Alla inlägg under januari 2010

Av Emma - 17 januari 2010 15:27

Ne kanske inte ;p

Men rätt gott o känna att det är helt okej att bara slappa :)


Igår va de fest hos samuel, riktigt riktigt trevligt må jag säga! :D

Ute va de också riktigt nice, mkt folk och helt okej musik :)

Träffade en hel del folk jag inte sett på länge, kul!

När vi anlände hit inatt så va det några (i mina ögon, snorungar) nere i källaren och bastun o härjade :/

Hoppas verkligen inte dom sabbade nått....För det är verkligen en riktigt fin förmån vi har här att vi har bastu och solarium nere i källaren!


Sov rätt länge idag, vilket va mkt härligt och välbehövligt :)

Skönt att inte ha någon träningsvärk idag kan jag ju säga, hade ju förväntat mig det annars!

Annars händer det nog inget speciellt idag...hade velat på hockey men det går inte utan bil! Dessutom är det sent påkommet nu eftersom det börjar 4 ;p


Ikväll är jag sugen på att äta pizza och kolla film, det är ju som sagt söndag! :)

Se om man kanske kan få hit lite sällskap också ;p


Av Emma - 16 januari 2010 02:38

Japp japp, är precis hemkommen nu efter en trevlig kväll i asarum :)

Så där lite imulsivt blev det men många härliga skratt fick jag i alla fall! :)


Nu är frågan vad i jissu namn jag gör uppe så här dags när jag ska upp o träna imorn?!? Ärligt talat....damen som behöver MINST 8 timmars sömn för att vara människa kommer inte ens få 5 timmar...OM jag ska träna vill säga!

Just nu känner jag mig inte så jättefrestad av tanken tyvärr :/

Får la ställa mobilen på rigning o se vad jag känner för när jag vaknar helt enkelt!


Mkt som ska hinna göras imorn!

Träna, tvätta, laga mat, göra sig iordning för kvällen osv...

Imorn är det fest, någon som är förvånad?!? Nej jag tänkte väl det! ;p

Men o andra sidan, det är liksom det enda jag roar mig med så att säga, förutom när jag är på hockey då!

Något måste man ju hitta på trots att man är arbetslös!

Det är nästan ännu viktigare då än när man jobbar, eftersom man träffar lite mer folk när man jobbar än man gör hemma ;p


Ne nu ett bloss nu innan John Blund kommer på dejt :)

Go natt :)

Av Emma - 15 januari 2010 12:54

Nu har halva Januari gått! Alldeles för snabbt!

Det innerbär att jag inte jobbat på 16 dagar....fy fan   

Hoppas dom ringer snart eller att jag får napp på något annat!


Igår tränade jag som sagt, och det känns idag!

Men härligt är det när man känner att man gjort något!   


Varit duktig med ätandet också, känns bra!

Åt seriös frukost, vilket är väldigt ovanligt för mig. Åt innan träningen, förvisso bara bacon men jag åt, efter träningen tog jag en frukt innan duschen o sen lagade jag mat, sen slappade jag på soffan med chips och läsk för att avsluta med en rostad smörgås innan jag kröp ner :)

Och idag har jag ätit ännu seriösare frukost....joggi med fiberhavregryn, smörgås,

ägg och banan! :D

Jag måste få erkänna att jag än så länge känner mig riktigt duktig   


Det är svårt o veta hur mkt, vad och hur ofta man ska äta!

Dom säger ju att man ska äta var 3:e timme så jag får väl hålla mig till det, o sen shake där emellan 2-3 ggr om dagen kanske?!?

Jisses, man skulle nog behövt en rådgivare till detta....men så långt tänker jag inte dra det! ;p

Går jag inte upp av detta så vill inte kroppen helt enkelt! Då får jag nog vara nöjd!


Fredag?!? Vad händer?

Jo jag ska agera taxi åt bror ikväll....det är vad som händer!

Får väl hoppas att det dyker upp något, för jag känner för att vara social ikväll och hitta på nått skoj! :)


Nu ska jag ta ett varv med sugbritt, moppa av gloven och byta gardiner i köket och sovrummet här!

Av Emma - 14 januari 2010 10:57

Ojoj!

Jag hinner inte riktigt med känner jag!

Hur som helst så beställde jag sånt där Ganier Pro igår, i smaken mintchoklad!

Om det nu är någon som har testat den smaken och inte tyckte om det så kan ni va tysta ;p

Däremot om ni är nöjda eller så, får ni gärna säga :)


Jag borde inte ens sitta här nu egentligen!

Men kaffet kan man ju inte missa så här på morgonen!

Ska hjälpa pappa köra skräp till tippen och även rensa ur mitt förråd :)


I em ska jag till gymet med Nette, äntligen! :)

Nu känner jag mig verkligen motiverad till detta, eller har gjort ett bra tag men eftersom jag inte har någon bil så ställer det till en hel del :/

Men man kan alltid träna lite hemma annars :)


Dags o springa till päronen nu känner jag!

Av Emma - 13 januari 2010 13:03

20:e dag knut idag (heter det verkligen så? Nu blev jag osäker :p), men min jul är ute sen typ en vecka tillbaka :)

Har bara gardinerna kvar i köket och sovrummet, och det är ju inte så jobbigt :)


Trippen till olofström igår kväll va trevlig!

