Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Emma - 1 maj 2008 21:18

Detta kommer låta jävligt grymt, o jag är medveten om det!


Men först kollade jag på lyxfällan....hur vet man inte vart 600 000:- tar vägen??

Man förvånas inte nått nu för tiden.


Sen sätter jag på 4:an...humorgalan.

Alltså visst...det är synd om dom stackars barnen som lever på gatan, tro inte att jag tycker något annat nu!

MEN!

Det finns barn och vuxna också i vårt eget land...Sverige alltså, som har det likadant!

Varför är det ingen som tänker på dom?

Eller dom får skylla sig själva?

Jag tycker det är fel o be svenska folket hjälpa dom i andra länder framför sina egna.

För om vi skulle råka bli ett fattigt land så tror inte jag en jävel i nått annat skulle hjälpa oss!

Tyvärr!

"Det kostar bara 100:- i månaden!"


Yey liksom...tänk om alla som hade råd hade skänkt 100:- i månaden till dom svenskar som har det svårt o fattigt!

Vet ni hur mkt det skulle betyda för dom...när någon från ens eget land hjälper en o visar att dom bryr sig?!?!

Men nej varför bry sig om sina landsmän som de så fint heter?!


Jag blir irreterad samtidigt som det berör, men jag skulle inte få för mig.

Inte ens om jag hade råd...det är den bittra sanningen!

Kalla mig grym om ni vill, men är det inte så att man ska älska sitt eget land o sina egna först o främst?


Vad tycker du?

Av Emma - 1 maj 2008 15:33

Ja kan ni läsa så kan ni la skriva en liten kommentar ibland iaf!


Hur som helst...nu är det så här att jag blir tvingad att köpa en ny dammsugare...bittert som fan med min ekonomi!

Men den jag har, har nog gjort sitt...kan nog säga att den minst är 10-15 år gammal!


Så nu undrar jag om ni har tips på några bra damsugare?

Inget Rusta skit här bara...för då idiotförklarar ni er själva!

Jag föredrar saker som håller en 10 år iaf o är riktig effekt i...då får de faktiskt kosta typ 1500:- Det är ju liksom värt varenda krona!


Så nått tips nu då?? :D

Jaa

Av Emma - 1 maj 2008 10:43

Kom på en sak nyss...

Det första jag gör varje dag när jag sätte mig vid datorn är att spana in andras bloggar...jag har mina favoriter precis som alla andra!

Men det känns som ett måste, jag läser alltid dom i en speciell ordning....det känns som nån sorts tvångstankar, fast det inte är det!


Skitsamma, jag tycker det är roligt att skriva och läsa, ta del av andras tankar o tips....man får reda på vädligt mkt spännande o bra saker :)


Idag blir de tvätt, sen kanske åka hem till svängsta o sova där!

 Känner inte riktigt för att sitta här hemma helt ensam faktiskt....det är inte vad jag behöver just nu så att säga!

Fast pappa ska iofs jobba imorn o han jobbar FM så vi får se hur jag gör!


Nu ska jag dona med lite av varje :)


Av Emma - 1 maj 2008 01:47

Go natt!


Nu har jag med firat valborg....på mitt sätt ;)


Så nu ska jag krypa ner...försöka få upp värmen med för här är de då fan inte varmt direkt!

Verkar som att hyresvärdarna här i stan har bestämt att dom ska dra ner på värmen nu när det har varit varmt på dagarna!

Ovido - Quiz & Flashcards