Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Jahaja..

Av Emma - 30 mars 2009 11:16

Här hade man skrivit av sig lite, så försvinner allt :(


Hur som helst så är det ny vecka!

Det enda jag längtar efter är ett jobb (mer en dröm kanske?), sommaren och göteborg!


Ne, man kanske skulle göra nått?

Betala sina räkningar kanske?

Ett ont jäkla måste tyvärr....

Alltid samma ångerst över det....

denna gången var nog det hemskaste på länge....hade sån grym ångerst o mådde skitdåligt i torsdags när jag hade varit o "storhandlat"....för 400:-, vetskapen om att behöva välja bort att betala en räkning för att man ska ha mat?

Alltså allvarligt...ska det vara så?

Visst man ska inte ha det bra när man är arbetslös...det är jag väl medveten om och tycker det är helt rätt!

MEN, det finns gränser...när man måste välja att antingen äta eller betala räkningar i tid?!


Vart finns samhället för en när man har det så här?

Varför har man jobbat och betalat skatt sen man va 17 år när man inte får hjälpen man behöver??

Jag skäms...jag skäms så jävla mkt....fast det inte är något att skämas för egentligen!

Men jag har alltid kunnat ta hand om mig själv!

Jag fattar inte, det övergår mitt förstånd hur folk som aldrig har jobbat eller betalat ett enda öre skatt kan få hjälp, men inte en annan!?!?!?!?


Det är ta mig fan inte konstigt folk rånar banker osv!

Det är inte konstigt att fler unga mår sämre!

Det är inte konstigt att fler begår självmord eller försöker!


Men visst....det är VI, svenska folket som valt att ha det så här!

NEJ, jag personligen valde det inte....men majoriteten valde att det skulle vara så här!

Var så goda, här är vi, visst har det blivit bra???

ALLA JOBB som utlovades!? Vad hände med dom egentligen??

Jag ser det nästan lite komiskt på ett hemskt sätt att så många stackars jävlar blivit av med sina jobb det senaste året....


Jag hoppas verkligen att hela sverige har fattat och insett nu vilket enormt misstag det va att välja som man gjorde!

Jag vet att det antagligen hade sett likadant ut med jobben nu iaf....men inte allt det andra!


Läste en rätt "rolig" grej i tidningen i lördags....

Nu ska jag först poängtera att jag inte är rasist eller nåt sånt!


Det handlade om att regeringen skulle fixa nått  så att invandrare får jobb så fort som möjligt när dom kommit till sverige!

Dom prioriterar alltså detta väääldigt högt!

Ja jag blev förbannad, liksom dom flesta andra verkade ha blivit...av kommentarerna att dömma iaf!

Någon hade skrivit att det inte är konstigt att fler o fler röstar på SD!

Nej jag måste hålla med, när man läser sånt så blir man inte alls förvånad!

När sverige inte ens kan ta hand om sina egna, vars förfäder byggt upp detta landet och samhället vi lever i, då prioriterar man och tar in ännu fler invandrare, vill och hjälper dom att få jobb!

Vem hjälper oss svenskar? Vem tycker synd om oss???

Hade VI fått den hjälpen om vi kommit till ett annat land?

Nej just det!


Än en gång...jag är inte rasist eller så, men man kan knappast bli annat än heligt förbannad :(

Man kan knappast bli annat än besviken på samhället vi lever i!



 
 
Ingen bild

Linda

30 mars 2009 15:34

men alltså, hade du inte varit på systemet i helgen kanske du hade haft råd med räkningen(?)..fattar inte hur folk fungerar längre!.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 mars 2012 17:25

Ja nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen! Anledningen är väl egentligen mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig, få ner mina tankar till ord, det är ett sätt för mig att hantera jobbiga och positiva saker. Dom senaste vec...

Av Emma - 24 oktober 2011 19:40

Jag har rätt länge....nästan ett år funderat på att börja plugga. Främst har det varit USK som lockat mig, eller kännts mest lockande, eftersom jag vill ha en utbildning för att öka chansen till fast jobb och bättre lön! Inte för att jag vill plugg...

Av Emma - 5 oktober 2011 10:34

Idag är det onsdag, en grå och tråkig onsdag. Hade önskat fint väder nu, speciellt imorn när begravningen är, men så blir det nog inte....men jag hoppas fortfarande!   Dom senaste dagarna har varit riktigt pissiga om man nu får säga så. Tårar...

Av Emma - 27 september 2011 10:07

Oj! Det var längesen jag skrev här! Tiden bara springer iväg och det gäller att hänga med ;)   Det har väl egentligen inte hänt så mycket, det har blivit mest jobb och slapp :) En runda till Göteborg i sommras, men annars inget.   Jag ...

Av Emma - 10 april 2011 10:46

Har tänkte skriva i många dagar, men sen har jag glömt bort det eller fått nått annat att göra :)   Nu känns livet lite lättare igen faktiskt :) Jag har fått jobb som Personlig assistent i olofström, så imorn gör jag min första jobbedag :D Är...

Ovido - Quiz & Flashcards