Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Fullt upp!

Av Emma - 14 april 2010 22:32

Dagen började tidigt, efter ännu en natt med ytterst lite sömn!

Börjar vänja mig nu, men är helt galet trött på kvällarna :/

Helst hade jag gått o lagt mig vid 8 redan!


Gick upp vid halv 9 i morse, åt lite frukost...nått jag slarvat med alldeles för mkt med nu när jag varit förkyld :/

Duschade och gjorde vid mig lite snabbt innan mamma kom o hämtade mig :)

Åkte in till stan, hon skulle till läkaren och jag få lappen till Fsk påskriven och inlämnad.

Gick en sväng på stan, hittade absolut inget vettigt mer än en ny sjal på kappahl och möjligtvis en klänning på Karl-oskar & Kristina, har dock inte riktigt bestämt mig ännu...hittade nämnligen en på Kappahl också!

H&M här i stan är nog den största besvikelsen jag upplevt på länge tyvärr, riktigt tråkiga kläder om ni frågar mig :/

Iofs är jag sån som inte tycker om mode så där överdrivet mkt, visst passar jag i det och tycker det är besvämt och snyggt så kan jag tänka mig det...men annars har jag min egna stil :) Och här i stan finns det inte så mkt i min smak :/


Hur som haver så satt vi en stund vid fontänen på torget och åt glass och njöt av det fina vädret :)

Sen vidare ut till Horsaryd i jakten på "krukor" att hänga på väggen på balkongen här :) Hittade till min förvåning några där jag tyckte om...vågade knappt kolla priset först men blev riktigt förvånad när dom bara kostade 80:-/st! Så det blev 2 st stora och en mindre :)

Nu är det bara blommor som fattas :p


Nu ikväll har jaf varit på möte med styrelsen för hyresgästföreningen....känns som en enda stor gröt i hjärnan nu måste jag erkänna.

Något helt nytt för mig men ändå spännande...

Sekreterare och ungdomsansvarig ska jag tydligen vara nu 1 år framöver...

Yngst i hela gänget med mina 25 år, har nog ungefär lika många år till den som är näst yngst ;p Men visst det behövs yngre människor och det är kul att ha blivit tillfrågad faktiskt :)


Ska slappa lite på soffan nu, krypa ner i tid ikväll...kan ju alltid hoppas att det hjälper!

Imorn bär det av till K-stad med Linda, sen på kvällen blir det möte med hyresgästföreningen igen...denna gången med vår gårdsförening, så det blir bara en trappa ner i lokalen här nere i källaren :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 mars 2012 17:25

Ja nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen! Anledningen är väl egentligen mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig, få ner mina tankar till ord, det är ett sätt för mig att hantera jobbiga och positiva saker. Dom senaste vec...

Av Emma - 24 oktober 2011 19:40

Jag har rätt länge....nästan ett år funderat på att börja plugga. Främst har det varit USK som lockat mig, eller kännts mest lockande, eftersom jag vill ha en utbildning för att öka chansen till fast jobb och bättre lön! Inte för att jag vill plugg...

Av Emma - 5 oktober 2011 10:34

Idag är det onsdag, en grå och tråkig onsdag. Hade önskat fint väder nu, speciellt imorn när begravningen är, men så blir det nog inte....men jag hoppas fortfarande!   Dom senaste dagarna har varit riktigt pissiga om man nu får säga så. Tårar...

Av Emma - 27 september 2011 10:07

Oj! Det var längesen jag skrev här! Tiden bara springer iväg och det gäller att hänga med ;)   Det har väl egentligen inte hänt så mycket, det har blivit mest jobb och slapp :) En runda till Göteborg i sommras, men annars inget.   Jag ...

Av Emma - 10 april 2011 10:46

Har tänkte skriva i många dagar, men sen har jag glömt bort det eller fått nått annat att göra :)   Nu känns livet lite lättare igen faktiskt :) Jag har fått jobb som Personlig assistent i olofström, så imorn gör jag min första jobbedag :D Är...

Ovido - Quiz & Flashcards