt ärligt!

Samvete? Finns det i sånna människors ordlista eller??

Ska ta mig fan också bli en bidragsfuskare....eller nej, det skulle jag aldrig klara, för det finns inget värre i detta jäva samhället än sånna grisar!

*morr va arg jag blev!*

Ovido - Quiz & Flashcards