Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

3:e helgen

Av Emma - 20 juni 2010 21:45

Ojoj, inte skrivit här på riktigt länge nu!

Det har hänt mkt sen sist kan man lugnt säga!


Va nere i Norje på SRF från onsdag-söndag förra veckan :)

Lika underbart och kul som vanligt! :D

Längtar redan till nästa år ;p

Stämningen, folket, ja allt är helt henkelt perfekt där nere :)

Men visst blir man sliten, det vore dumt att påstå annat.

Heter man Emma och kräver 11 timmars sömn i vanliga fall och bara får en 6-7 timmar i 5 nätter så ;p


Denna veckan har jag inte kunnat vila ut heller tyvärr :/

3:e helgen i rad som jag sovit borta nu.

Min älskade lilla Svea är sjuk...eller ja sjuk vore ju dumt att påstå att hon är nu...men hon va riktigt illa därann i tisdags :(

Märkte redan i söndags när jag kom hem att det inte va nån kelen och glad katt som kom :(

I Tisdags kom hon hem med svansen och hela bakänden neråt, slängde sig innanför altandörren helt utslagen :(

Bestämde mig för att ringa veterinären då jag trodde att hon blivit påkörd.

Precis innan vi ska köra så slickar hon vid höftområdet höger bak, får plötsligt värsta paniken och far omkring som en galning inne....känner en fruktansvärd lukt och ser en stor pöl på golvet, kunde snabbt konstatera att det INTE va kiss iaf!

Åker till veterinären, det första hon säger är: "Det är ett bitsår från en annan katt så som detta luktar." Puh tänkte jag, inget värre ändå!

Får en lugnande spruta och somnar, in på operation snabbt som ögat, jag o mamma går ut så länge.

Efter en stund kommer veterinären ut och säger att hon är klar och att det va ett riktigt allvarligt sår och att det är 50/50 att hon klarar sig!!!

Min min var säkert helt obetalbar i samma stund som hon stängde munnen....jag väntade bara på att hon skulle börja skratta och säga att hon skojade...men det gjorde hon inte :(

4 stygn och dränering slutade det med iaf...plus massa medeciner.

I fredags va vi på återbesök, 2 stygn hade gått upp.

Blev samma procedur en gång till, nu med 6 stygn och större krage!

Men prognosen såg god ut iaf, eftersom hon är så pigg och kelen, äter och dricker som vanligt :)


Så i helgen har jag varit hos mamma och pappa för att ta hand om svea medan som har varit iväg med husvagnen ;p

Hon är så duktig min sötnos, gör lite motstånd när hon ska få smärtstillande i munnen och antibiotika insprutat i såret, men jag tror hon har fattat att det är för att hjälpa vi gör det...det är knappast för min egen skull jag gör det iaf!

Får så klart godis efter varje gång också som belöning, det tycker jag hon är värd faktiskt! :)

På onsdag ska vi ner med henne igen på återbesök, denna gången slipper dom förhoppningsvis sy ;p

Men jag ska be dom raka bort lite mer päls från området där dom sytt för det fastnar i såret och gör ont när man ska ta bort :/


Dags att sluta skriva nu känner jag ;p

Bättre o krypa ner snart o sova!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 mars 2012 17:25

Ja nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen! Anledningen är väl egentligen mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig, få ner mina tankar till ord, det är ett sätt för mig att hantera jobbiga och positiva saker. Dom senaste vec...

Av Emma - 24 oktober 2011 19:40

Jag har rätt länge....nästan ett år funderat på att börja plugga. Främst har det varit USK som lockat mig, eller kännts mest lockande, eftersom jag vill ha en utbildning för att öka chansen till fast jobb och bättre lön! Inte för att jag vill plugg...

Av Emma - 5 oktober 2011 10:34

Idag är det onsdag, en grå och tråkig onsdag. Hade önskat fint väder nu, speciellt imorn när begravningen är, men så blir det nog inte....men jag hoppas fortfarande!   Dom senaste dagarna har varit riktigt pissiga om man nu får säga så. Tårar...

Av Emma - 27 september 2011 10:07

Oj! Det var längesen jag skrev här! Tiden bara springer iväg och det gäller att hänga med ;)   Det har väl egentligen inte hänt så mycket, det har blivit mest jobb och slapp :) En runda till Göteborg i sommras, men annars inget.   Jag ...

Av Emma - 10 april 2011 10:46

Har tänkte skriva i många dagar, men sen har jag glömt bort det eller fått nått annat att göra :)   Nu känns livet lite lättare igen faktiskt :) Jag har fått jobb som Personlig assistent i olofström, så imorn gör jag min första jobbedag :D Är...

Ovido - Quiz & Flashcards