Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

2 Juni

Av Emma - 2 juni 2010 09:47

Onsdagen den 2 Juni! Vad hände?

Vart tog Maj vägen?!?

Livet dom senaste 2 månaderna känns mest suddigt, frågar nån mig vad jag gjorde för 2 veckor sen kan jag absolut inte svara på det, för det mesta är suddigt.


Jag önskar verkligen att jag insett i början vad det va frågan om, alltså i höstas nån gång, och bett om hjälp då!

Men har man aldrig drabbats av det förut så hur ska man då kunna veta?!?

Tankarna snurrar och ibland känner jag bara att jag inte orkar mer, men jag har bestämt mig för att kämpa mig tillbaka.

Detta är inte jag, det känns som att jag står vid sidan om och tittar på mitt skal som det är någon annan som går runt med.


Har kämpat SÅ länge för att gå upp i vikt och hade nästan lyckats nå mitt mål, va ett halvkilo kvar....

Nu har jag gått ner nära 5 kilo på 2 månader :(

Det gör ju inte att jag mår bättre direkt....jag bestämmer mig för att äta och sköta det, men det blir aldrig så...för jag orkar inte laga mat, bara nån gång :/

I helgen mådde jag helt okej, fick ett ryck och storstädade riktigt ordentligt.

Antagligen hjälpte det till lite för hur jag mår nu :(


Är rätt nära ett jobb på Finnveden nu, och jag vill verkligen, jag älskar det stället!

Men hur ska jag orka?

Blir det kanske bättre om jag får komma till något jag verkligen saknar och har längtat efter?

Testa måste jag!

Jag pratade med min läkare om detta i måndags, och hon tyckte att jag skulle ta det om jag känner att jag orkar, hon menade på att om det skulle bli pannkaka så har jag något att falla tillbaka mot, hon vet vad det handlar om och har full förståelse om jag inte skulle klara av det!

Det är sånna här dagar/perioder jag inte skulle orka, men jag tror att ett jobb kan hjälpa till rätt mkt på vägen mot trygghet och allt det där.


Jag kämpar vidare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 mars 2012 17:25

Ja nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen! Anledningen är väl egentligen mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig, få ner mina tankar till ord, det är ett sätt för mig att hantera jobbiga och positiva saker. Dom senaste vec...

Av Emma - 24 oktober 2011 19:40

Jag har rätt länge....nästan ett år funderat på att börja plugga. Främst har det varit USK som lockat mig, eller kännts mest lockande, eftersom jag vill ha en utbildning för att öka chansen till fast jobb och bättre lön! Inte för att jag vill plugg...

Av Emma - 5 oktober 2011 10:34

Idag är det onsdag, en grå och tråkig onsdag. Hade önskat fint väder nu, speciellt imorn när begravningen är, men så blir det nog inte....men jag hoppas fortfarande!   Dom senaste dagarna har varit riktigt pissiga om man nu får säga så. Tårar...

Av Emma - 27 september 2011 10:07

Oj! Det var längesen jag skrev här! Tiden bara springer iväg och det gäller att hänga med ;)   Det har väl egentligen inte hänt så mycket, det har blivit mest jobb och slapp :) En runda till Göteborg i sommras, men annars inget.   Jag ...

Av Emma - 10 april 2011 10:46

Har tänkte skriva i många dagar, men sen har jag glömt bort det eller fått nått annat att göra :)   Nu känns livet lite lättare igen faktiskt :) Jag har fått jobb som Personlig assistent i olofström, så imorn gör jag min första jobbedag :D Är...

Ovido - Quiz & Flashcards