Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Emma - 8 juli 2008 23:06

Boön!

Innan idag var jag ute på boön en sväng, bara satt o funderade!


...

Världens skönaste underbaraste skor...lite platta bara :p


Morfar!

Min lilla Morfar, när han precis hade fått sin nya "bil", duktigt stolt va han ;)

91 år fyller han snart! Inte illa pinkat :p


Dålig bild jag vet....men alltså hur lyckas man?

In i häcken? hur i helskotta har detta gått till?

Jag o pillan kunde då inte lista ut det :p

Av Emma - 8 juli 2008 22:39

Nu har jag cyklat hem från asarum!

Det räcker att jag säger, fy helvete min röv!

Höll ju för tusan på o börja lipa när jag satte mig på sadlen...smärta!


Jag har alltså inte cyklat på 1½ år ungefär...det förklarar ju saken helt klart!

Innan cyklade jag varje dag till o från jobbet, sen slutade jag cykla...fanns liksom inte någon anledning till det tyckte jag inte, va ju inte så lite nerdeppad en bra stund förra året med!

Man kan alltså inte cykla på som man alltid gjort, tro att man orkar....höll ju på o trilla av pinnen efter 100 meter igår :p


Hur som helst, nu är snart dagen slut!

Min 23:e födelsedag ;)

Inte för att jag bryr mig så jättemkt, men iaf kul när folk säger grattis!

Åkte hem till mamma o pappa o fikade istället för här, vaknade som sagt med migrän imorse...så jag orkade inte städa :/

Men det måste göras imorn innan jobbet, för dom kommande 2 dagarna kommer jag va ganska så trött om jag känner mig själv rätt!


Har ett litet dillema...på lördag ska jag ha fest...på lördag är det Uråsa, nån träff i bromölla och blackrace i k-stad :(

Kan ju åka till uråsa...men har noll pengar, verkligen inte ett öre över till sånt :(

fick visseligen 500:- av morfar, men dom går ju oavkortat till bensin för o ta sig fram och tillbaka till jobbet, eftersom att kärringen på arbetsförmedlingen fixat så att jag inte fick min A-kassa i juni!

Men ska få pengar av mamma o pappa så jag kan festa o gå ut på lördag :)

Va längesen jag verkligen festade och va ute nu!

Är ju som ni kanske vet ingen mening o hålla sig nykter för någon annans skull nu!


Just nu håller jag på o bli knäpp på grannen, som sitter o spelar saxofon på sin balkong!!


Kommer snart en bild, ska bara föra över den till datorn o ladda upp den först :p

Av Emma - 8 juli 2008 11:40

Vaknar med migrän och av att telefonen ringer!

Fast bra att den ringde, va från Pillans chef, som undrade om jag kunde jobba på östersjö...jobbar ju dock redan östersjö, men hon lovade att ha kvar numret o ringa när det behövdes folk :)

Jobb är alltid välkommet kan jag tala om!


Fint väder iaf, fast lär väl bli regn...som vanligt när jag fyller år!


Ne, ringa pillan nu o åka till dom en runda :)

Sen hem till svängsta o fika!




Av Emma - 8 juli 2008 00:22

Ja, den 8 Juli 1985 behagade en liten flicka som senare skulle få namnet Emma Lisa Marie Cederberg komma ut till världen!


23 år har alltså gått, och här sitter jag!

200 misstag rikare, men egentligen bara 4 riktigt stora misstag som jag kommer ångra hela livet troligtvis!

Vissa saker släpper man bara inte, andra kan man glömma bort för stunden...men det största, men ändå det bästa blir jag påmind om varje dag!


Jag hade ett mål redan när jag gick på högstadiet och hade det riktigt tufft i skolan, ett mål jag nästan sumpade totalt...

Jag bestämde mig någonstans, någongång för att verkligen kämpa och gå ut gymnasiet!

Jag klarade det....o det är fortfarande mitt livs lyckligaste stund!

Det borde inte vara det rent tekniskt sett, men jag valde bort vissa saker för att få en utbildning, eller iaf ha gått klart gymnasiet.


Nu efteråt kan man tänka på saker o ting, saker som man gjort, och saker man inte gjort!

Personligen tänker jag mkt på sakerna jag gjort, och ångrar!

Sånt man antagligen kommer få bära med sig hela livet....för nånstans inom mig vill jag inte glömma bort det!

Men ändå gör det så oehört ont o tänka på och bli påmind om!


Nej jag är inte riktigt nöjd med mitt liv hitills!

Men jag vet iaf att jag har världens underbaraste familj och vänner som ställer upp o finns där o stöttar en när det är jobbigt!

Det är dom jag lever för, det är dom jag älskar.....Ingen kommer någonsin komma så nära som min familj!


Hur som helst, nu är man 1 år äldre...1 år klokare, och 1 år närmare pensionen och döden!

Helt sant faktiskt!

Ovido - Quiz & Flashcards