Alla inlägg under oktober 2009

Av Emma - 12 oktober 2009 10:52

Det va ju nyss måndag?!?

Skrämmande vad fort tiden går!

 

Idag ska jag in till stan, söka jobba o få lappen till Fsk påskriven!

Måtte det gå bra med jobbsökandet, men jag är inte så jättenervös....farmor har ju jobbat där så det räcker nog o säga mitt efternamn ;p

Det gäller ju att "sälja sig själv" säger dom ju, det är ju ett sätt :)

 

Annars då?

Förkylningen sitter som ett plåster på mig, är duktigt trött o seg på grund av den :/

Orkar liksom inte ta mig för någonting...finns så mkt jag borde göra men blir mest att jag fastnar i soffan!

Helgen har vatt bra, ingen superhelg som förra helgen, men helt okej :)

 

Time för duschen nu o sen slänga i nått i magen innan jag ska iväg!

 

 

Bjuder på några bilder....saknar redan sommaren!

Nu har man svårt att tro att Svea har vatt sååå liten ;p

        

Av Emma - 10 oktober 2009 09:17

Kunde verkligen inte låta bli att lyssna på julmusik nu!

Tycker det är helt underbart, skulle kunna lyssna på julmusik hela året om det skulle vatt så :)

Va tvungen att bli på lite bättre humör med...humöret jag va på igår kväll vill jag inte utsätta någon för idag med!

Ska diska o plocka lite här hemma nu i väntan på att Micka ska höra av sig om att vi ska sticka till stallet....Jag känner minst en som kommer frysa ihjäl!

Kanske inget som gynnar mig förkyling just nu, men får palta på mig mössa o hela köret så jag fryser så lite som möjligt!

 

Ikväll blir det fest sägs det!

Måtte jag inte va lika trött o sur som jag va igår då!

 

Diska o fixa här nu!

Tjo hej!

Av Emma - 8 oktober 2009 22:42

Ja jo det skulle nog min stakars kropp behöva nu!

Dom senaste dagarnas sömnbrist gör sig duktigt påmind nu..

Visseligen sov jag innan idag, mellan 11 och 2, då hade jag vatt vaken sen 4 imorse och fick kämpa i 2 timmar för att verkligen somna!

Har känt mig helt förstörd hela dagen, huvudet har varit tungt, kroppen seg och svettningar utan dess like...Nu känner jag mig dock lite piggare i huvudet, men det kan ju bero på Iprenen!

 

Funderar på om jag ska lägga mig nu eller försöka vänta lite, dra ut på det så länge som möjligt så jag kanske vaknar lite senare än 4 imorn bitti med :p

 

Helgen var rätt så planerad, men kan ju säga att jag måste få mer sömn och känna mig piggare för att orka med dom planerna!

Imorn blir det rätt lugnt iaf, kanske bio annars blir det film och fredagsmys på hemmaplan!

 

Nu ska jag bädda på soffan iaf så jag har det klart!

Jo jag ska sova på soffan inatt så jag inte ligger så plant :)

Av Emma - 8 oktober 2009 04:39

Va fan är detta för satans förkylning?

Jag har inte behövt min astmamedecin på typ 4 år, men NU när jag har slängt den DÅ behöver jag den nästan mer än någonsin! :(

Har lite jobbigt att andas kan jag ju säga, blir ju inte bättre när näsan är helt igenbommad också :(

Trodde jag skulle få sova inatt...Tog lite, lite mer Cocillana än det stod...men 4 timmar är nog vad jag får nöja mig med, kan ju inte ta mer ännu heller för det har inte gått tillräckligt många timmar :(

 

Ohhh, jag orkar inte meeer!!

Brukar inte vara så här "karl gnällig" när jag är förkyld, men denna gången är jag det!

Halsontet va rena julafton med detta...men visst, jag visste att jag skulle få hosta och den är värre än allt annat, tror till och med jag föredrar halsfluss alltså! Då kan man göra något åt det...det kan man inte med min hosta...bara göra det lite bättre! :(

Funderar på o sätta mig ute i soffan ist...kan ju knappast ligga ner nu iaf!

Förhoppningsvis går detta över snart, för inte i helvetet att jag orkar med detta!

 

Bara tanken på att dom flesta ligger o sover gott nu gör mig avundsjuk, för jag är trött som ett as och skulle verkligen behöva några timmars sömn!

Försöka går ju :)

 




Av Emma - 7 oktober 2009 17:37

Attan va jag hatar att vara sjuk! :(

Näsan rinner och är täppt, huvudet väger 2 ton och ögonen svider :(

Det är i sånna här lägen jag kan vara glad att jag inte har ett jobb faktiskt!

 

Är trött som tusan, inte sovit riktigt på två nätter nu :(

Sov iaf bra i helgen, man får vara glad för det lilla nu för tiden tydligen!

 

Ne nu ska jag ta lite glass o lägga mig på soffan!

Av Emma - 6 oktober 2009 10:53

Jag har gått o blivit sjuk....vad skulle annars passa bättre nu när det är höst?

Och jag vet vad jag har att vänta, med mitt dåliga imunförsvar så kommer jag vara förkyld till och från fram till våren och värmen kommer igen! :(

 

Det bara flög på mig inatt, visst va jag ovanligt trött igår, men annars så kände jag inte något alls.

Vaknade vid 4 med världens frossa och halsen värkte utav bara fan :(

Inte det jag ville just nu om jag säger så!

 

Men det är klart, så trevliga dom senaste dagarna varit så måste det väl komma något trist ivägen!

 

Möte i stan idag iaf, måste dit annars får jag inga pengar, just nu behövs vartenda öre!

Hoppas Niklas köper bilen också så slipper jag tänka på det mer :)

Lite jobbigt att behöva se den hela tiden då bara ;p


Av Emma - 5 oktober 2009 11:02

Japp, nu är det dags att ta nya tag!

Ringa bokningen o tjata lite, att man ska behöva tjata för att det ska hända nått?!? Men alla säger till mig att göra det så då får jag ju göra det :)

 

Annars har jag inget planerat, är nog bäst det iofs för jag har världens jävla mensvärk :(

Samma plåga varje månad, gör så sjukt ont ibland så jag spyr :(

Jag tar som sagt ogärna tabletter men vid denna tiden varje månad så kränger jag Ipren som en galning :/

 

Nu ska jag ringa iaf sen hoppa in i duschen!

Av Emma - 4 oktober 2009 23:43

Vilken dag/kväll!

Underbar är ett ord man skulle kunna säga :)

Det va riktigt riktigt längesen jag skrattade så mkt som jag gjort nu ikväll alltså :)

Niklas som suttit och lekt med en docka hela kvällen, försökt sätta dit en dörr som va på tok för liten och bara fjantat sig :)

 

Gårdagen va också riktigt bra, på dagen bakade jag kanelbullar för ett helt kompani och på kvällen blev det förfest hos Samuel och sen utgång, även om det va lite halvkass musik så va det sjukt trevligt ute! :)

Så ja man skulle kunna säga att jag är mer än nöjd med helgen och den kunde nästan inte avslutats bättre :)

 

Nu kallar sängen och hopp om att dom kanske ringer från jobbet imorn igen!

Dom lyckas pricka in varje söndags morgon när jag festat dagen innan och inte är så körbar ;p

Jag menar, jag kan ju inte sitta hemma helgerna igenom för att dom KANSKE ringer på söndan, en helt annan sak mitt i veckorna, då sitter jag gärna hemma o väntar på att telefonen ska ringa :D

 

Go natt!

Ovido - Quiz & Flashcards