Alla inlägg den 5 november 2008

Av Emma - 5 november 2008 23:27

Tiden går ju så fort så man hinner knappt stiga upp innan det är kväll!


Inatt ska jag vara uppe länge, typ som igår då alltså :p

Halv 4 , lagom tid o gå o lägga sig!

Hoppas man får sova länge imorn med bara!

När jag har tant röd på besök så är sömnen ännu viktigare när jag ska jobba natt!


Va på Aloe-vera grejs innan, måste säga att jag har stans mjukaste fötter just nu :)

Hade sån tur så jag vann en ursnygg ljuslykta också :D

Min första tanke när jag kom in och såg den va: "Fan va snygg, en sån skulle jag vilja ha!"

5 minuter senare har jag den i min ägo :)

Jag känner mig riktigt duktig, beställde bara min efterlängtade baby lotion :)

Ja, jag använder baby lotion, dels för att den luktar helt underbart och dels för att jag inte rål parfym och den innerhåller ingen parfym :D

Har alltid haft riktigt svårt med hudvårdsgrejer eftersom jag inte tål ett skit!

Men aloe-veras är helt underbart bra! Kan jag rekomendera starkt!


Nu sitter jag o kollar på 2½ men, sen blir det NCIS, sen får de la bli en film innan sovdax!

Ska bli skönt o jobba imorn igen...skingra tankarna lite!


Jag älskade det min bror sa idag :D

Kunde fan inte sagt det bättre själv :)



Av Emma - 5 november 2008 18:22

Jahaja, halva veckan har gått snart!


Vaknade med världens mensvärk och halsont i morse :(

Mkt riktigt, tant röd kom på besök....mer välkommet än någonsin skulle jag tro faktiskt ;)

Men nu så här i efterhand så inser jag att det inte va något att längta efter, för denna smärtan gynnar ingen!

Är riktigt avis på alla er som inte har fruktansvärd mensvärk :p


Ne nu måste jag kasta in, ska iväg på nått hudgrejs med mamma :)


Va på kabo innan idag, höll på o spy när vi skulle gå ut...för där stog hon, mitt framför näsan på mig o tittade på mig o trodde jag skulle hälsa!


So long!

Av Emma - 5 november 2008 02:13

Jo för jag skrev väl att min bror skulle föra min talan va?? *eller inte*

Jag sa till den dära i helgen vad jag tyckte om det hon höll på med, så jag förde min egen talan i tillfället, hon vet också vad jag känner för det nu!

Jag tycker min bror ska få veta när eller om någon av hans vänner gör så mot mig....Jag hade blivit lika besviken om någon av mina vänner gjort så mot honom och självklart velat veta det isf!


Helt ärligt, vill han säga henne något så gör han det, jag bestämmer inte vad han gör eller inte gör, helt upp till honom.


--------------------------------------------------------------------------


Halvligger i sängen nu, kollar lite tv och funderar på att sova snart!

Hela min dygnsrytm är helt fucked up för tillfället :(

Vaken på nätterna och sover hela dagarna, får ju inte så mkt gjort om man säger så!


På torsdag jobbar jag mitt sista nattpass på mitt vik!

Känns både bra och dåligt....

Har några nätter till som jag tagit efter det.

Sen vet jag inte riktigt vad det blir av mig, antingen så jobbar jag mkt, så det är den enda inkomst jag behöver, eller så jobbar jag inte alls :/

Som det ser ut nu så tjänar jag tyvärr mer på att sitta hemma på soffan o inte göra ett skit, än jag gör på att jobba dagar eller kvällar!

Just därför väljer jag helst att jobba natt om jag ska!

Nej, man ska inte vara arbetslös, men man ska inte förlora mer pengar än man tjänar på att jobba....that´s it!


Jag ska försöka ta mig upp i tid någon dag nästa vecka o ringa runt till kommunen, min gammla chef, och dom andra kommunerna för att se om dom behöver timisar eller om dom har några längre vik att erbjuda :)


Imorn blir det fullt upp iaf, försöka stiga upp vid 1, vid 2 kommer mammi o då ska vi gå bort till bobutiken o prata med tanten där.

Ger hon inte med sig så blir det ingen flytt för min del....

Man kanske skulle flytta till ringamåla ist? Ohhh no!

Men billig hyra iaf ;)

Får se vad som händer o fötter med flytt osv!


Är ju grymt sugen på norge med så...har lite beslutsångerst gällande hela livet just nu.

Behöver verkligen komma bort från allt, minnen, känslor och allt det där.

Men frågan är om jag klarar av det psykiskt ändå? Är jag tillräkligt stark för o göra det nu?

Min mamma och becka är dom som varit mitt största stöd dom senaste 5 åren, dom som hjälpt mig upp ur allt detta, som fått mig att se glädjen med livet igen....Becka har jag ju med mig om det blir Norge....men mammi?

Kan det kanske vara bra för mig o komma iväg från henne ett tag iaf?

Vad händer om jag får panik och känner att det inte går?

Mhm, sååå många tankar och frågar i mitt huvud just nu!


Ska nog prata lite med mamma o pappa o se vad dom säger och tycker om allt!


Nu ska jag försöka sova iaf!

Förövrigt så har mitt rökande gått så där idag...ibland har man dåliga dagar, men inte alls rökt lika mkt som innan iaf!


Go natt!

Ovido - Quiz & Flashcards