Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Emma - 17 maj 2008 20:20

Ja, nu när man är klar o inte har något vettigt o pyssla med på 1 timme typ så sitter jag o funderar lite (ovanligt va?)


Hur som helst...

Vem vill inte ha ett jobb man tjänar mkt pengar på utan att göra allt för mkt?

Det är väl allas dröm liksom, min med helt självklart!

Men till vilket pris? Ska man skita i att leva livet när man är ung för att tjäna så mkt pengar som möjligt, eller ska man ta till vara på att man bara är ung en gång i livet?


Jag själv är en sån människa som gärna jobbar med något jag trivs med, där jag trivs med arbetskamraterna osv, för det är nr 1 för mig!

Hur mkt jag tjänar...det spelar liksom inte så jättestor roll faktiskt, fast att livet styrs av pengar.

Och jag jobbar gärna mer än jag orkar egentligen bara för att man är girig och vill ha lite extra pengar...sen vänjer man sig vid dom där extra pengarna och måste fortsätta...

Ja visst, så länge man är själv, utan barn osv så går det väl ann!

Men när fan ska man ha tid och ork till ett förhållande när man jobbar röven av sig? :/

Sikket dillemma (hur stavas det??) liksom!


Men jag försöker ändå ta vara på ungdommen....för jag vet att den snart är över!

När man är sugen på att skaffa hus, barn osv så är man nog vuxen på riktigt tror jag.

Jag önskar personligen att jag alltid skulle kunna vara 20 år och inte ha några större beskymmer liksom.

Men jag börja känna mig gammal...har ett helt annat tankesätt nu än för bara 2 år sen!

Saker folk säger kan jag reagera väldigt starkt över, folk som pratar först o tänker sen är något av det värsta jag vet nu, Jag värderar min familj högst av allt nu (ja jag har alltid älskat dom, men på ett annat sätt).


Ändå har jag det bästa att se fram emot, något som jag längtar mer o mer efter varje dag som går...Barn och allt det där!

Fast det måste man ju vara 2 om....vilket för min del känns otroligt långt bort just nu, fast ändå så nära!

Jag tänker inte lägga ut hela mitt liv här, men ni som känner mig fattar!

Det finns en jag vill ha, skaffa hus, barn, gifta mig med osv.

Resten skiter jag i faktiskt!


Hur ser ni på livet o allt omkring?

Läser ni så kan ni ta mig tusan offra en minut på en rad med!

Av Emma - 17 maj 2008 18:52

Ja, nu är jag hemkommen efter visstelsen i Emmaboda :D

Det var alltså "en dag på strippen" :)


Kunde knappast haft bättre väder...alldeles lagom måste jag säga, solen tittade fram då o då och lagom varmt!

Har alltså lyckats skaffa mig lite bonnabränna, men främst ser jag som vanligt ut som en kräfta i nyllet ;)


När vi skulle därifrån beslutade vi oss för att äta på ett ställe i Lindås...tror jag visst att det hette :p

Jaaa, vad ska man säga?

De va svårt o hålla sig för skratt samtidigt som man blev lite irreterad ;)


Men det har varit en hel-lyckad dag, förutom mitt kaffedrickande....kommer inte dricka kaffe på ett bra tag framöver nu!


Nu ska jag ta mig en dusch, göra mig i ordning sen bär det av på 30-årsfest!

Linda kommer o hämtar mig vid 9 när hon slutat jobba :D

Så jag ska bli lite berusad ikväll hade jag tänkt ;)

Är sugen på det idag, det händer ju inte så jätteofta nu för tiden så :)



Av Emma - 17 maj 2008 08:45

Japp, trodde aldrig jag skulle få åka dit detta året, men de löste ju sig :D

Solen lyser iaf, så det ser ju bra ut :)


Sitter här o försöker vakna till liv...har fruktansvärt ont i magen och är trött, men de går snart över!


Ska bli en trevlig dag hoppas jag!


Ikväll är jag grymt sugen på fest...ingen som ska partajja?? ;)


Så, glöm inte kommentera o berätta vilka ni är som läser nu....vet ju att det är mer än 2 st som läser!!



Ovido - Quiz & Flashcards