Alla inlägg under oktober 2008

Av Emma - 9 oktober 2008 18:27

Jaa, så ligger det ju till :p

Längtar så in i bomben till imorn :D

Hoppas verkligen lägenheten är något att ha!


Försöka sova till 1 imorn iaf, så länge som möjligt så jag är pigg på natten sen :)

Ska bli skönt o jobba natt imorn, slippa fundera på vad man ska hitta på!

O veta att man kan sova hela lördagen utan dåligt samvete :)

Hoppas också att jag fick igenom mitt byte på lördag, så jag jobbar söndag natt ist, mkt bättre o få vara ledig en dag mellan :)

Även om jag får ledigt så blir det en lugn helg!


Måste köpa ny dator, denna kastar snart in handuken för alltid :/

Men det får bli när jag flyttat *om jag flyttar*

Tittade på fond tapeter också, hittade mkt fint, men lär ju kosta skjortan o halva armen :p


Ne nu ska jag dona med lite o sen kolla tv :)

Av Emma - 9 oktober 2008 13:35

Jag tycker det är så jävla hemsk, detta med Volvo o Finnveden....framförallt Volvo!

Tänk alla familjer som drabbas? Dom som har lån på bostad, bil, husvagn, båt eller vad det nu må vara....Hur ska dom klara sig?

Visst, det finns säkert andra jobb..men inte SÅ många jobb som det behövs!


Pratade med min far innan...För en vecka sen va han ganska säker på att hitta ett annat jobb, för han är ganska säker på att han åker från finnveden nu....Men nu är han inte säker alls, ha är orolig över hur det ska bli nu!


En annan blir också orolig....Eftersom jag inte har något jobb i den bemärkelsen utan bara jobbar när det behövs, så är jag också på jakt efter jobb!

Var det nästan kört innan, är det nog helt kört om några månader :(


O sen sitter regeringen och säger att amv ska få 1,5 miljader (kanske va miljoner), i västra götalands län, eftersom volvo ligger där....

Visst det är dom som drabbats hårdast där uppe, men nån måtta får det väl för fan vara?

Och tror dom att pengar ska hjälpa folk att få jobb? Jag förstår inte riktigt tankesättet i detta!


Ne jag blir ledsen o arg när jag tänker på allt detta!


O när jag blir så där ledsen så kommer jag på att jag måste till mormors grav sen.

Ett tag sen jag va där, dåligt samvete har jag för det, men ibland har man inte orken till det!

Men dom senaste dagarna har jag tänkt så oehört mkt på henne, saknar henne såå mkt!!

Älskade underbara lilla mormor <3

Jag kan inte beskriva saknaden i ord!

Tänk att det var 12 år sen i år....12 ÅR....det känns som igår, jag minns exakt hur jag reagerade och hur arg jag blev på pappa när han berättade, började till o med slå han för att han skulle sluta ljuga..

Trotts att jag visste att det skulle hända, sprang jag hem efter skolan, det första jag frågade mamma varje dag när jag öppnade dörren var om Mormor hade vaknat!

Varje dag blev jag lika besviken och ledsen när hon sa nej.


Mormor var min bästa vän när jag va liten, jag var mer där än hemma!

Det är såå längesen, men minnerna försvinner aldrig, och det vill jag inte heller!

Ohhh jag saknar dig min älskade Mormor! <3

Av Emma - 9 oktober 2008 01:23

Är inte ett dugg trött egentligen, men finns inte ett skit o glo på på tv så :/

Kvällen har varit allt utom bra, men va fan....någon gång slutar jag väl tänka negativt om allt, slutar beskymmra mig om skitsaker så jag slipper ha ont i magen!

Någon gång är det väl min tur att få bli lycklig o glad igen.


Har en finne i näsan...så där lagom irreterande!

Får la försöka trycka ut den fulingen :p

Hatar finnar av alla dess slag! :D *Haha*


Ne, om man skulle fundera på en cigg, göra sig redo för sängen o sen läsa tills man somnar? :)

Lär sova länge imorn med, vaknar jag tidigt får jag la somna om igen...sånt har jag inga problem med när jag vet att jag ska vara vaken hela natten sen!


 

Go natt!

Av Emma - 8 oktober 2008 22:21

Ahhh, helvetes satans jävlar vilken värk jag har i äggstockarna :(

Gör så ont så jag mår fan i mig illa!


En Ipren så jag hoppas det går över strax...höll på o renbädda sängen, men de gck liksom inte längre :(

Gör ont bak i ryggen, precis som innan....fy fan, låt fanskapet komma ut ist!


