Alla inlägg under mars 2009

Av Emma - 10 mars 2009 21:07

Ohh I love it!


Sitter bänkad framför tv´n med popcorn o läsk i högsta hugg :)

Är trött som tusan, vilket skönt skönt eftersom jag måste komma i säng tidigt  ikväll!


Vill inte till arbetsförmedlingen imorn, men va fan ska man göra?

Sitta där o förnedras?

Som om man inte redan mår dåligt över att vara arbetslös???

Ne suck säger jag....dom borde sätta sig där själva o känna på hur det känns!


Go kväll!

Av Emma - 10 mars 2009 17:35

En sida jag starkt rekomenderar! :)

http://www.freestreet.se/?r=1718

Nu ska jag köra bort till mamma o pappa o ställa bilen, och göra pannkakor med mamma medans pappa är och tränar ;)

Pappa är nyttig o ska gå ner i vikt medans vi 2 gör tvärtom och behöver gå upp i vikt, eller ja mamma iaf :p

Av Emma - 10 mars 2009 14:46

Tisdag idag!

Linda har precis vatt o hälsat på innan hon skulle jobba :)

Mkt trevligt med besök tycker jag!


Nu ska jag laga mat, egentligen orkar jag inte för jag har sån grym huvudvärk :(

Men det blir säkerligen inte bättre utan mat!


Sen ska jag försöka ta mig hem till mamma o pappa, gå bort o hämta brors bil, eller bara nycklarna....så jag kan ha den imorn!

Funderar på o ställa bort min bil till mamma o pappa istället för att den ska stå här o skräpa när det ändå inte går att använda den!


Ne mat nu!

Av Emma - 9 mars 2009 23:37

Snart är det dags för sängen, inte okej att vara nattuggla längre!

För på onsdag ska jag upp "tidigt", tidigare än vanligt...ska vara i stan halv 12, det innerbär att jag måste ställa kl för att vakna till liv!

Detta känns inte okej alls, men nu för tiden sover jag så otroligt mkt!

Somnar på soffan på kvällarna, vaknar efter någon timme och sover sen till 11-12 om dagarna :/


Och snart mina vänner, är det skidskytte! :D

På onsdag kväll börjar det och 4 dagar framåt är mina kvällar räddade :D


Nu kollar jag på NCIS, ett av favoritprogramen som jag från början bara råkade slå på av en ren slup en kväll när jag bodde på Bodetorpsvägen för typ 3 år sen :p

Sen dess har jag varit fast! Mkt mkt bra är det!


Kolla klart på detta sen sova!

Go natt!

Av Emma - 9 mars 2009 19:51

Hej, Emma heter jag...skulle kunna kallas för världens klant också!

För om man är så otroligt dum o lägger glojärnen i soffan o sätter sig på dom, då är man klantig så in i helvete!

Har alltid varit rädd och försiktig med dom, tills idag :(

Men men, allt sägs ju ha en anledning, och jag är fullt medveten om att jag måste skaffa nya men va fan, det är ju så jäääävla dyrt med glasögon!!


Just nu ligger kycklingklubban i ugnen, blev lite sent men mat måste man ha!

Nu är det strax dags för Familjen annorlunda på 4:an :D

Älskar det programmet!


Imorn kommer Linda hit :D


So long!

Av Emma - 9 mars 2009 14:19

Ja, jag är inte fullt lika nöjd med dagen längre :(


Ringde till Lärcenter som det så fint heter nu för tiden, just för att jag vill börja läsa matte HEMMA!

Jag är fullt medveten om hur jävla svårt jag har för matte...därav vill jag läsa den hemma!

Spec börja nu så fort som möjligt medans både jag o pappa är arbetslösa och går hemma, för det är NU jag kan få hjälpen jag behöver!

Det är ju där problemet kommer in...


Jag ringde dit o sa hur jag hade tänkt o så!

Hon tyckte nog att jag va dum i huvudet ungefär....jag i min tur tyckte att hon va lite trög...

