Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Emma - 9 oktober 2008 21:15

E så jäkla tråkigt på kvällarna!

Va fan hjälper det att alla andra är lediga på kvällarna? Aldrig någon som orkar göra något iaf!

Va fan, en simpel film är väl inte så jäkla jobbigt o glo på?

Jag har ju å jäkla mkt energi på kvällarn också eftersom jag sover så länge på dagarna....men va fan ska jag göra?

Dagarna blir ju säkert 100 ggr tråkigare om jag vaknar tidigt eftersom då jobbar alla andra ändå...


Blir att man sitter o tänker mkt på kvällarna när man är själv med.

Inget som gynnar mig just nu kanske, visst det är bra o tänka o så..

Men har varit ensam och suttit hemma dagarna i ända så det räcker o blir över för ett bra tag!

Jag vill ha någon o prata med....okej?

Är det så jävla mkt begärt?

Jag vet att becka alltid finns där nästan, men jag kan inte ta henne för givet.


Är det nått fel på mig eller?

Är jag för social, pratar jag för mkt, är jag för sprallig?

Ibland börjar jag fan undra alltså!


Vill bara flytta nu...är så trött på o bo i denna stan nu!

Bor jag i svängsta får väl alla en anledning att inte komma o hälsa på!

Jag vill bort, bort här ifrån....Bort från minnerna, vill inte kunna ta bilen o köra en runda o kanske se nån jag blir ledsen av att se, vill inte kunna gå en runda o göra det samma!

Ibland skrämmer jag mig själv....


Det va inte detta jag ville med mitt liv!

Jag hade inte planerat att sitta här 23 år, själv och nästintill arbetslös o helt jävla värdelös!

Jag hade världens bästa liv innan, jag trivdes med allt, verkligen allt....men det sket sig, precis som allt annat också verkar göra :(


Fråga inte vad som hände med glada emma som var på väg tillbaka...för jag vet inte..

Hon försvann någonstans på vägen :(

Någon tyckte väl att jag varit glad tillräkligt länge nu.


Fan vad jag hatar o må så här....tårarna bara rinner mestadels av dagarna :(

Jag vill inte ha det så här längre!

Jag vet att jag borde ta tag i min värdighet o gå till en psykolog...hur mkt det än tar emot så är det nog det bästa!

Finns så mkt som ligger o gror inom mig och behöver komma ut, saker jag borde tagit tag i för 6 år sen!


Fuck it säger jag!


Av Emma - 9 oktober 2008 18:27

Jaa, så ligger det ju till :p

Längtar så in i bomben till imorn :D

Hoppas verkligen lägenheten är något att ha!


Försöka sova till 1 imorn iaf, så länge som möjligt så jag är pigg på natten sen :)

Ska bli skönt o jobba natt imorn, slippa fundera på vad man ska hitta på!

O veta att man kan sova hela lördagen utan dåligt samvete :)

Hoppas också att jag fick igenom mitt byte på lördag, så jag jobbar söndag natt ist, mkt bättre o få vara ledig en dag mellan :)

Även om jag får ledigt så blir det en lugn helg!


Måste köpa ny dator, denna kastar snart in handuken för alltid :/

Men det får bli när jag flyttat *om jag flyttar*

Tittade på fond tapeter också, hittade mkt fint, men lär ju kosta skjortan o halva armen :p


Ne nu ska jag dona med lite o sen kolla tv :)

Av Emma - 9 oktober 2008 13:35

Jag tycker det är så jävla hemsk, detta med Volvo o Finnveden....framförallt Volvo!

Tänk alla familjer som drabbas? Dom som har lån på bostad, bil, husvagn, båt eller vad det nu må vara....Hur ska dom klara sig?

Visst, det finns säkert andra jobb..men inte SÅ många jobb som det behövs!


Pratade med min far innan...För en vecka sen va han ganska säker på att hitta ett annat jobb, för han är ganska säker på att han åker från finnveden nu....Men nu är han inte säker alls, ha är orolig över hur det ska bli nu!


En annan blir också orolig....Eftersom jag inte har något jobb i den bemärkelsen utan bara jobbar när det behövs, så är jag också på jakt efter jobb!

Var det nästan kört innan, är det nog helt kört om några månader :(


O sen sitter regeringen och säger att amv ska få 1,5 miljader (kanske va miljoner), i västra götalands län, eftersom volvo ligger där....

Visst det är dom som drabbats hårdast där uppe, men nån måtta får det väl för fan vara?

Och tror dom att pengar ska hjälpa folk att få jobb? Jag förstår inte riktigt tankesättet i detta!


Ne jag blir ledsen o arg när jag tänker på allt detta!


O när jag blir så där ledsen så kommer jag på att jag måste till mormors grav sen.

Ett tag sen jag va där, dåligt samvete har jag för det, men ibland har man inte orken till det!

Men dom senaste dagarna har jag tänkt så oehört mkt på henne, saknar henne såå mkt!!

Älskade underbara lilla mormor <3

Jag kan inte beskriva saknaden i ord!

Tänk att det var 12 år sen i år....12 ÅR....det känns som igår, jag minns exakt hur jag reagerade och hur arg jag blev på pappa när han berättade, började till o med slå han för att han skulle sluta ljuga..

Trotts att jag visste att det skulle hända, sprang jag hem efter skolan, det första jag frågade mamma varje dag när jag öppnade dörren var om Mormor hade vaknat!

Varje dag blev jag lika besviken och ledsen när hon sa nej.


Mormor var min bästa vän när jag va liten, jag var mer där än hemma!

Det är såå längesen, men minnerna försvinner aldrig, och det vill jag inte heller!

Ohhh jag saknar dig min älskade Mormor! <3

Av Emma - 9 oktober 2008 01:23

Är inte ett dugg trött egentligen, men finns inte ett skit o glo på på tv så :/

Kvällen har varit allt utom bra, men va fan....någon gång slutar jag väl tänka negativt om allt, slutar beskymmra mig om skitsaker så jag slipper ha ont i magen!

Någon gång är det väl min tur att få bli lycklig o glad igen.


Har en finne i näsan...så där lagom irreterande!

Får la försöka trycka ut den fulingen :p

Hatar finnar av alla dess slag! :D *Haha*


Ne, om man skulle fundera på en cigg, göra sig redo för sängen o sen läsa tills man somnar? :)

Lär sova länge imorn med, vaknar jag tidigt får jag la somna om igen...sånt har jag inga problem med när jag vet att jag ska vara vaken hela natten sen!


 

Go natt!

Ovido - Quiz & Flashcards