Alla inlägg under oktober 2008

Av Emma - 22 oktober 2008 05:15

Nu är det nästan 2 timmar kvar...natten har krypit fram :(

Är huuur trött som helst, har till och med fått dricka kaffe för o hålla mig vaken!

Hade önskat att jag kunnat skriva att jag ska hem till min säng snart, men så är ju inte fallet tyvärr...när man är som tröttast också :(


Hem till svängsta, äta sig lite frukost eller en frukt, sen bär det av till Ullared....kärringarnas paradis ;)

Må hända att jag är en kärring idag och imorn då :p

Vi ska sova där som tur är...ibland är det bra o ha en mamma som är sjuk och inte orkar åka för dagen ;)

Hon lär ju få kämpa för att få upp mig ur sängen imorn bitti iaf....lycka till säger vi till henne! 


Måste verkligen köpa hårfärg när vi är där....utväxten är bara så där lagom ful nu :/


Är duktigt avis på Becka...nu sitter hon i en lastbil på väg till Norge den lilla gottegrisen ;p

Emma vill också ;)

Men neee :p


Ne nu ska jag städa detta förbaskade personalrum :)

Sparat det bästa till sist ;)



Återkommer när jag är hemma....i svängsta antagligen, om datorn inte bestämmer sig för att funka!

Ha det bra mina vänner!


So long och go natt!

Av Emma - 21 oktober 2008 23:25


Jag stör mig på en hel massa saker omkring mig för tillfället!

Vissa saker jag själv gör som är så dumma så jag borde skämmas!

Andra saker som andra gör och säger...

Betee *stava* er för fan...väx upp nån gång och inse att livet inte är någon dans på rosor!


Livet handlar i största allmänhet om jobb och pengar....bittert men sant!

Utan jobb, inga pengar!

Vill man inte jobba...skyll sig själv!

Kan man inte jobba....en helt annan sak!

Har man inga pengar får man bidrag....en del förtjänar det, en del har jobbat och betalat skatt till samhället, i mina ögon en okej sak!

Andra vet inte vad livet innerbär för 5 jävla öre!


Jag drar nog alla över en kant nu JA!

Folk som knappt hunnit gå ut skolan blir på smällen o får barn...sött o gulligt o hela ramsan! *Har inget emot barn!*

Dom vet inte hur det är att jobba...hur livet funkar när man har ett heltidsjobb och ett liv vid sidan om det...

Hade dom vetat....eller ursäkta...fattat hur det är...hade dom nog inte skaffat det där barnet...


Jag ska ärligt säga att jag verkligen vill ha barn...jag har en längtan efter barn och haft läääänge!

MEN, det stora men:et....Jag vet vad livet efter skolan innerbär...och det är jag grymt tacksam för nu.

Jag jobbar inom vården, det är inom det jag vill jobba också...detta i sin tur innerbär obekväm arbetstid, som i sin tur betyder att man inte är ledig när alla andra är lediga!

Det är 168 timmar på en vecka....40 av dom, ibland mer och ibland mindre, ska man jobba.

Då blir det 128 timmar kvar, helst ska man sova 8 timmar varje natt med....då blir det 72 timmar kvar.

På dom här 72 timmarna som blir över ska man:

Handla, laga mat, diska, tvätta, städa, umgås med vännerna, familjen, äta, duscha och kanske hinna med o ta det lite lugnt också!


När jag jobbade i kommunen, främst då, va jag nästintill helt slut varenda dag!

Jag jobbade iofs som en galning med, men jag värderar jobbandet så oehört mkt!

Jag beundrar verkligen dom som jobbar inom vården och skaffar barn...

Alltså i mina ögon är det låååångt borta!

Eftersom jag är mer trött o sliten nu än då!

Jag förstår inte hur man orkar och hinner...det övergår mitt förstånd ibland!

Visst...man orkar alltid o det går säkert o pussla ihop allt....men va fan, man måste väl leva också?


Jag betvivlar inte att detta med barn är helt underbart på alla sätt o vis, finns säkert nackdelar med det också kan jag tro ;)


Jag tycker verkligen det är superkul när folk i ens egen ålder, som man gått i samma klass, som man umgåtts med osv skaffar barn med den dom varit tillsammans med länge :)

Men för mig, känns det ganska avlägset faktiskt :p


För det är ju så här...att jag har alltid sagt att jag ska ha ett jobb innan den dagen kommer....dock hinner man väl bli pensionär 10 ggr innan dess ;)

Men framförallt....en utbildning, något att luta mig tillbaka på, något som känns trygt inför framtiden!


I mina ögon är och kommer sånna människor som inte vet vad livet är och handlar om alltid vara föraktade...

Jag känner sån ilska mot denna sorten så det finns inte med på världskartan :p

När man ser en 17-18 åring gå runt med sin barnvagn på stan....det är så det börja krypa i en o man vill gå fram o skaka vett i människan!


Jag vet att alla inte kan vara för abort....men då borde man väl för fan vara riktigt mkt FÖR preventivmedel????

Har jag fel?

Kan man inte ens ta ansvar för sitt eget liv....då kan man ta mig fan inte ta ansvar för någon annans heller...så enkelt är det faktiskt!


