Alla inlägg den 9 april 2009

Av Emma - 9 april 2009 23:21

Just nu vill jag skriva vartenda fula ord jag kan komma på :(

Min tv behagade nämnligen gå sönder :'(

Jag har ju verkligen, utan tvekan menar jag, råd o köpa en ny?  NEEEJ :(

Jag blir såå trött på dessa tekniska ting som bara går sönder!


SATAN!


Skattepengar är ju förjävla roligt o slänga på en ny tv?

Inte riktigt vad jag hade planerat iofs, men så får det nog bli!


Förövrigt så "Jens"....

Jag vet inte vilken verklighet du lever i, men vi verkar sanneligen INTE leva i samma värld!

Jag kan bara anta att du har och alltid haft fast jobb....

Riktigt så funkar det dock inte inom vården, där måste man, som jag då som är utan utbildning, börja som timanställd....få tillräckligt med LAS dagar för att få en fast tjänst...oftast är arbetsgivaren smart nog och avsluta timanställningen precis innan detta sker, som timanställd har man inte många rättigheter!

Så varför jag slutade? Börja jobba outbildad inom vården så får du se att man inte väljer att sluta!!


Och sist men inte minst....som timis måste det ju löna sig att jobba med, spec nu med a-kassans nya regler!

Så därför kan jag göra antagandet att du aldrig vatt i den sitsen eller ens varit arbetslös!


Av Emma - 9 april 2009 19:24

Fan va bra jag är ibland alltså :)

Herregud vilken underbar familj jag va hos idag :D

Jag hoppas verkligen att detta blir bra, där skulle jag verkligen trivas :))

Ska iaf på introduktion, för som han sa är det inte så lätt o lära känna någon sittandes vid köksbordet i en timme :)

Men han tyckte jag verkade högst lämligt för jobbet, vilket känns himmla bra i hjärtat :D

Härligt med en sån familj som verkligen månar om assistenterna och ser en som en i familjen!

Dom verkade ha det så himmla bra!!


Jag kan inte säga annat än att jag är sjukt glad och ska göra allt i min makt för att detta ska bli mitt nu!

Det är ju detta jag VILL jobba med, detta jag brinner för, ta hand om sjuka människor och försöka göra det så bra som möjligt för dom :)


Förövrigt så mår jag bättre nu, samtalade lite med ulrik *toastolen* och tog en svalkande dusch sen mådde jag lite bättre, sen har det gått över mer o mer under dagen :)


Ikväll blir det tv och lugnt, fick si så där 1 kg godis av mamma innan :D

Så jag har alltså att göra, jag som knappt äter godis längre, men det är bara påsk en gång om året ;p


Är lite sugen på att basta med, en trappa ner, men trist själv :p

Får se vad som händer :)



Av Emma - 9 april 2009 09:48

Igår va becka ganska rund under fötterna och jag undrade hur hon skulle må idag :p

Nu undrar dock jag vad dom hade blandat i min cola igår ;p

Mår så fruktansvärt illa så jag vet inte vad...måste sitta helt stilla för att inte hålla på o få upp det jag nyss ätit :(

Detta är absolut ingenting som gynnar mig idag eftersom att jag ska iväg vid halv 1.


Känns ju alltså inte helt okej att ringa o säga att man inte kan komma när man ska träffa vårdtagaren :(

Får hoppas att detta går över snart!


Idag fyller förövrigt bror år!

Grattis grattis!


Ne en dusch så piggnar jag kanske till? :)

Av Emma - 9 april 2009 01:02

Japp japp, nu ska jag krypa ner o kela kudden!

varit i stan en sväng ikväll, harrys...in o vände o ut igen, sen till loch ness, mkt trevligare!

Jag va nog defenitivt nyktrast på stället! :p

På lördag är der min tur att inta alkohol :)

Hittade nått fint o vila ögonen på också, annars var det mestadels äldre där ;p

Aldrig fel o ha nått fint o smygtitta lite på ;)


Måste verkligen krypa ner nu!

Upp "tidigt" imorn, nervös som tusan, men det går säkert bra :)

Det gäller o vara sig själv så brukar det mesta gå bra, även om det kan vara svårt o slappna av i vissa situationer :p


Håll tummarna för mig!!

Go natt!

Ovido - Quiz & Flashcards