Jag ska förövrigt börja tänka på vad jag stoppar i mig, iaf så länge jag tittar på programmet på 3:an...

Jag känner bara sånt äckel när jag ser dom!

Hade vatt en sak om dom vatt sjuka...men nu är dom inte det och gör inget för att ändra på det heller!

Av Emma - 8 oktober 2008 20:43

Kan ju säga att jag aldrig mer ska träna utan att ha ätit först!

Liiite snurrig i skallen blev jag!


Men nu har jag ätit o är mätt o glad :)

Mätt iaf ;)

Skönt o träna idag iaf, känns så himmla bra o svettas loss ordentligt :)


Nu är det soffläge resten av kvällen som gäller, en del bra på tv´n ikväll så :)

Hade inte vatt fel o haft någon o dela soffan med....men ne...inte denna gången...


Jag känner mig glad, samtidigt som jag tycker livet suger just nu...har gjort hela veckan, men förhoppningsvis är det bara tillfälligt!

Jag är nöjd med mitt beslut över att inte höra av mig iaf... jag tänker inte krusa på någon denna gången.

"man kan ju ha trevligt utan att vara tillsammans".....kyss mig i röven säger jag!

Dom orden är det enda jag tänker på, för det sårade faktiskt lite..eller en hel del!


Ne soffan nu!

Av Emma - 8 oktober 2008 15:25

Ähm, grattis eller vad man skulle sagt...


Och go morn!

Precis nyvaken, fast fortfarande trött som en kanelbulle, snurrig som en med :(


Planerna för dagen va egentligen träning....men vet inte om jag orkar helt ärligt :(

Iofs så vet jag att jag blir piggare då, men är inte sugen på att laga mat eller något i den stilen alls nu!

Vi få se vad jag gör...

Finns ju int så mkt annat o göra ändå så!

Ska iaf bädda rent idag ;p

Men det tar jag ikväll, vilket det iofs är snart, men jag lär ju va vaken halva natten så det är lugnt ;)


Ha en bra dag!

Av Emma - 8 oktober 2008 12:48

Ny dag med nya möjligheter!

Har dock inga planer för dagen direkt, kanske blir en väng på stan med mamma o fika, va längesen nu :)


Har inte haft någon givande sömn i natt direkt ;)

Gick o la mig vid 2 tiden, vid 3 tiden hade jag nästan somnat, när jag kommer på att bilen står på en gata dom städar torsdagar mellan 7 & 9 !!

Så det var bara till o masa sig upp ur den varma goa sängen, klä på sig och gå ut!

Sen har ja haft både den ena o andra mardrömmen inatt...tur jag inte ska jobba inatt för jag känner mig som nån som fått duktigt med stryk :p


Ne nu ska jag ringa mamma :)


Btw....guuud vad jag längtar till morgondagen :D

Har bestämt mig för att sälja bilen OM jag flyttar till svängsta :p

Av Emma - 8 oktober 2008 05:03

Jag hoppas inte jag skrivit detta innan, isf får ni ursäkta att jag är lite glömsk!

Måste iaf berätta om lördagen...som dom flesta i k-hamn vet så va de ju kulturnatten i lördags.

Inget någon av oss direkt tänkte på när vi skulle gå ut, så vi gick där med vår dricka på vägen till Compa, ställer oss utanför för att röka och dricka upp.

Vi ser 2 poliser komma gående men ingen av oss som tänker på det så där.

Till dom ber oss hälla ut drickan...what?!?

"man får inte dricka här"

Nehe, får man dricka någonstans ute?

"Ja, där det inte räknas som city"

Och det är?

"Andra sidan Erik Dahlbergs vägen" *50 meter bort*

Öhhh okej....*ingen fattar något alls*


Sen gick dom och vi fattade fortfarande inget...

Vi fick iaf dricka medans dom stog där sen va vi tvugna o hälla ut det om vi inte ville gå över vägen eller bli 800:- fattigare.


Är jag helt ute o cyklar eller vad hände med lagen "Det är förbjudet enligt lag att förtära alkohol på allmän plats" ?

Och fråga nr 2...vad räknas som allmän plats nu för tiden?


Ne jag förstår fortfarande ingenting...men nästa gång ska jag ställa mig andra sidan vägen o dricka min förbannade dricka...för där har ju polisen sagt att jag får stå ;)


Klart slut!

Ovido - Quiz & Flashcards