Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Kaos?!?

Av Emma - 20 januari 2010 13:37

Sorg, svek, vemod, ledsenhet, hopplöshet, meningslöshet, ilska.


Att sätta ord på känslor är inte lätt, men att känna dem är å andra sidan inte heller så lätt.


Jag har ett känslomässigt kaos i min hjärna just nu.

Fattar inte varför, men alla tankar, alla minnen kommer tillbaka och det känns som att allt va igår.

Både fina och hemska minnen kommer och det är det som är så svårt att sortera....dom hemska minnena tar överhanden och gråten är när till hands hela tiden, så fort något går emot så blir jag förbannad och ledsen :(

SÅ många år som det gått nu, Jag trodde faktiskt att jag hade förträngt det!

Men icke!

Vissa saker va värre än andra, det är dom jag får återblickar från, det är dom som gör mig så ledsen och arg.

Att barn kan få andra barn till att vilja ta livet av sig?!?

Jag förstår det inte, jag fattar verkligen inte att vuxna inte agerar?!?


Hur gärna jag än skulle vilja göra dessa människor precis lika illa så går inte det!

Bryta ett ben, ge dom en smäll....de gör ont en stund sen går det över....

Min smärta försvinner aldrig, bilderna kommer alltid finnas där längst bak....och det gör precis lika jävla ont varje gång jag tänker på det! :(


Det har vatt mkt på sistone....

Jag har själv valt att ta avstånd från en vän, en jag verkligen litade på och kunde prata med....men som bevisade att man inte kunde ha nått förtroende för honom.

Det gör mig så ledsen o veta allt jag berättat för honom, allt vi pratat om som jag kanske inte vill att nån annan ska veta....hur många vet de, vilka har han berättat de för?!? :(


Jag upplever sån trisstess över att vara hemma, även om jag har saker att göra lite ibland så hjälper inte det på långa vägar!

Jag hatar, verkligen hatar att bara sitta hemma utan att ha nått att göra!

Men imorn ska jag först klippa mig sen blir de nog till att åka iväg en sväng med mamma....inte jättekul utan pengar men det är skönt att komma bort lite, utanför karlshamns gränser :p

Just nu känner jag för att kapa av alltihopa hår men så drastiska ska vi inte vara!

Nu har jag sparat i 1 år, och då ska jag inte klippa av de igen :)

Men lugg får det nog bli, känner att jag behöver lite förändring! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 mars 2012 17:25

Ja nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen! Anledningen är väl egentligen mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig, få ner mina tankar till ord, det är ett sätt för mig att hantera jobbiga och positiva saker. Dom senaste vec...

Av Emma - 24 oktober 2011 19:40

Jag har rätt länge....nästan ett år funderat på att börja plugga. Främst har det varit USK som lockat mig, eller kännts mest lockande, eftersom jag vill ha en utbildning för att öka chansen till fast jobb och bättre lön! Inte för att jag vill plugg...

Av Emma - 5 oktober 2011 10:34

Idag är det onsdag, en grå och tråkig onsdag. Hade önskat fint väder nu, speciellt imorn när begravningen är, men så blir det nog inte....men jag hoppas fortfarande!   Dom senaste dagarna har varit riktigt pissiga om man nu får säga så. Tårar...

Av Emma - 27 september 2011 10:07

Oj! Det var längesen jag skrev här! Tiden bara springer iväg och det gäller att hänga med ;)   Det har väl egentligen inte hänt så mycket, det har blivit mest jobb och slapp :) En runda till Göteborg i sommras, men annars inget.   Jag ...

Av Emma - 10 april 2011 10:46

Har tänkte skriva i många dagar, men sen har jag glömt bort det eller fått nått annat att göra :)   Nu känns livet lite lättare igen faktiskt :) Jag har fått jobb som Personlig assistent i olofström, så imorn gör jag min första jobbedag :D Är...

Ovido - Quiz & Flashcards