Alla inlägg under februari 2009

Av Emma - 22 februari 2009 19:22

Först och främst så har jag inget internet hemma igen :(

Men snart SKA det funka som det ska!


För det andra så är jag sjuk...orkar egentligen knappt ta mig upp ur sängen på morgonen, men man kan ju inte ligga i sängen o dryga hela dagarna!

Har ont i mina bihålor så jag får migrän och är helt yr :/

Ska ringa sjukhuset imorn o se vad dom säger om att, för så här tänker jag då inte må!


Imorn ska jag (om jag orkar) till amv...skittråkigt men har man inget jobb så :/


Orkar inte skriva mer nu...sitter hos mamma o pappa, pappa har haft kalas och jag ska snart gå hem till min underbara lägenhet!

Ohhh, jag trivs så underbart här i svängsta :D


Återkommer kanske imorn!

Av Emma - 18 februari 2009 22:30

Har spenderat kvällen hos mamma o pappa, fikat o pratat skit :p

Pratat mkt om mina funderingar på att plugga o så med...

Ja vad ska jag säga...det känns inte så kul när pappa stter o skrattar åt mig när jag säger att jag vill plugga matte B :(

Visst, jag förstår att han tycker det låter roligt, Jag HATAR matte, det är och har alltid varit det svåraste för mig, men va fan....jag är villig att verkligen satsa på ett ämne i taget för att lyckas få mina gymnasiepoäng!


Jag tänker ta mig fan visa honom att jag kan bara jag ger mig fan på det!


Förutom detta så har det varit trevligt som vanligt :)

Nu känns det som vanligt, tröttheten är enorm och sängen känns frestande!

Ska snart gå o lägga mig iofs, upp vid halv 10 imorn för att kolla på skidskytte, sen ska jag med mamma till Eko :)

Behöver jag säga att jag älskar den affären? :p

Massa blommor o krukor o annat krafs som är roligt :D



Av Emma - 18 februari 2009 15:33

Nu har pappa varit här, borrat och hjälpt mig få upp speglarna i hallen :D

Blev mkt bra, fast jag lämnade hjärnan lite i sängen idag, skarven mellan dom kom mitt i halsen på mig så ser ju om möjligt ännu mindre ut när jag tittar i speglen :p

Men annars är jag nöjd :D

Nu är det bara byrån som saknas och nått att ha i sovrummet med!


Eller ja det är mkt jag VILL ha men ekonomin sätter ju stopp för det mesta :/

Men det kommer väl till att gå min väg någon gång också :)


Nu ska jag laga mig lite mat, knappra lite Ipren o hoppas på en bättring!

Känner mig pigg o glad samtidigt som jag bara känner för o sova....

vill så gärna träna men jag vet ju att det inte går nu!

Alltid vill man göra allt man inte kan för tillfället :p


Ne magen skriker efter mat nu!


Av Emma - 18 februari 2009 10:25

Tisdag idag, pappa fyller år och det blir inget olofström för mig!


För vet ni vad?

Jag har blivit sjuk IGEN!!

vilken gång i ordningen nu? 200:e? :(


Inte så konstigt att jag varit trött o hängig senaste tiden kanske?

Har ont i halsen, örat och hela kroppen....dessutom ser jag ut som en vattenballong, helt jäkla uppsvullen :( Men det har ju säkert med allt annat o göra!


Suck suck suck, detta är inte lite trist heller :(


Tur att det är skidskytte nu så jag får vara lite glad och har nått att göra en stund!


Emma vill ha Thai mat, är så sugen på det! :)


Av Emma - 17 februari 2009 22:01

Känner mig som en jävla pensionär för fan!

Dödstrött, orkar knappt röra mig!


Har varit röksugen sen sist, men inte orkat hämta jackan o gå ut!