HON kom fram till följande: Jag börjar nu o repeterar lite matte A (jättekul o plugga för att komma igång bara?), Sen börjar jag läsa Matte B, naturkunskap och något annat SAMTIDIGT i augusti!!

Jag ville börja med matte B NU för att jag vet att jag har så jävla svårt för det och inte vill/kan koncentrera mig på annat samtidigt nu när jag har valmöjligheten!!

Men nej, så nu kommer jag ha press på mig att klara av matten PLUS det andra innan december!

Detta med krav...att jag MÅSTE klara av det innan en viss tid...det var just det jag ville undvika med att börja nu!


Men jag måste...så jag får väl bita i det sura äpplet o få IG i kurserna ist...för jag vet att det kommer bli så tyvärr :(

För det första så har jag svåååårt att tro att pappa är arbetslös i Augusti och vem ska då hjälpa mig??

För det andra så hoppas jag för guds skull inte att JAG är det!

Men läser jag inte upp mina poäng innan december så ryker dom....o det vill man ju inte :(


Nej helt nöjd över det samtalet är jag inte :(

Vill läsa en kurs i taget för att kunna göra det så bra som möjligt, bara lägga energi på EN SAK så det blir bra!

Lite uppgiven över att inte kunna ha makten över hur JAG VILL LÖSA DETTA :(


Jaja, ska träffa henne på onsdag, då får vi se hur det går!

Sista ordet är inte sagt från min sida!



Av Emma - 9 mars 2009 12:05

Måndag, dagen alla hatar?

Även jag, trots att jag är arbetslös och ledig varje dag!

Måndag, då är det långt till helgen när det händer något och dom flesta andra är lediga!


Hur som helst, idag ska jag ringa till komvux och höra om detta med Matte B!

Jag bävar för det, men lika bästa o försöka börja nu när pappa är hemma också, så han kan hjälpa mig....Jag o matte det är alltså inte den bästa kombinationen...det går in i ena örat och ut genom andra ;p

Jag kan tycka matte är kul, när jag förstått och så, oftast varar detta till någon börjar prata, jag tittar upp och tänker på något annat i 2 sekunder, man måste gå på toa eller något annat som gör att man tappar koncentrationen :(

Men jag ska verkligen försöka nu :D


Annars har jag inga större planer för dagen,mer än jobbsökandet då :)





Av Emma - 8 mars 2009 23:02

Söndags kväll nu!

Tiden bara springer iväg tycker jag!


Well well, tittar på beck nu, fast den slutar väl vilken sekund som helst!

Ja se på tusan...nu så slutar den bara för det :p


Har även sökt massa jobb nu med!

Nu håller vi tummarna och tårna för att någon nappar på min (enligt min arbetsförmedlare) klockrena ansökning!

Väntar på att Stena Line ska komma ut med sina annonser med, jag hoppas för guds skull inte att jag har missat dom!

Förra året var det sååå nära i Gbg, men eftersom jag inte hade bostad där så sket det sig :(

Dom tyckte jag skulle söka i karlskrona ist men då var det för sent :(

Det hade varit the jobb nr 1 för mig :p

Iväg 2 veckor hemma 2 tror jag :)

Betalt boende o detta :p


Imorn ska jag söka vidare, nu jäklar har jag blodad tand!

Jag SKA ha ett jobb NU, eller snarast möjligt, det bara ÄR så!

Tyar inte sitta o stirra en dagjävel till på dom här väggarna...det går ju inte städa, diska o baka varenda dag!

Jag kommer, kommer verkligen lyckas, jag vet att mina ansökningar ÄR bra, jag är så sjukt nöjd över dom och jag har ju lyckats 3 ggr med dom, så det kan ju inte vara något större fel!

Förra året var det ju dom som ringde när jag redan fått jobb till och med :)


Ne...nu ska jag faktiskt sätta på drömkåken och antagligen somna till den med!

Just nu är jag inte trött men vi vet ju alla vid detta laget hur det brukar sluta för min del :p Just det, däckad i soffan!


Så jag säger god natt redan nu!

Ovido - Quiz & Flashcards