Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Bloggtorka och oro

Av Emma - 27 april 2010 19:33

Trodde det va i lördags jag skrev senast, men tydligen va de så längesen som i torsdags ;p

Är mest trött hela tiden, men vad kan man begära när man går upp kl 5 varje dag?!?

Helgen va okej, inte mer än så, men allt beror på tröttheten och inget annat!


Mitt i all min glädje över att jag får jobba en del nu och att pappa har fått börja på Finnveden igen så kommer nästa bakslag...

Mamma ringde till sjukhuset igår angående sitt känselbortfall och stapplighet som blivit värre och värre dom senaste dagarna...Dom sa till henne att hon skulle åka direkt till akuten så skulle dom möta upp henne där.

Så mitt i allt så fick jag sticka från jobbet o köra o hämta henne i svängsta...så numera finns hon på Stroke-enheten på sjukhuset :(

Känns väl inte helt bra, men ändå skönt o veta att det händer något nu och att hon är i trygga händer!


Just för tillfället borde jag kanske mer befinna mig som "intagen" på avdelningen jag är och jobbar på än som arbetare!

Är totalt förvirrad, minst sagt! Imorse glömde jag mobilen på första stället där jag börjar kl 6, kom på det när jag kom till sjukhuset o bytt om till rätt kläder...bara till o köra tillbaka o hämta den!

Är lite förvirrad över andra saker också...ibland kan intrycken bli liiiiite för många och mkt på en o samma gång!

Saker man aldrig någonsin hade kunnat tro om diverse saker och ting blir helt plötsligt väldigt tydliga, saker man inte hade en aning om kommer fram.

Mkt som maler i huvudet nu kan jag lova, känner en sån fruktansvärd inre stress som jag inte kännt på flera år...

Stress över att inte räcka till, hinna med och ta hand om.


Har knappt orkat ta hand om mig själv dom senaste dagarna, har bara slängt mig på soffan och vatt totalt färdig när jag kommit hem!

Men idag fick de va nog, så nu är det nystädat och fint här igen...nästan överallt iaf! Köksbordet ser mer ut som en enda stor pappershög för tillfället, men det får vara till imorn! Nu ska jag diska, ta en dusch o sen krypa ner! :)

Ny jobbedag imorn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 21 mars 2012 17:25

Ja nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen! Anledningen är väl egentligen mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig, få ner mina tankar till ord, det är ett sätt för mig att hantera jobbiga och positiva saker. Dom senaste vec...

Av Emma - 24 oktober 2011 19:40

Jag har rätt länge....nästan ett år funderat på att börja plugga. Främst har det varit USK som lockat mig, eller kännts mest lockande, eftersom jag vill ha en utbildning för att öka chansen till fast jobb och bättre lön! Inte för att jag vill plugg...

Av Emma - 5 oktober 2011 10:34

Idag är det onsdag, en grå och tråkig onsdag. Hade önskat fint väder nu, speciellt imorn när begravningen är, men så blir det nog inte....men jag hoppas fortfarande!   Dom senaste dagarna har varit riktigt pissiga om man nu får säga så. Tårar...

Av Emma - 27 september 2011 10:07

Oj! Det var längesen jag skrev här! Tiden bara springer iväg och det gäller att hänga med ;)   Det har väl egentligen inte hänt så mycket, det har blivit mest jobb och slapp :) En runda till Göteborg i sommras, men annars inget.   Jag ...

Av Emma - 10 april 2011 10:46

Har tänkte skriva i många dagar, men sen har jag glömt bort det eller fått nått annat att göra :)   Nu känns livet lite lättare igen faktiskt :) Jag har fått jobb som Personlig assistent i olofström, så imorn gör jag min första jobbedag :D Är...

Ovido - Quiz & Flashcards