Alla inlägg under juli 2009

Av Emma - 5 juli 2009 11:08

Ohh jag trodde aldrig jag skulle säga detta meeeen:

Fy fan vilket skönt väder att vara ledig till! :)

Jag älskar verkligen sommaren och värme, men dom senaste dagarnas värme har tagit kol på mig!


Idag kan man ligga på soffan, vara inne, städa, diska och dona med allt sånt man verkligen inte tyat i den värmen som varit!

Det får nog bli en runda till Coopet sen också, det börjar snart eka i kylskåpet här hemma!

Ska även se till o laga lite mat så jag har som jag kan ta med mig till jobbet :)


En ledig dag har jag iaf, fick sova ut idag iaf :D

Men vetskapen om att man måste lägga sig i tid ikväll sitter där ;p

Har en riktigt hård vecka framför mig, långa dagar och jobbiga tider!

Måndag tisdag går väl ann, men resten är rena mardrömmen....men man ska vara glad att man har ett jobb att gå till iaf!

Så är det att jobba 100% :p


Nu ska jag göra vid mig, köra bort till mamma o pappa och sen vidare in till staden!

Av Emma - 3 juli 2009 21:36

Jag må va löjlig, men jag är och har alltid varit sjukt rädd för åskan o så där, men efter denna dagen är jag LIVRÄDD ta mig fan!

Jag va på gränsen till att pissa i brallan på jobbet alltså, började iofs böla men det va jag inte ensam om....

Här ska man behålla modet för dom gammlas skull o visa sig stark, så bölar man som en barnunge!


Fast det finns ju helt klart en rimmlig förklaring på mitt beteende!

Ingen lär väl missat att det ösregnade, åskade och blixtrade innan idag!?!

Jag höll på att duka fram till fikat...står precis jämte balkongdörren som stod på vid galvel.

Då ser jag hur blixten slår ner precis utanför dörren och hela bygget skakar loss!

Jag har blivit rädd många gånger i mitt liv, men detta va ta mig fan det värsta jag varit med om! Jag blev helt svimmfärdig och skakade som ett asplöv!


Resten av dagen/kvällen har vi varit utan luftsystem och varmvatten och dörrarna har inte gått att ha öppna :(

Så nu är man måttligt klibbig och äcklig!

Får bli en dusch innan sängen kallar för sömn innan morgondagen bjuder på delad dag!



Av Emma - 3 juli 2009 09:28

Har inte så mkt mer än det vanliga o skriva!


Jag har haft 2 dagars underbar ledighet nu iaf, men nu är det slut på det och jag har världens bamsevecka framför mig!


Mitt upp i allt detta ska jag tya fylla år också!

Jag jobbar varje dag fram till lördag nu, på lördag ska jag ha kalas, innan dess kanske man skulle vilja hinna baka något också? ;p

Just nu ser det dock mörkt ut med den biten, men man kan ju hoppas att man orkar och hinner!


Nu önskar jag lite regn och åska faktiskt!

Huvudvärken vill ju liksom inte riktigt släppa och det är inte så roligt att vakna med skallebank varje dag :(


Det får nog bli en runda hem till mamma o pappa innan jag ska till jobbet!

13-21.15 idag och 7-12.30 och 16.30-20.30 imorn! Hatar verkligen delade dagar, så dödens jobbiga och tråkiga :( Men man får la gilla läget :p



Av Emma - 1 juli 2009 23:24

Varmt o "gott" idag!

Personligen hade jag nog föredragit lite regn eller iaf någrea rejälla åsk-knallar nu!

Dagen har spenderats med Tessan ute i Sternö, vilket va himskans trevligt :)

Både hon o jag ha 2 dagars ledigt nu innan helgen, trevligt att någon mer är ledig samtidigt som en annan :)


Annars har jag mest svettats resten av dagen, haft en fruktansvärd huvudvärk och varit allmänt snurrig!

Tvättat och städat undan lite här hemma med!

Dammsuga är dock helt uteslutet i denna värmen!


Nu är det lite svalare här inne, kan bero på att jag har varenda fönster som går att öppna, öppet!

Ska kolla klart på NCIS sen får det bli sängen, är helt slut i kroppen och knoppen!

Har fått en fin bränna idag iaf :) Trodde jag skulle ha mer ont ikväll med tanke på hur jag ser ut, men känner inte alls mkt :)


Imorn har jag inga planer, ser ut som att det skulle bli ännu en kvav och varm dag!

En runda till Killebom på kvällen kanske? :)

Ovido - Quiz & Flashcards