Nej, jag skulle inte göra abort jag heller i nuläget...Om det inte skulle vara helt emot den andras vilja, för man är trotts allt 2 om saken.

Jag har svårt o tänka mig att detta skulle hända iofs...men man ska aldrig säga aldrig.

Förhoppningsvis så vet jag lite av vad livet innerbär iaf, Jag vet att "problemen" man hade när man gick i skolan bara va en piss i havet, man visste inte vad som väntade på andra sidan!

Gräset är inte alltid grönare på andra sidan!


Tänk alltid efter en gång extra för guds skull barn!


*som sagt ingen bad dig läsa, detta är mina tankar och dom står jag för*

Av Emma - 21 oktober 2008 23:09

Så där ja, nu sitter man där man spenderar den mesta av tiden numera känns det som...nämnligen på jobbet ;)

Men man ska va glad att man har ett o gå till så länge det varar :)


Dagen idag har väl inte varit så lyckad...den började (eller slutade?) med att jag hällde kaffe över mig själv...sen äntligen fick jag köra hem o sova!

Vaknade vid 4!

Var bara till o stiga upp, duscha o laga mat :p

Skulle ju packa ner lite kläder o så till morgondagen också, men innan dess tänkte jag sätta mig vid datorn...

Vet att jag inte stängde av den innan jag gick o la mig...men den va avstängd iaf...satte på den och fram kommer....ja just ingenting mer än min bakgrundsbild :(

Testade 2 ggr till...men samma sak då...faaaan också :(

Så nu har jag en dator mindre antagligen...har ju bara väntat på detta iofs :/


Hoppas denna natten går fort...just nu känns det inte som att den kommer göra det, men har iaf lite att göra :)

Personalrummet ska städas, vilket gynnar när man är trött, för då tar man det lugnt o fint o riktigt jäkla noga :D


So long!

Av Emma - 21 oktober 2008 06:33

Okej mina vänner....

Testa ALDRIG o hälla ut en kopp nybryggt kaffe i knäet...för DET gör förbannat ont har jag precis fått erfara!


Nu är det kallt som attsingen bara för detta...helt dyngsur är jag också....tur att man blir avlöst om 25 minuter iaf :)


Tiden från 03 tills nu har flygit fram, skönt som tusan måste jag säga :D

Nu är det dags att packa ihop sig o fixa :)


Go natt!

Av Emma - 21 oktober 2008 03:04

ohh ja, tiden har bara sprungit iväg inatt ändå :)

Kan ju bero på att jag snart ska försöka få upp en och fixa kaffe osv :)

Sen lär jag ju fortfarande vara pigg som en nötkärna :)


Nu ska jag strax äta, börjar bli hungrigt nu faktiskt :p

Äter inte alls lika mkt på nätterna längre när jag jobbar, vilket känns bra faktiskt :D

Vill ju inte rulla fram till slut ;)


Ne, dags för mat o doningar :)

Av Emma - 20 oktober 2008 23:40

Vad ska man pyssla med i natt?

Är redan uttråkad till max ;p


Iofs så ska jag väcka en boende vid 10 i 4 så denna får gå upp då :p

Vid 5.15 kommer 2 personal, sen ska dom åka iväg!

Glad att det inte är jag denna gången kan jag helt klart tala om!


Ska ta ledigt en natt i november kom jag fram till nu iaf, ska åka till släkten i jönköping en dag när jag jobbat natt och det känns inte så frestande när man inte sovit!

Pengarna är sjukt töliga o förlora...men det är den enda chansen jag har o träffa dom på hela året så jag får nog ta den smällen!

Ibland är inte pengar allt här i livet!


Ne se om man hittar nått kul i cyberrymden nu ;)

Av Emma - 20 oktober 2008 17:53

Alltså det känns som att någon spöat upp mig riktigt ordentligt!

Helt slut känner jag mig, ingen ork till något alls :(

Hade tänkt att jag skulle göra persiljebiffar idag....men jag tyar inte...Pizzan från igår i kylen känns mer lockande ist :p


Om ca 2 timmar ska jag bege mig till jobbet...känner inte alls för det idag, men förhoppninsvis blir det bättre när jag väl är där!


Imorn har jag hela dagen fullspäckad när jag vaknat, alltså säkert hela 4 timmar ;)


Ne ska nog ta o slänga in pizzan nu så jag inte hungrar ihjäl också ;)

Hoppas jag blir lite piggare när jag ätit iaf :D

Av Emma - 20 oktober 2008 15:44

Ja nu är det klart :D

Den 1 Februari går flyttlasset till svängsta :)

Förhoppningsvis tidigare iofs :)


Nästa tisdag ska jag dit o bestämma tapeter, golv, luckor osv :)

Känns detta bra eller? Jaaaaoo :D


Nu ska jag göra vid mig sen gå på stan med mammi :)


Äntligen har a-kassan gjort en sak rätt iaf, jag får mina pengar på torsdag!

Äntligen skulle man ju lugnt kunna säga...va bara 2 månader sen sist!

Tur man har jobbat så man fick lite fattighjälp i september iaf :p


Är det förövrigt någon som behöver nått i ullared så hojta till så fixar jag ;)


Ovido - Quiz & Flashcards