Så ibland är det bra o vara trött och lat för jag har fortfarande bara rökt 2 ggr idag :D


Går inte denna enorma trötthet över snart måste jag söka hjälp för det!

inte helt normalt att vilja gå o lägga sig vid 8-9 på kvällarna för att det känns som att man har åkt vasaloppet 2 ggr en o samma dag :(

Mår ju inte direkt psykiskt bättre av att jag har blivit så trött heller!


Imorn fyller pappa år, grattis på han säger vi då!

Blir väl middag o lite fika där imorn skulle jag kunna tro :)


Nu ska jag ta tag i livet o röka ;p

Av Emma - 17 februari 2009 18:10

Blir snart knäpp i skallen!

Chips, popcorn, ostbågar, godis o läsk har jag hemma....MEN det är inte rätt godis idag!

Är så sugen på salt...hatar egentligen salt godis!?!?!

Köpte godis i söndags, hade salt i påsen eftersom jag va saltsugen då också, men det har tagit slut nu :(


Imorn ska jag kanske till olofström...dom skulle komma från norska arbetsförmedlingen så man kan prata med dom o så där!

Får se hur jag gör, noll bensin i bilen o motivation till noll eftersom tanken på att börja plugga matte har blivit större o större nu!

Vill verkligen fixa mina gymnasiepoäng nu innan det är försent, ett ämne i taget borde jag väl ändå palla?? Iofs är ju matte min absolut svagaste punkt...strax innan engelskan som inte heller är på topp längre :p


Rökt 2 ggr idag, SÅ STOLT är jag! :D

Jag vet att dagen inte är slut!

Av Emma - 17 februari 2009 13:44

Ska man skratta eller gråta?

Alltså jag vet inte riktigt...

Man kan ju skratta åt det löjliga, lögnerna och förnekelsen....

Men samtidigt så blir jag ledsen över att människan inte växt upp ännu, o allt annat som kommit fram på sistone.


Ne just nu vet jag inte!

Det enda jag vet är att jag INTE vill vara en del av denna soppa längre....har aldrig velat vara egentligen.

Blir ledsen för andras skull, blir ledsen själv för att tankarna kommer tillbaka ännu mera :(


Hade nästan glömt bort det....men idag kom allt över mig igen, jag blev påminnd om smärtan.

6 år....6 jävla år!

Ibland känns det bra.....just nu känns det förbannat jobbigt, men det blir bättre, jag vet att det blir bättre även om det aldrig blir helt bra!

Fan fan fan!


Bäst o laga lite mat innan mamma o pappa kommer!

Bäst o rycka upp sig lite också kanske!


Av Emma - 17 februari 2009 11:00

Om jag var trött när kl ringde 05.55 så vet jag inte vad jag skulle kalla detta tillståndet för :p

Men det får det vara värt :)

Imorn är det sovmorgon iaf, då börjar det inte förens kl 10 :)


Just nu sitter jag på soffan o funderar på vad jag ska ha för mat idag!

Är trött och fantasilös när det gäller mat nu för tiden :(

Hade gärna haft en egen kock så man kunnat önska sig allt man vill ha, jag har ju en viss svaghet till mat, älskar mat och att testa nya saker...men ändå trött på själva ståendet framför spisen :p

Så idag får det nog bli Falukorv o makaroner!

Inte ofta jag äter sån underbart lättlagad mat....antagligen eftersom att jag blir hungrig 2 minuter senare ;p


Annars blir det nog en lugn dag, Mamma o pappa kommer sen, ska klippa pappa o dom ska hjälpa mig med lite av varje :)


Så här duktigt när det gäller sluta rökandet har jag aldrig varit förövigt :D

Röker ca 5 cigg om dagen :)

det är skillnad det mot 15 som det va innan, inget som gynnar ekonomin precis!

Men nu är jag stolt över mig själv, har funkat i 2 veckor så jag ser ljust på det :)

Snart dags för 4 om dagen osv :D


Dags o spionera lite i frysen nu :)

Ovido - Quiz & Flashcards