Alla inlägg under mars 2009

Av Emma - 8 mars 2009 11:24

Ja nu har det blvit söndag även i svängsta!

Igår blev det film o mys på soffan....tänka sig att jag råkade somna till filmen med! Inte varje dag det händer! ;p Eller?

Jag är utvilad idag iaf, trotts att Anton ringde lite efter 3....men jag svarade inte för jag va helt inne i dimman o fattade inte att det ringde egentligen förens det va för sent :p


Idag blir det också lugnt, kanske blir en sväng in till stan med mamma, o sen kanske pizza hos mamma o pappa....eller här för det är ju lite närmare till pizzerian här ifrån ;) *nej jag är inte det minsta lat;)*


Förövrigt så ska jag börja med dom satans p-pillerna igen :(

Jag vill verkligen inte för jag mår inte bra av dom...men just nu finns inget annat att göra :(

Jag slutade ju med dom för att efter att haft p-stav i 3 år så glömde jag dom var o varannan dag så det kunde lika väl va!

OCH för att jag mår dåligt av dom, illamående när jag vaknar osv...

MEEEN, sen jag slutade med dom har matlusten försvunnit, vilket absolut inte gynnar mig, så jag har gått ner i vikt o får kämpa varje dag för att komma ihåg att äta lagad mat...jag känner ingen hunger helt enkelt!

Dessutom ser jag ut som om jag precis kommit i puberteten i fejjan...ALDRIG att jag haft så här jäkla mkt finnar :(

Och det sista men antagligen största problemet....Humöret....det går upp o ner som världens berg och dal bana....ena sekunden glad och uppåt, andra helt förtvivlad och förbannad :(

Sån är inte jag egentligen...så mkt som jag gråtit dom senaste veckorna har jag inte gråtit på flera år...och det känns inte okej alltså :p


Jag ska testa o se hur det funkar o så...mitt problem är ju att komma ihåg det varje dag!

Någon som har något tips på hur man lättare kommer ihåg det? :)


Ne frukost nu!


Av Emma - 8 mars 2009 00:36


"Jag har en Dröm, Att Jag en dag ska kunna Erkänna för Mig Själv..

Att Jag Duger, Att Jag är Vacker!

Jag har en Dröm, Att Jag en dag ska kunna Intala Mig Själv..

Att Jag Kan, Att Jag kommer Lyckas!

Jag har en Dröm, Att Jag en dag ska kunna se på Mig Själv..

Och vara Stolt, Vara Stolt över den Jag är!

Jag har en Dröm, Att Jag en dag ska kunna säga till Mig Själv..

Att Jag är Duger som Jag är!

En dag...

Men inte idag

En dag ska Jag Gråta.

En dag ska Jag visa Min Smärta.

En dag ska Jag Förlåta.

En dag ska Jag Berätta Allt..

Men inte idag...."


Ne inte idag, för snart ska jag sova,

 den hemska huvudvärken är tillbaka och grannen har fest!

Men det är ju faktiskt bara lördag en dag i veckan ;)


Go natt!

Av Emma - 7 mars 2009 20:28

Här sitter jag i mina myskläder och frosar i både det ena och andra :)

Det är så här en lördagskväll ska tillbringas, fast inte ensam då ;p

Men men, jag har gjort valet och jag plågas inte direkt :p


Var en runda hos morfar innan...blir så himmla arg på han när han skäller på dom stackars ungarna...2 och 5 år gammla...KLART som fan dom leker o härjar!

Han har nog glömt bort hur det var när en annan va liten, värsta jäkla vildingen för tusan, klättrade på allt som gick o klättra på, härjade utav bara den!

Visst det ser ut som andra världskriget när dom har vatt o hälsat på, men det är ju sånt man får ta!

Jag älskar dom små busungarna så otroligt mkt så jag bryr mig inte :)


Kollar på den sketna melodifestivalen...inget att ha alls längre i mina ögon :(

Tyckte det va bra innan men nu är det ju deltävling här och deltävling där o andra chansen o fan o hans moster :/

Ne funderar på att ta mig en dusch, en låååång o skööön dusch!

Ja hur skönt det nu kan bli när man får leta upp vattenstrålarna ;p

Måste skaffa mig ett nytt duschmunstycke helt enkelt!

Sen får det nog bli nått ätbart efter det, o sen får vi se hur kvällen avslutas!

Är lite sugen på cidern i kylen....men tänk om jag vill köra en sväng sen?!

Vi får se hur jag gör helt enkelt :)


Go kväll!

Av Emma - 7 mars 2009 13:53

Ja jo okej, det känns lite bättre nu men inte helt okej!

Mamma ringde innan o ville att jag ska gå upp till morfar för att min kusin o kusinbarn kommer dit!

