Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Emma - 27 oktober 2008 20:26

Nu har jag tränat och handlat :)

Kom på när jag hade parkerat bilen att det va lite tomt i kylen!

Så det var bara till o köra till coop :)

Fyndade som vanligt billig mat där, dom har alltid kött o sånt som går ut samma dag för halva priset :D


Det va duktigt gott o träna idag, svettades som tusan och det kändes att det var ett tag sen, va grymt jobbigt! Men känns så himmla bra efteråt :)


Innan jag stack o tränade insåg jag att behovet att raka benen va akut!

"Äh va fan, jag bara drar över med rakhyvlen"

Mhmm.....de bränner fortfarande kan jag säga....inte helt till belåtenhet kan jag medela :p

Kommer jag inte göra om på länge!


Nu är det färjan på 5:an, sen får de nog bli en film eller nått!

Är sugen på något ätbart....typ godis...eller ne chips, eller glass!....helst mat men kan ju inte hålla på o äta mat så fort jag är sugen på nått :p

Köpte choklad på Coop..fråga mig inte varför...är egentligen inte sugen på det..men den låg där så oskyldigt o ropade på mig ;)


Av Emma - 27 oktober 2008 16:06

Ja, nu har en ny vecka börjat för mig med :p


Sitter här med min banan o en clementin, precis uppstigen :p

Ställde kl på 3 men stängde av den o sov vidare....suck!

Hade vatt så bra o kommit till gymmet innan alla som slutar kl 4 kommer dit...nu funderar jag på att vänta lite ist!


Somnade jäkligt gott när jag kom hem, nästan så jag gjorde det på vägen hem med ;p

Brukar lyckas hålla mig pigg till gungvala iaf....men idag va jag aptrött redan i ryd :(

Jag kom hem iaf och det är ju huvudsaken :)


Nu ska jag strax dra på mig kläderna, sticka till apoteket o sen träna :D


Jaaa, min dator bestämde sig för att funka idag....MEN den är så seg så jag får nästan trampa igång den för att det ska hända nått!

Borde kanske föra över alla mina bilder någonstans?

Frågan är ju bara vart???

För det är ju trots allt dom jag är mest rädd om!

Tåls att fundera på :p


Träningen kallar!

Av Emma - 27 oktober 2008 05:05

Jao, nu börjar kl bli mkt....snart hemdax :)

Tänkte sätta mig o kolla på hipp hipp snart så jag har något att göra den sista stunden!


 

Idag när jag vaknar ska jag träna...över en vecka sen nu så jag är grymt sugen :)

Helt otroligt hur lata trötta Emma har blivit så grymt sugen på att träna!

Får nästan ångerst när jag inte tränat på några dagar...då kanske ni förstår hur det känns nu när det är över en vecka sen? ;)

Men det känns jävligt bra att ha kommit igång med det, för jag är mkt piggare nu och har inte alls lika ont i kroppen som innan :)

Innan jag tränar ska jag svänga inom apoteket o lite så med...borde jag gjort för ett tag sen men ja ni vet ;)

Har en förkylning eller nått som inte verkar vilja bryta ut...täppt i näsan o lite småont i halsen varje dag :/ Haft de i typ 2 veckor :/


På tisdag *imorn då* Är det Kabo som gäller :D

Välja tapeter, färg, golv och köksluckor....ni anar inte hur BRA det känns? :)

Jobba kväll imorn med, torsdag också....tagit lite extra turer denna veckan....skulle bara jobbat idag och Fredag natt annars!

Fint med lite extra pengar :D

Finns en hel del natt-turer jag vill ha också...men fick bara ta 2 till att börja med :/


Ne Hipp hipp nu innan det är dags o fixa kaffe o packa ihop sig :)


Go natt :)

Av Emma - 27 oktober 2008 02:15

Jao, ibland...eller ganska ofta rättare sagt, när jag sitter här på jobbet kommer tankar o funderingar upp om allt möjligt..


För det första...Detta är MIN blogg, där jag skriver vad JAG vill!

Vill jag visa kommentarer, så gör jag det, vill jag inte så gör jag inte det!

Okej?


Ibland gör man saker utan att tänka efter så där överdrivet mkt....saker man antagligen kommer att ångra eller känna sig nöjd över.

Jag har tagit beslut i livet som jag är glad att jag tagit, för MIN skull!

Jag vet vad det är jag värderar, vad jag lever för, vad som gör att jag mår bra...

Det finns inget, o då menar jag verkligen ingenting som står högre än min familj i mitt liv!

Ibland har man sagt både det ena och det andra till varandra, önskat att man haft en annan familj...men innerst inne så älskar man dom iaf!


Kan erkänna att jag var riktigt jävlig när jag var yngre...något jag absolut inte skämms för att säga.

Trotts allt så lärde jag mig någonting av det...förhoppningsvis var det det som gjorde mig till den jag är idag.


För lite mer än 2 år sen dog min moster väldigt plötsligt när jag och min dåvarande pojkvän hade åkt upp till falkenberg där mamma o pappa var med husvagnen...

Mkt av mina tankar började där....det var då jag verkligen, på riktigt insåg hur mkt jag älskar mina föräldrar!

Livet kan vändas upp och ner på 2 sekunder...

Jag minns det som igår...bror ringde och försökte hålla tillbaka gråten, mamma bröt ihop totalt, jag fattade direkt när hon fick ur sig "Gull-britt!!!", hela världen rasade nästan...det fanns inte med på min världskarta att hon skulle dö...inte NU iaf!

Det var bara till o packa ihop sig o köra hem igen...Det har aldrig varit så långt att köra 30 mil kan jag ju säga.

Dom kommande veckorna efter det minns jag ärligt inte så mkt utav...Jag bestämde mig för att fortsätta jobba för att ha lite annat att tänka på, det är jag glad för så här efteråt även om det var jävligt tungt just då!

Det finns en sak jag är så innerligt glad att jag gjort med både mormor och moster...

Följt med när man får titta på dom...det är hemskt då, men det känns så bra ändå att ha gjort det!


Senare fick vi veta att det var cancer som tagit hennes liv :(

Jag är så otroligt tacksam att det blev som det blev!

Det va grymt jobbigt då, när hon bara rycktes bort från oss...men det hade varit ännu hemskare att se henne ligga o lida!

Det går inte en dag utan att jag tänker på varesig moster eller mormor, men mest moster!

Jag har ändrat synsätt helt o hållet sen den dagen det hände!


Jag vet inte vad jag skulle gjort utan min mamma <3

Kan inte ens tänka mig att hon kommer försvinna någongång!

Men det kommer hon ju, det vet ju alla...man lever ju inte för alltid tyvärr!


Va rädda om er och er familj!

Man vet inte hur länge man får vara tillsammans!



Ovido - Quiz & Flashcards