Alltid trevligt att träffa folk man inte träffat på länge :)


Idag är en riktig segdag....är dödstrött och fryser....som om det vore ovanligt nu för tiden iofs?!?

Ska iaf strax göra vid mig, samla ihop allt som ska med upp till återvinnings stationen, köra o lämna brors bil och gå bort till päronen för att följa med mamma in till stan!

Just nu har jag 50 min på mig....meeeen jag vet att jag kommer sega och ha jättebråttom till slut ;p

Jag hatar att va sån jäkla tidsoptimist....!


Hade tänkt träna idag också, men ska nog vänta med det till jag kan köpa....ja vad det nu hette ;p

Nått sånt där pulver man ska dricka iaf, ni vet :p

Märks att jag är dökass på sånt där, men det ska tydligen hjälpa mig att gå upp i vikt! :D

För JA jag fortsätter kämpa mot min kropp!

Eller snarare är det nog min kropp som kämpar mot MIG....

Jag SKA gå upp i vikt, jag SKA väga 50 kg!

Det är inte bara något jag har fått för mig, utan det är för att jag mår dåligt som det är just nu!

3 Kg till låter inte mkt, men för mig är det idealvikten, det är mitt mål!

2,5-3 kg till....tydligen svårare än något annat jag försökt mig på någon gång, så nu ska jag testa detta med shake också!

Jag ska alltså inte ersätta måltider med det, utan jag ska äta som vanligt och kanske försöka mig på lite till, OCH dricka sånt mellan måltiderna...plus röra mer på mig :)

Hur som det än är, så går jag ner i vikt när jag inte rör på mig och går upp när jag tränar :)

Kan ju bero på att jag en gång i tiden va jävligt vältränad och har en hel del muskler kvar ;p


Håll tummarna för mig nu! :)

Av Emma - 12 januari 2010 17:24

Nu har jag äntligen fått tummarna ur och fixat mig ett nytt modem! :)

Det sved, det sved riktigt i plånboken kan jag ju medela!

1300:- kostade det!! Han jag pratade med på 3 sa att det skulle kosta mellan 3-800:-, vilket inte stämmde för 5 öre tyvärr :(

Men men, vad ska man göra när man måste köpa ett?!?

Har även varit och fått min lapp till Fsk påskriven och inlämnad, känns skönt o ha det gjort nu :)


Nu sitter jag här i soffan och är allmänt rastlös, men om ett tag ska jag köra till Ofm av alla ställen och dricka kaffe :D

Kan bli riktigt trevligt!


Annars?!?

Det mesta känns tråkigt för tillfället...börjar bli ruskigt trött på att vara hemma nu!

2 veckor har jag vatt hemma imorn....alldeles för länge när man heter Emma :p


Nu ska jag ta tag i disken här och kanske göra vid mig lite innan jag ska köra :)

Mjukisbrallor och slapptröja är inget allternativ idag ;p

Av Emma - 8 januari 2010 16:04

Idag är det precis ett halvår kvar till jag fyller 25...jo men man skulle kunna kalla det 25-årskris jag har :p

Tänker inte gå in något närmare på det än så :p

 

Idag är det fredag...

Hör o häpna men jag ska faktiskt ut idag, det är kanske inget ovanligt, men ovanligt en fredag, och ännu mer ovanligt är att jag troligtvis ska unna mig en grogg eller 2 och kanske nån cider!

Först ska vi till Mingel på Musikquiz, ska infinna mig där redan kl 18 för aftework, eller för min del då...afterhome! ;p

Sen får vi se vad som händer :)

Så egentligen fattar jag inte alls varför jag sitter här nu!

Inte ens hemma är jag, sitter hos päronen, dags att gå hem nu då alltså? :p

 

Idag är en sån dag då jag gör vad som faller mig in :)

Skönt är det :)

Av Emma - 7 januari 2010 19:56

Oj!

Längesen jag skrev här nu!

Har vatt mkt och är mkt i livet nu, har vatt mkt jobb och annat tidskrävande!

Just nu är det inte så jättemkt jobb, men hjärnan har fullt upp med allt annat...

Till på köpet har mitt internet gått "sönder"....ja jag snubblade på sladden till datorn så internet grejen från 3 fick sig en smäll och gick av! :(

Väntar på svar hur jag ska göra och hur det blir nu...

Så det enda internet jag har nu är när jag är hos mamma o pappa eller någon annanstans där jag kan låna :p


Ibland skulle jag behöva stanna upp, känna efter och verkligen tänka efter!

Denna hösten har varit jättebra och rolig och allt det där....men jag har inte riktigt hunnit med o sortera allt, känna och fundera!

Sätta sig själv i första hand mer, göra det man vill och inte vara andra till lags hela tiden, och inte ställa upp men aldrig få nått tillbaka!

Det är något jag har varit sjukt dålig på alldeles för länge!


Året har börjat helt okej :)

Jag har bestämt mig för att bli bättre på vissa saker, det är väl så nära ett nyårslöfte jag kommer :p


Har massa jag skulle vilja skriva, men då hade de nog blivit en mindre roman, så jag hoppar det :)







Ovido - Quiz & Flashcards