Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Onsdag 10/3

Av Emma - 10 mars 2010 22:49

Först o främst...svar till ..... :

Hur det kom sig att jag började gå på hockey?

Som jag skrev, jag har aldrig varit speciellt hockey intresserad direkt (förutom en period i tonåren), men en dag i höstas frågade en vän mig om jag ville följa med...och jag hade inget annat att göra så då kunde jag likaväl följa med istället för att sitta hemma o glo i min ensamhet...sen dess har jag tyckt det varit döskoj!

Och om du nu tror dig veta nått annat så kan du gärna tala om det!


Idag har jag varit duktig och tränat!

Fyyy tusan va skönt det va, dock är jag väl lite väl envis ibland och det kan jag få komma att betala för imorn ;p För jag lär ha vissa svårigheter att gå då !

Testade ett antal nya maskiner för benen idag, tycker det är rätt långtråkigt att bara köra mage och uppåt hela tiden!

Den ena tog framsidan på låren, och ja jävlar va det brände gott efteråt...kunde knappt stå upp ;)

Den andra tog ljumskarna, insidan på låren och typ höfterna tror jag, det är orsaken till om jag inte är gångbar imorn ;p Muskler man aldrig använder så där jättemkt annars kan jag ju säga....inte jag iaf!

Sen va de nån som tog baksidan på låren, men där kände jag inte så mkt mer än att jag va lite kort i rocken för den maskinen ;)


Det har varit mkt känslor i omlopp idag....jag erkände nått för mina föräldrar jag aldrig någonsin trodde jag skulle göra....men det kom av rena farten när jag väl hade brötit ihop :(

Nu känner jag iofs att det finns hopp om saker o ting, och att det mesta kommer lösa sig på ett eller annat sätt!


Imorn ska jag in till stan med pappa och ev mamma också en sväng o fixa lite saker.

Alltså borde jag gå o lägga mig snart....men jag är inte ens trött!

Det märks verkligen direkt när man börjat träna, jag blir så mkt piggare och får så mkt mer energi till andra saker också!

Nu ikväll har jar tex diskat, rensat på köksbordet som för det mesta får agera förvaring åt reklam och räkningar och annat som kommer med posten, plockat undan från bordet i tv-rummet och torkat av det....vilket jag skullat göra i 2 veckor nu! Och så har jag fått tummen ur och städat undan i sovrummet också!

Dessutom bakade jag när jag va borta hos päronen innan :)

Jag borde kanske träna varje dag så jag får allt gjort?!? ;p


Ne NCIS nu sen sängen!

Natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 mars 2012 17:25

Ja nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen! Anledningen är väl egentligen mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig, få ner mina tankar till ord, det är ett sätt för mig att hantera jobbiga och positiva saker. Dom senaste vec...

Av Emma - 24 oktober 2011 19:40

Jag har rätt länge....nästan ett år funderat på att börja plugga. Främst har det varit USK som lockat mig, eller kännts mest lockande, eftersom jag vill ha en utbildning för att öka chansen till fast jobb och bättre lön! Inte för att jag vill plugg...

Av Emma - 5 oktober 2011 10:34

Idag är det onsdag, en grå och tråkig onsdag. Hade önskat fint väder nu, speciellt imorn när begravningen är, men så blir det nog inte....men jag hoppas fortfarande!   Dom senaste dagarna har varit riktigt pissiga om man nu får säga så. Tårar...

Av Emma - 27 september 2011 10:07

Oj! Det var längesen jag skrev här! Tiden bara springer iväg och det gäller att hänga med ;)   Det har väl egentligen inte hänt så mycket, det har blivit mest jobb och slapp :) En runda till Göteborg i sommras, men annars inget.   Jag ...

Av Emma - 10 april 2011 10:46

Har tänkte skriva i många dagar, men sen har jag glömt bort det eller fått nått annat att göra :)   Nu känns livet lite lättare igen faktiskt :) Jag har fått jobb som Personlig assistent i olofström, så imorn gör jag min första jobbedag :D Är...

Ovido - Quiz & Flashcards