Alla inlägg under oktober 2008

Av Emma - 8 oktober 2008 03:51

Ohh neejj, jag är verkligen jättepigg :) *spärrar upp ögonen*

Nu är kl mitt i natten....bara 3 timmar till sen får jag köra hem till min älskade säng....dock inte renbäddad för jag hann inte :p

Hur gott hade det inte varit o bara få lägga ner huet på kudden, blunda o somna nu tror ni? ;)

Men tiden har gått rätt fort inatt iaf.

Har inte ens gjort det jag ska ännu, men tänkte börja snart...

Så bra o vänta med sånt till sist när man är som trötast, för då går tiden fort som bara den :D


Förövrigt så är det 4 minusgrader nu....kallt som fan men mysigt på sitt sätt ;)

Stog o kollade på stjärnorna innan när jag va ute...såå fint!


Önskar att jag hade mina Ipren med mig nu....har sjukt ont i dom nedre regionerna :(

Men det är bara till o bita ihop i typ 3½ timme till!


Jag kom på innan idag...eller igår blir de ju...att jag har gått o blivit kär :/

Mer än jag trodde alltså...vilket just för tillfället inte känns så bra :(

För jag antar att detta kommer sluta som jag trodde, precis som allt annat...det går åt pipsvängen helt enkelt :(

När man väl träffar nån man fattar tycke för o verkligen ger sig fan på att man ska ge det en chans!

Men jag kanske inte ska ge upp ännu?


Nu ska jag stryka iaf!

Go natt!

Av Emma - 8 oktober 2008 00:59

Ja nu verkar det minst sagt som att vintern är här!

-3 visar termometern här uppe i småland inatt, 3 minus...det är fan inte klokt!


Känns som att det var förra veckan man stog på torget i linne o tröja efter att man varit ute och dividerade om vi skulle ta ett nattdopp eller inte!

Men så verkar ju inte fallet vara när man ser hur kallt det är...

Nu är det dags o plocka fram det tunga klädvalet inför helgen...vinterjacka o halsduk :)


På ett sätt gillar jag kylan, klä på sig den tjocka jackan o känna värmen...fast inte när man jobbar natt, eftersom det är som kallast då!

Iofs bra på sätt o vis, då håller man sig inne o röker inte så mkt ;)


Sitter här o funderar på o byta min lördags natt mot söndag natt ist...

då känns inte helgen så tung ;)

Fast o andra sidan så kan jag behöva dom få extra kronorna som blir en lördagsnatt...

Och behöver ta de lugnt också för den delen...iofs så är jag nog mer utvilad efter en kvälls festande än vad jag är av en natts jobbande...

11 timmar är ganska tungt...i vanliga fall är det ju 10 timmar, men blir en timme extra på lördan :p

Alltid samma beslutsångerst ;)

Finns 2 extra turer också....men som vanligt jobbar jag dom dagarna redan!


Snart dags för lite mat o film, stryka gardiner och städa kontoret inatt med, lite senare när jag är trött får jag göra dom 2 sistnämda :p

Av Emma - 7 oktober 2008 23:06

Hehe jo jag vet att de finns nått som heter så ;)

Vet att man inte ska skylla på alkoholen i detta fallet, men jag tänker inte så mkt i nyktert tillstånd, o absolut inte när jag druckit :p

Men det ska nog inte vara någon fara, o skulle det mot förmodan hända nått så får man ju skylla sig själv helt enkelt, inte mer med det!

Men sånna beskymmer behöver man ju inte ha nu :)


Nu sitter jag på jobbet...har så där lagom kul...eller inte någonstans!

Men vad gör man inte för lite money? ;)

Har världens mest irreterande ljud utanför kontoret...en som sitter o lyssnar på hårdrock i sin mp3 på högsta volym o vägrar sova!

Vi kan byta, den personen kan sitta där o jag gå o lägga mig...hade vatt guld värt!

Men nee, jag är nog vaken hellre faktiskt :)


Har mailat på en annan lägenhet nu också, en 1½ på 45 kvm för 2500:- inne i stan!!

rena klippet för fan :)

Men det va omgående inflytt så det skiter sig nog ganska rejällt iaf, men titta går ju :p


Nu har jag klämt i mig en halv paket sånna där Remi, dom är ju gudars goda, men nu har jag lite ont i magen :/

Men de går nog över snart :)

Finns verkligen ingenting att göra här...bara 7½ timme kvar...jippie!

Får bli några filmer sen när resten sover!

O krängandet får vi inte glömma....hela vitsen med att jobba natt nästan ;)

Ska träna imorn så inatt gör det inget intalar jag mig själv :D

Av Emma - 7 oktober 2008 15:50

Må hända att jag just i detta tillfället är karlshamns nojjigaste människa :p

Men det har ju sina orsaker :p


Så nojjig så jag ringde dom på um o frågade när man brukar få mens efter man tagit ut sin p-stav...

