Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Emma - 30 augusti 2010 21:37

Några dagar sen jag skrev sist.

Har numera fått tillökning i form av en liten grabb som jag har döpt till Alfons :)

En liten kattgosse alltså! :D

Så söt o fin är han, väldans blyg och saknar mamma och systrarna, men det börjar lossna lite nu :)

I lördags när jag hade hämtat honom så släppte vi ut honom ur buren så han fick gå ut själv, han va självklart livrädd så jag bestämde mig för att låta han vara själv ett litet tag så han fick upptäcka och titta ifred.

Sen på kvällen var det high life i form av galskrik...vilket inte alls va särskilt skönt för öronen, det gör så ont i hjärtat o höra med. Natten fortsatte i ungefär samma stuk, blev inte mkt sömn där :p

Gårdagen va lite bättre, mkt skrik men samtidigt mkt nyfiknare och massa lek och bus :) Inatt har det varit lite skrik då och då men det har bara varat i några sekunder.


Idag har det gått mkt framåt, han har hittat sin favoritplats i soffan, hittat gardinerna och massa skrymslen och vrår där man kan busa :)

Han leker som tusan med hårsnoddar och äter riktigt duktigt :)

Något som har förvånat mig är att det går så fruktansvärt bra med lådan då han är något av en "vildkatt" som är van vid att gå ute!

Det hände EN olycka i lördags, sen satte jag lådan där han hade kissat och han har gått dit och satt sig varenda gång han ska på toa! :) *duktiga kille*


Idag har lilla Alfons fått smaka på båda bacon och ostbågar ;p

Han har till och med ätit ostbåge från min hand :)

Och börjat lyssna till sitt namn gör han också, kan ju bero på att jag matat in det i huvudet på han snart ;p

Nu ligger han helt utslagen på soffan och sover :D

Och matte sitter helt dödstrött i soffan med världens skallebank :/


Ska lägga up en bild eller två imorn om jag kommer ihåg att tömma kameran vill säga ;)

Ovido - Quiz & Flashcards