Alla inlägg den 5 november 2009

Av Emma - 5 november 2009 10:35

Innan va jag helt klar över att jag skulle vaccinera mig, för vem i hela friden vill bli så sjuk?!?

Sen började folk prata, och hur mkt man än vill skita i vad folk säger så lyssnar man o börjar tänka efter, man kanske inte ska iaf? Osv...

 

Nu efter att ha pratat med samariten, folk som är utbildade inom sjukvården och kan en hel massa mer än andra, så har jag fått tillbaka min självklarhet över att vaccinera mig!

Dom som pratat om hur farligt vaccinet är, att man blir ännu sjukare om man tar det och smittas av influensan....

Inte många av dom har någon som helst aning egentligen, dom har inte ens någon vårderfarenhet!

 

Jag ser det som så här: Läkare, SSK, USK  och alla andra vet vad dom pratar om, dom är utbildade....inte till att ljuga utan till att prata sanning. Man kan läsa på internet o bli avskräckt 100 ggr om det är så....frågan är vad den informationen grundas på? Löst prat eller en läkare som skrivit?!?

Ne man måste lita på vad en läkare säger till en, vad fan man än läser på internet eller i tidningar eller vad folk pratar om på stan!

Man tar ju annan medecin, det litar man på utan att läsa om det...och hade man läst om det så hade man nog helst låtit bli!

 

Jag tänker ta vaccinet, dels för att jag har Astma och allergi, och dels för att jag inte, om jag råkar bli smittad, vill utsätta andra människor i min närhet för detta!

För alla vet ju att barn, sjuka och gammla är fan så mkt svagare än vad VI är!

Jag gör vad jag kan för att skydda mig själv och andra i min närhet från denna influensan iaf.

 

Om man nu ska vara rädd för vaccinet, så tänk efter en gång till....

Vad stoppar vi i oss varje dag? Mat, godis, chips, läsk till och med frukt! Ne just de...så långt tänker man nog inte!

Jag tänkte inte så innan iaf, men man kan inte vara rädd för allt!

 

Detta är mina åsikter om det hela...det är helt klart upp till var o en, men jag öppnade ögonen igen när jag tänkt efter en extra gång!

 

Har ni/ska ni vaccinera er? Varför/varför inte?


Ovido - Quiz & Flashcards