Jag vill verkligen, jag älskar dom sååå mkt....men fan, jag orkar inte...eller?

Är det värt att ligga med migrän hela kvällen bara för att träffa dom?

Kan det inte vara bättre o köra ut till dom nån dag när man känner sig piggare?

JO!

Fast jag vet att jag kommer ha dåligt samvete hela veckan om jag inte går upp där idag...så det får nog bli en liiiiten stund iaf!


Skulle gå ut o röka nyss....därav min rubrik...

Men nej emma hittar inte sina cigg!

Hur lyckas man? Är jag så jävla till åren så jag inte minns vart jag lägger saker längre? Eller är det bara total förvirring som är problemet?

Ja herre jisses...jag är grymt röksugen....men då måste jag göra vid mig o köra ner till statoil o köpa nya!


Göra vid mig måste jag ändå om jag ska till morfar så!


Wallander ikväll...så får det nog bli!

Fast jag vet att jag kommer klättra på väggarna när klockan närmar sig 11 och vilja ut!

Det är ett problem man får ta längre fram, inte nu :p

Av Emma - 7 mars 2009 11:07

Kan inte påstå att den börjat så bra :(

Somnade på soffan igår/inatt....flyttade över till sängen vid halv 3.

Sovit riktigt gott inatt ändå!


Men FUCK va ont i bihålorna jag har fått igen :((

Det känns allvarligt som att dom ska sprängas...o denna jävla huvudvärk detta innerbär!

Blir en lugn dag på soffan tillsammans med filten och värktabletter!

Kvällen hoppas jag på utgång kanske, ska ju helt klart vara nykter för jag vill inte veta hur jag kommer att må imorgon annars!


Nu ska jag äta frukost sen bädda ner mig på soffan!

Av Emma - 6 mars 2009 23:09

Först o främst vill jag säga Grattis till P som i onsdags blev mamma till 2 små pojkar!

En Filip och en Niclas! :)

Vi har inte pratat på länge men en sån oro jag har haft i magen dom senaste dagarna o sen igår så fick jag veta, och idag fick jag veta att det blivit 2 pojkar då hon skrev på bloggen!

Grattis än en gång :)


Förövrigt är det fredag och jag låter det tala för sig själv!

Orkar inte skriva nått!

Av Emma - 5 mars 2009 22:11

Ja, jag har en sjuk svaghet för blomkål med vitlöksdipp!!

Jag bara ÄLSKAR DET!

Fast så himmla bra för magen är det ju inte ;)

Tur att man inte har någon som sover jämte en ;p


Tvätten är klar och jag är färdig utav bara den!

Huvudvärken vill inte släppa taget om mig o det gör mig så jäkla trött!

Blev inte bättre av att jag tittade på lyxfällan, fyyy fan va förbannad jag blev!

"8000:- i månaden?? Då skulle jag likaväl kunna gå o skära halsen av mig!"

Satans jävlars bortskämda snorunge!

Visst jag ska inte säga nått, för visst får jag hjälp ibland....men jag har inte gått o skärt halsen av mig ännu, som man enligt henne hellre kunde göra än o ha min inkomst!


Nej jag lever inget lyxliv, men jag är arbetslös o då ska man ta mig fan inte leva något lyxliv heller iofs!

Jag är glad så länge jag har tak över huvudet :)


Jaja, soffan kallar, sover nog innan 24 börjar...om inte så somnar jag innan det är slut...slutar inte förens 00.15

För några månader sen hade det varit en lätt match för mig att hålla mig vaken tills dess....men nu?  Njae...ibland är det tillräkligt svårt o vara vaken till 22 :p

Det blir förhoppningsvis bättre när man får börja jobba, med tanke på att jag önskat nattjobb ;p

Annars kan det bli en kämpig sommar :p


So long!

Av Emma - 5 mars 2009 18:43

Jaa, och nu har bilfan bestämt sig för att gå sönder igen :(

Någon led som är kass denna gången...känns inte så kul när man redan får vända på varenda krona för att klara sig varje månad :(


Har visst haft tankar på att sälja, men får jag ett jobb måste jag troligtvis köpa en ny bil så det kvittar ju liksom...då är det bättre o behålla den jag har o låta den stå så länge!


Dagen har förövrigt varit okej...håller på o tvättar nu, ska snart gå ner o byta.

Baket gick fin fint, bullarna blev goda så nu har jag frukost ett tag framöver :D


Ikväll blir det lugnt på soffan, kanske ska gå ner i källaren o sola 20 min...får se om skallebanken kanske gå över innan kl 9, isf gör jag det!

Säkert inget bra på tv heller....bara nya 24 kl 22.40 på 4:an!


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards