Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Puhhhh!!

Av Emma - 9 mars 2010 21:50

Det har fallit en sten som vägde säkert 100 kg från mitt hjärta nu!

Äntligen kan jag andas och se en liten ljusning i allt elände...för en stund iaf!


Jag har ringt ett samtal jag dragit mig för i 1 vecka nu, börjat gråta så fort jag tänkt på det...på hur förnedrande det är att ens behöva göra det!

Aldrig, aldrig någonsin har jag trott att JAG skulle hamna där....när jag står helt utblottad, utan inkomst...utan pengar till mat eller något alls...men det är bara till att svälja den där jävla stoltheten och erkänna hur illa det är!

Ja det gör ont att erkänna, det svider som fan inombords...men folk får reda på saker o ting för eller senare iaf, och jag tycker det är bättre att berätta det själv isf!

Jag har iaf tagit ett steg i rätt riktning nu, och det känns helt klart lite bättre nu än innan!


Kan bara säga att jag älskar min familj över allt annat nu, framför allt min bror för tillfället....utan han skulle jag antagligen ha mitt bohag i kartonger och bo hemma hos mamma o pappa?!?

VEM hade kunnat ana detta för ett tag sen?!? Jaaa inte jag iaf!

Men jag kämpar vidare, jag är som sagt inte känd för att bara ge upp så där!


Imorn ska jag ringa pestsamtal nr 2....där hela min framtid kan komma till att avgöras....Ja vad ska man säga?!?

Psykisk ohälsa är nog en bra förklaring på min situation för tillfället!


Ibland kan de vara skönt o ventilera sig lite här...vill ni dömma mig efter detta så var så goda då! Helt ärligt skiter jag i vilket just nu!

Har lite värre saker att bry mig om än så faktiskt :p


BTW


Förra helgen va det en på compa som sa till mig att jag inte visste ett skit om en viss sak...jag kan ju säga att det handlar om Idrott!

Jag sa att jag tyckte de va gött att ett visst lag hade vunnit...varpå han stog o idiotförklarade mig i säkert 10 minuter och berättade att dom inte alls vunnit och att jag inte hade en aning om vad jag pratade om!

Jag tittade på han och började faktiskt undra vilken planet han befunnit sig på den senaste tiden, sen frågade jag honom om han trodde jag va helt bakom flötet...de ville han inte svara på! :)

Efter en stund kommer det en jag med 100% säkerhet vet håller på laget i fråga, och jag frågar han om dom vunnit....joda visst hade dom det...!

Killen som idiotförklarat mig började prata med kille nr 2 precis som att han visste att dom vunnit och förnekade bestämt att han sagt precis tvärt om till mig!

Vi skulle kunna säga att han säger emot sig själv va?!?

Vilka puckon de finns!


Jag tyckte bara de va så komiskt nu när jag kom o tänka på de så jag va tvungen o skriva de :)

Nu ska jag hur som helst, kolla på film sen krypa ner!

Blev ju en mindre roman det här ;p

 
 
Ingen bild

.....

10 mars 2010 12:30

Kan ju va ärlig o skriva hur de kom sig att du började gå på hockye......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 mars 2012 17:25

Ja nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen! Anledningen är väl egentligen mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig, få ner mina tankar till ord, det är ett sätt för mig att hantera jobbiga och positiva saker. Dom senaste vec...

Av Emma - 24 oktober 2011 19:40

Jag har rätt länge....nästan ett år funderat på att börja plugga. Främst har det varit USK som lockat mig, eller kännts mest lockande, eftersom jag vill ha en utbildning för att öka chansen till fast jobb och bättre lön! Inte för att jag vill plugg...

Av Emma - 5 oktober 2011 10:34

Idag är det onsdag, en grå och tråkig onsdag. Hade önskat fint väder nu, speciellt imorn när begravningen är, men så blir det nog inte....men jag hoppas fortfarande!   Dom senaste dagarna har varit riktigt pissiga om man nu får säga så. Tårar...

Av Emma - 27 september 2011 10:07

Oj! Det var längesen jag skrev här! Tiden bara springer iväg och det gäller att hänga med ;)   Det har väl egentligen inte hänt så mycket, det har blivit mest jobb och slapp :) En runda till Göteborg i sommras, men annars inget.   Jag ...

Av Emma - 10 april 2011 10:46

Har tänkte skriva i många dagar, men sen har jag glömt bort det eller fått nått annat att göra :)   Nu känns livet lite lättare igen faktiskt :) Jag har fått jobb som Personlig assistent i olofström, så imorn gör jag min första jobbedag :D Är...

Ovido - Quiz & Flashcards