"allt ifrån några dagar efter, upp till 2-3 månader!" !!!

Okej, känns ju säkert eller?

Har ju tänkt att jag ska låta kroppen "vila" ett tag nu, men det verkar som att jag får hoppa över det ändå, så jävla mkt litar jag inte på mitt eget omdömme alltså! :p

Det verkade jag ju inte göra  helgen heller iofs, men så jävla farligt kan de inte va ;)

Iofs kan man la inte börja trycka i sig piller innan man haft mens iaf...eller är jag helt ute o cyklar nu?


Kan skulle allvarligt aldrig rekomendera en sån där jävla stav till någon!

I början tyckte jag det va helt underbart, slippa beskymmra sig om att man ska glömma ta piller, slippa ha mens o allt det där!

Men fan heller....det varade väl i 2 månader o jag mådde skitbra.

Men sen va de slut, mitt humör gick rakt ner åt helvetet och va duktigt nere mest hela tiden och hyn blev inte världens finaste :(

Det med humöret och att jag va nere, har jag fattat nu....mitt upp i allt så insåg jag inte att det va staven som orsakade allt det där!


Har ju märk skillnad på humöret redan nu, eller ja efter 2 dagar :p

Idag är väl kanske ett undantag kan man ju säga, denna dagen hade vi kunnat stryka ur allmenackan! *stavas de så?*


Har iaf dammsugat, nu ska jag hoppa in i duschen sen ska jag torka golven och bädda rent!

Sen är det dags o tvätta :(

Av Emma - 7 oktober 2008 12:54

Ja för det va säl det jag sa att jag skulle göra idag? :p

Inte rest mig från soffan ännu :(

Sånna här dagar borde man legat kvar i sängen o dratt täcket över huvudet!


Får la tänka på hur skönt det kommer va imorn bitti när jag kommer hem trött som ett as, o får lägga mig i en renbäddad säng :)

Finns inte mkt som slår det ni! :p


Ser för övrigt ut som "hej kom o hjälp mig o dö" i fejjan :(

Kan skiten komma ut ist? Va ju kanske inte detta man längtade efter :(

Iofs, gör väl inte så stor skillnad på en som redan ser ut som ett monster...

Känner mig verkligen jättepositiv idag...bästa dagen på länge, verkligen!


Ne, diska, städa, duscha o tvätta...nånstans måste man börja!

Vill ni nått så vet ni vart jag finns!

Av Emma - 7 oktober 2008 11:39

Idag känner jag mig verkligen fullt normal....eller inte någonstans!

Vaknar o börjar stortjuta...utan anledning!

Jag blir ju för fan nästan rädd för mig själv när sånna saker händer!


Det kallar jag för att vara känslig! :p


Antagligen mkt som snurrar nu, lägenheten, jobbet, bilen, och lite annat skit.


Idag är de städning och tvättning som står på schemat, sen är det jobba inatt som gäller!

Måste ta reda på hur det ligger till om jag får jobb någon annanstans nu, med uppsägning o så.

Vill ju inte säga upp mig för ett timvik nån annanstans, kan ju iofs tacka ja till en tim anställning, men inget vik, fram till detta viket jag går på där uppe nu är slut!


Helt ärligt så tror jag det har med mitt uppvaknande idag att göra....jobbet, Jag tycker inte det är så kul o säga detta...men trivs verkligen inte alls längre :(

Det känns som att dom tycker man är helt störd för att man inte vet allt...

Men säger inte folk något till en så kan man omöjligt veta saker o ting!


Usch ne...måste göra något nu innan jag blir knäpp!

Av Emma - 6 oktober 2008 22:17

Jaa, har egentligen inget vettigt o skriva!

Varit o tränat iaf, efter det blev det en Mcd på det, nyttigt o bra ;)

Nu sitter jag o kollar på "I ditt ansikte", för jäkla bra :)

Är kallt som satan ute ikväll, höll på o frysa ihjäl när vi kom ut från Mcd ;)


Tänkte dela med mig av en bild på planlösningen till lägenheten och en bild på själva huset :)

Är en hörnlägenhet...både bra och dåligt, iofs det enda dåliga är att det är 2 fönster i vardagsrummet...inte helt i min smak men får la gå :p



Av Emma - 6 oktober 2008 17:45

Japp, maten är lagad och äten och jag är mätt som bara den :p

Thai gryta på kycklingfilé blev de...så jäkla gott!!

Nu se köket ut som ett bombnedslag bara....får ta det sen!


Nu är det dags att packa ner träningskläderna i väskan!

Ska möta becka här utanför vid 6 så :)


Ska bli skönt o träna nu :D

Svettas loss ordentligt :)

Ovido - Quiz & Flashcards