Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Seriöst?!?

Av Emma - 4 maj 2010 20:41

Kan ju säga att jag är grymt besviken på sjukvården i blekinge, eller iaf karlshamn!

Jag tog mod till mig idag och ringde till vuxenpsyk i stan, det stod nämnligen att dom hade Jourtid varje vardag, men det stod inga tider eller så, så jag ville kolla upp det innan jag körde dit....Kruxet är bara det att kag kom aldrig iväg, jag bröt ihop totalt innan dess!

Jag fick slängt rakt i ansiktet att jag inte verkade må så farligt dåligt och att det säkert bara va kroppslig utmattning av jobb!?!

Hur i hela fridens namn kan man bli kroppsligt utmattad när man jobbat 9 dagar dom senaste 2 månaderna?!? Jag vet att jag INTE kan bli det och inte är det heller!

Nej det va bättre jag ringde samariten ist....så kan kunde få en tid dom närmaste VECKORNA!!!

Alltså jag vet inte, men om man ringer till ett sånt ställe som vuxenpsyk mår man uppenbarligen inte bra!

Att säga till en som mår dåligt att man ska ringa samariten gör inte saken bättre.

Kanske beror det på att jag aldrig varit i kontakt med dom innan?



På  http://ltblekinge.se/ finns detta att läsa:


"Vid den öppna mottagningen har vi jourtid varje vardag. Det innebär att du kan komma till oss utan att boka tid om du känner att du har akuta problem."


Tydligen inte!!


Jag behöver hjälp NU, inte om några dagar eller veckor!

Har väntat mer än länge nu, har dragit på det och plågat mig själv på tok för länge.

När man tänkt tanken om självmord så mår man långt ifrån bra, iaf jag...

Nu kan jag trösta både mig själv och alla andra med att jag är för feg för att göra det, det skadar mer än det gör nytta! Man får tänka på dom man har omkring sig också! Nej jag skulle aldrig våga!


Imorn ska jag iaf ringa samariten eller brunnsgården, jag föredrar det sista då jag tycker dom på samariten är på tok för otrevliga!

Jag hoppas verkligen för allt i världen att jag får hjälp, eller nått iaf, för så här vill jag inte ha det! :(


Nu ska jag ta en dusch, slappna av lite förhoppningsvis och försöka komma till ro o kolla lite tv!

Går mest runt runt här hemma, blir väl snart en gång runt köket/hallen/tv-rummet....samtidigt som jag bara vill sova!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 mars 2012 17:25

Ja nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen! Anledningen är väl egentligen mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig, få ner mina tankar till ord, det är ett sätt för mig att hantera jobbiga och positiva saker. Dom senaste vec...

Av Emma - 24 oktober 2011 19:40

Jag har rätt länge....nästan ett år funderat på att börja plugga. Främst har det varit USK som lockat mig, eller kännts mest lockande, eftersom jag vill ha en utbildning för att öka chansen till fast jobb och bättre lön! Inte för att jag vill plugg...

Av Emma - 5 oktober 2011 10:34

Idag är det onsdag, en grå och tråkig onsdag. Hade önskat fint väder nu, speciellt imorn när begravningen är, men så blir det nog inte....men jag hoppas fortfarande!   Dom senaste dagarna har varit riktigt pissiga om man nu får säga så. Tårar...

Av Emma - 27 september 2011 10:07

Oj! Det var längesen jag skrev här! Tiden bara springer iväg och det gäller att hänga med ;)   Det har väl egentligen inte hänt så mycket, det har blivit mest jobb och slapp :) En runda till Göteborg i sommras, men annars inget.   Jag ...

Av Emma - 10 april 2011 10:46

Har tänkte skriva i många dagar, men sen har jag glömt bort det eller fått nått annat att göra :)   Nu känns livet lite lättare igen faktiskt :) Jag har fått jobb som Personlig assistent i olofström, så imorn gör jag min första jobbedag :D Är...

Ovido - Quiz & Flashcards