Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Torsdag

Av Emma - 5 augusti 2010 12:25

Idag känner jag att jag behöver göra nått!

Är grymt sugen på att åka o bada, för kanske sista gången denna sommaren!?!

Men hur lätt är det när varenda jävel jobbar, eller folk inte behagar svara på telefon o allt annat?!?

Hur svårt är det o säga nej, eller jag har inte tid eller vad fan de nu än må vara?


Jag är i vanliga fall rätt känd för att vara rätt fram och sjukt ärlig, nu har jag lite svårt o få fram saker o ting, rädd för att såra folk eller göra dom irreterade, eller för all del mista dom jag tycker mest om!

Men kan man inte ta mig som jag är så behöver man inte ens försöka vara trevlig!

Jag börjar kanske hitta tillbaka lite till mitt gammla jag, men lång väg kvar.


På tal om asfallt så vet i tusan om jag vågar fortsätta med min medecin....detta kan vara det värsta jag varit med om.

Har lipat som en liten barnunge igår och imorse, för skitsaker, som att lysröret går sönder tex :p

Somnade gråtandes inatt, och vaknade upp på samma sätt....spänd som en fiolsträng :(


Har vatt måttligt irreterad dom senaste dagarna också, inte bara på grund av FSK utan av nått helt annat.

Jag fattar inte grejen, må hända att jag är lite trögare än vanligt nu, men jag är minst sagt förvirrad!

Kan hända att det kanske inte va världens bästa idé när man mår så här, men jag blev på mkt bättre humör i söndags och måndags. Dumt av mig kanske?!?

Dumt o bli glad av skrivna ord? Nej jag tycker faktiskt inte det!


Funderar på att sticka hem till mamma en sväng, men vet inte om jag orkar eller vill :/

Aldrig någon som frågar hur man mår, dom tror jag mår så himla mkt bättre nu bara för att jag inte visar nått.

Men jag visar inte nått för någon, Linda är den enda jag verkligen har brutit ihop framför och det va längesen!

Ibland känns det som att dom inte bryr sig, en fråga är väl inte så svårt o ställa?

Eller är dom rädda för svaret?!?

En kram är det för mkt begärt?!?


Jag vill inget hellre än att bli lite glad!

Jag längtar så mkt efter att få vara glad en hel dag, kunna gå runt o känna hur bra allt är och njuta av livet!

Just nu känns jag som en enda stor lipsill...


Lite närhet, värme och glädje är vad som behövs!

Bäst o sluta här nu då!

 
 
Ingen bild

sandra Lindberg

5 augusti 2010 17:26

Hej Emma! Jag har läst din blogg idag och vet hur du kan känna det inombords, och jag förstår dig. du skriver att ingen kommer fram och undrar hur du mår....de människor som inte fråga sin vän hur man mår, de har svårt att visa sina känslor och oftas så har de problem med något själva så de är så uppe i sitt att de ser inte att sin vän mår bra. Ibland vet de inte heller hur de ska stötta en så då är det lättare att inte fråga. Jag har ringt dig någon gång och frågat och du har du inte sagt så mycket...men jag bry mig om díg fast vi inte umgås. Jag har vart i din situation så många gånger jag vet hur jobbigt det är. Men kämpa Emma kämpa du kommer att vinna jag lovar dig det! ett råd bry dig bara om de människor som verkligen bry sig om dig och skit i resten för de är inte värda din vänskap. Kan man bara bry om sin vän när man mår bra men inte när man mår dåligt så är det inget att hänga i julgranen som jag brukar säga! Lycka till nu Emma och sköt om dig väl! Kram sandra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 mars 2012 17:25

Ja nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen! Anledningen är väl egentligen mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig, få ner mina tankar till ord, det är ett sätt för mig att hantera jobbiga och positiva saker. Dom senaste vec...

Av Emma - 24 oktober 2011 19:40

Jag har rätt länge....nästan ett år funderat på att börja plugga. Främst har det varit USK som lockat mig, eller kännts mest lockande, eftersom jag vill ha en utbildning för att öka chansen till fast jobb och bättre lön! Inte för att jag vill plugg...

Av Emma - 5 oktober 2011 10:34

Idag är det onsdag, en grå och tråkig onsdag. Hade önskat fint väder nu, speciellt imorn när begravningen är, men så blir det nog inte....men jag hoppas fortfarande!   Dom senaste dagarna har varit riktigt pissiga om man nu får säga så. Tårar...

Av Emma - 27 september 2011 10:07

Oj! Det var längesen jag skrev här! Tiden bara springer iväg och det gäller att hänga med ;)   Det har väl egentligen inte hänt så mycket, det har blivit mest jobb och slapp :) En runda till Göteborg i sommras, men annars inget.   Jag ...

Av Emma - 10 april 2011 10:46

Har tänkte skriva i många dagar, men sen har jag glömt bort det eller fått nått annat att göra :)   Nu känns livet lite lättare igen faktiskt :) Jag har fått jobb som Personlig assistent i olofström, så imorn gör jag min första jobbedag :D Är...

Ovido - Quiz & Flashcards