Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Emma - 8 mars 2010 22:52

Är hemkommen från hockeyn nu!

Underbart och härligt är det enda jag har att säga! :D

Först och främst är jag jäääkligt stolt över att ha fått en signerad tröja med #9 autograf på ;D Fick nästan slåss för den men skam den som ger sig! :D


6-1 till Steelers, som kanske borde vara 16-1 egentligen ;p Men det är ju skitsamma nu, dom vann och dom gjorde det riktigt bra! :D

Jag skulle vilja kalla det utklassning, men oandra sidan så är jag inte jättehigh på hockey, men spel mot ett mål nästan hela matchen och skottstatistiken säger väl en hel del om vilka som ägde matchen? ;p

Det va riktigt drag på klacken också kan jag lova...stackarn som står där framme och skriker lär inte kunna säga så mkt imorn...men han gör det bra och han passar verkligen för det han gör!


Tyckte även det va en fin gest av Nyköpings hockey att ge en blomma till Steelers support och ta avstånd från våld och som en ursäkt för det som hände i lördags!


På lördag är det dags för PO3 hemma om jag fattade det hela rätt, jag hörde av förklarliga skäl inte ett skit av av speakern sa där i slutet...men dom bakom tyckte han sa nått sånt!

Lätt att jag ska dit, jag ska försöka dra med mig varenda människa som kan tänkas vara lite hockey intresserad också!

Jag tycker helt ärligt att det är ruskigt illa att folk inte egnagerar sig mer och visar sitt stöd när det för en gångs skull går bra för idrotten i blekinge! Sen om det handlar om hockey, fotboll, innebandy eller orientering skiter jag i, för jag vet att man kan engagera sig i alla sporter på ett eller annat sätt!


Jag säger bara grattis OIK!

Hur långt dom än kommer så är det stort och jäkligt bra jobbat! :)


Ne lite NCIS nu innan sängen kallar!:)

Go natt!



Av Emma - 8 mars 2010 12:47

Tog mig en riktig sovmorgon idag, vaknade inte förens närmare 11, men det behövdes!

Tyvärr vaknade jag med en jobbig förkylning som flygit på mig inatt :(

Riktigt trist när jag hade tänkt börja träna igen efter allt krabb!

Oftast när jag jobbar så mkt som jag gjorde tills förr förra veckan så orkar jag inte träna...jag orkar ju knappt duscha när jag kommer hem från jobbet så då är träning uteslutet! Eftersom det blev så mkt jobb där så blev det ingen träning på 1 månad....så nu har det väl gått 1½ månad sen jag tränade sist! :(

Och mer kommer det bli eftersom jag blivit förkyld nu....lär väl inte bli frisk på 2 månader som vanligt!


Jag ser verkligen fram emot kvällen! :D

Kl 6 går bilen till olofström och stålhallen för att heja fram OIK till förhoppningsvis PO3 :D

Tycker verkligen det är jättekul att de går så bra för dom och att det nu är bevisat vilket lag som är bäst i blekinge...det är ju liksom inget snack om den saken!


Jag kan helt klart erkänna att jag inte va så där överdrivet intresserad av hockey innan, men jag följde med en gång i höstas när det va träningsmatch i mörrum bara för att jag va så jäkla rastlös....sen har det fortsatt!

Men jag kan ärligt säga och stå för att jag aldrig någonsin har varit nått större Fan av mörrums gois...så därför föll det sig rätt så narturligt att åka till olofström ist!

Dels för att stämmningen är fan så mkt bättre där, och dels för att dom inte tror att dom är bättre än dom är, dom har fötterna på jorden och är inga divor!


Kanske jag hinner slänga ihop en sockerkaka med chokladkräm innan hockeyn? :)

Ja vi kan hoppas det, måste ner o handla först bara, har iofs en del o fixa innan kvällen....måste prata med bror och så måste jag ut till han o hämta bilen!

Jaja vi får se vad vi hinner!


Ovido - Quiz & Flashcards