Alla inlägg under juli 2009

Av Emma - 12 juli 2009 23:01

Söndag och jag är tröttare än tröttast ;p

Kalas och fest igår, riktigt trevligt tyckte jag allt! :)


Dagen idag har kanske inte vatt riktigt lika trevlig, men som man bäddar får man ligga!

Det hela började nästan inatt när jag kom hem, ingen el i badrummet, köker och vardagsrummet! :(

Igår ringde dom från jobbet...och dum som jag är så säger jag alltid ja!

Där rök den härliga efterlängtade 2 dagarsledigheten!

Men det blir ju dubbelt betalt plus helg OB så det kan jag faktiskt överleva :)

Är ju ledig 3 dagar nästa vecka så det går ju :)


Har lyxat till det med pizza efter jobbet nu ikväll, det tyckte jag att jag va värd för en gångs skull :)

Nu blir det lite tv sen sängen!

Jobbet kallar imorn, dock på eftermiddagen men ska lämna bilen till bror o lite så innan dess så :)

Av Emma - 10 juli 2009 23:39

Färdig, slut, dödstrött eller som en vårdtagare skulle sagt: Jag känner mig helt förbi!


Sitter vid köksbordet och avnjuter en iskall cider nu :)

Dock känner jag att jag håller på att somna, så det får bli sängen inom den närmaste framtiden!


Bakat Hastbullar nu ikväll, precis klara...vilken idiot som nu bakar så här sent en fredagskväll? ;p

Dom blev jäkligt goda iaf, jag bytte ut kardemumman mot kanel eftersom jag inte är så förtjust i kardemumma *stavas det så?*

Så nu är allt klart och jag behöver inte bry mig så mkt imorn mer än om tvätten!


Ne som sagt, sängen snart!

Ska njuta av en riktigt efterlängtad och härlig SOVMORGON imorn! :D

Av Emma - 10 juli 2009 20:26

Fullt ös medvetslös? Ja nått sånt kan man väl säga!

Precis lika trött idag som alla andra dagar!

Men idag får tröttheten gå bort för borrning i taket, städning och sopsortering!

Snacka om tidsoptimist!!

Känner mig sjukt stressad nu...men ändå sitter jag här :p


Imorn kommer jag antagligen få ställa kl på ringning iaf :(

Ska tvätta vid 12 och innan dess har jag ungefär 300 saker som måste göras :/

Men men, det blir säkert bra ändå!


Nu har jag tagit helg iaf, vileket är förbannat skönt kan jag säga :D

Är ledig i 2 hela dagar nu :)

Nästa vecka kommer inte bli fullt lika hård, är ledig på onsdag och sen helgen :D


Nu får jag fortsätta med det jag ska!

Av Emma - 9 juli 2009 19:36

Jag finner inga ord för denna tröttheten!

Jag älskar mitt jobb, men idag va fan i mig droppen alltså!

Jag kan inte få upp 8 st och fixa frukost, till kl 9 halv 10!

Nej jag va inte ensam på jobbet, vi va 4 st, varav 3 av oss gjorde mer än att stå vid sidan och titta på!

va är uppdelade på 2 sidor, 8 st vårdtagare på varje sida, som mer eller mindre behöver hjälp allihopa!

Jag blev så in i helvetes jävla arg när jag kommer ut med en vårdtagare och den jag jobbade ihop med satt o läste tidningen, inte ens laddat kaffebryggaren ta mig fan!

Jag brukar hålla humöret i schack...men det gick inte hålla emot idag, jag sa vad jag tyckte o tänkte om det hon pysslade med!

Hon plockade iaf fram bröd och pålägg den sista timmen...

Sen va det samma visa vid middagen...då va jag så trött så jag orkade inte bry mig längre!


Jag avrundar det hela med att säga:

Man ska inte söka jobb som man inte vet att man klarar av!

Spec inte när det handlar om att ta hand om människor!!!



Blir en tidig kväll idag, jobbet väntar imorn igen...06.45-16!

Sen ska jag verkligen njuta av 2 dagars ledighet och fest!!


Av Emma - 8 juli 2009 09:56

Året va 1985, den 8 Juli, det va dagen jag bestämde mig för att titta ut :)


24 år sen, vart tog åren vägen?

Det låter gammalt, men det är ju tur att jag inte känner mig så gammal :D

Ett år närmare pensionen, ett år närmare allt annat också! ;p


Duschen kallar, sen hem till mamma o pappa för lite jordgubbar och glass innan jobbet kallar!

På jobbet blir det förövigt 100 årskalas ikväll! :)


Av Emma - 7 juli 2009 20:58

Här sitter jag, dödstrött men ändå jäkligt rastlös!

Skulle bakat idag, men kom på allt för sent att jag inte hade några ägg :(


Vatt inne i stan innan iaf, köpte mig ett fat som jag tänkt ha kakor på :)

Riktigt sommrigt tyckte jag det va, så där härlig grön färg med vita prickar på :D 20:- på coopet kostade det bara, rena klippet! :D


Annars har dagen varit en plåga...började redan så fort jag slog upp ögonen imorse...det kliade och såg ut som att jag söpit i 3 veckor, näsan kliade och jag trodde faktiskt att jag skulle nysa ut hela hjärnan där ett tag! :(

Så har det fortsatt och är fortfarande likadant :(

Lugnade iofs ner sig lite när himmlen öppnade sig, men det är ju så torrt ute så det hjälpte ju inte så mkt tyvärr :(


Imorn har jag sovmorgon, den enda på hela veckan...tror ni att jag ska njuta eller?? JAA!

Jag hatar fortfarande att stiga upp tidigt, har alltid gjort och kommer antagligen alltid göra!


Hur kul det nu känns att spendera i stort sett HELA sin födelsedag på jobbet?!? 13-21.15 jobbar jag! Puckorna på natten trodde att jag skulle jobba till 23.30 så den ena fick vara ledig tills dess!

Riktigt så dum har jag inte blivit ännu så jag tackar ja till det...inte med tanke på att jag ska upp 05.45 på torsdag!

Men man får överleva det också!

Av Emma - 6 juli 2009 21:29

Japp japp, så va de ny vecka igen!


Idag har jag varit riktigt riktigt trött!!

SÅ trött att jag somnade hemma hos mamma o pappa på deras altan innan i värmen! Det händer kanske 2 ggr om året att jag sover mitt på dagen!


Annars har dagen varit bra, jobb 7-13 sen vidare hem till mamma o pappa där det bjöds på middag :) *gott*

Nu ikväll har jag donat lite här hemma, måste ju passa på när man är hemma :)

Jag fyller ju år på onsdag, men eftersom jag har ett fullspäckat jobbschema denna veckan så får jag ha kalas på lördag!

Samma dag ska jag ha lite fest här hemma var det tänkt :D


Nu blir det Beck sen sängen, jobbet kallar kl 7 imorn bitti igen!

Av Emma - 5 juli 2009 20:17

Just nu njuter jag av livet, jag trivs med tillvaron och allt!

Jag älskar att äntligen få jobba igen, och förhoppningsvis så blir det som jag vill och tror nu!, Jag är så nöjd med att bo där jag bor! Här har jag underbara och roliga människor runt knuten :)


Ja, Jag mår så jävla bra för tillfället! :D

Bjuder på en mindre vacker bild från rockfestivalen....så där lagom sleten men glad!


Ovido - Quiz & Flashcards