Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Emma - 13 augusti 2008 23:26

Pratade precis med mamma...

Nu har dom sålt husvagnen också :(

Bittert men sant!


Iofs ska dom ha en annan, men med dom kraven mor ligger inne med så lär det väl ta sin lilla tid!


Dags för sängen nu, gå på stan med mamma imorn!


Är i valet och kvalet om vallåkra i helgen med min ekonomi :/

Hade vatt duktigt trevligt, men känns så där halv illa :(

Får disskutera lite med mamma imorn...eller fjäska kanske? ;)

Annars får det bli en hederlig fest här hemma ist :p


Go natt!

Av Emma - 13 augusti 2008 21:37

självklart har man en blogg för att andra ska kunna läsa, ingen tvekan om det.

Att kommentera...ja, det finns nog skilda åsikter även där.

Jag personligen skulle inte skriva något negativt till en person jag inte känner, eller vet något om.

Eftersom jag inte vet vilka som kommenterat så har jag svårt o utala mig om detta.


vad finns det för mening att kommentera negativt o skriva massa saker man inte vet någonting om?

Det som stör mig i det hela är att någon skrev att jag skrev om mig själv o mina uteblivna pengar från F-kassan...

För det första så skrev jag ingenstans i mitt inlägg att det var försäkringskassan detta handlade om...för det andra så verkar inte den som skrivit det veta så mkt om mig.

Men det är alltid kul o höra nya saker om sig själv man inte vet!?!?


Skit samma, jag orkar inte bry mig nu.

Det är onsdag och jag är ledig...för tro det eller ej, men jag har ett jobb!

Ledig imorn med, välbehövt kan jag ju tala om!

Skulle gått en sväng nu ikväll, men orkade helt ärligt inte.


Tror det får bli soffläge resten av kvällen nu!

Se nån film man sett 200 ggr innan :p

Alltid nått man kan somna till ;)

Av Emma - 13 augusti 2008 18:32

Jag tycker det är tragiskt att folk inte fattar hur man menar när man skriver något!

Jag grundar inte det jag skrev på att inte JAG fick några pengar från försäkringskassan...För jag har när jag varit i kontakt med försäkringskassan har jag fått pengar, oavsett om det tagit tid...så tack för all bullshit!

Jag grundar det heller inte på något annat jag varit med om...jag ser det som det är!

Vill ni blunda så gör det, jag tycker det är fel och det är mina åsikter, och låt mig för fan ha dom!


Nej, alla kan inte vara för abort, själklart inte!

Men jag tycker att man ska fundera en eller 2 ggr extra över något sådant!


Må hända att jag är en idiot....so what?

Låt mig vara det då...bara för att jag säger som det är och utrycker mina åsikter om något!


En sak är säker...jag kommer inte hålla käften om saker jag tycker är fel...vill ni inte läsa, så läs för fan inte!

Av Emma - 13 augusti 2008 09:19

På detta jävla samhället rent ut sagt!

Sitter o läser ena bloggen efter den andra, ser den ena UNGEN efter den andra som skaffat barn när dom är 17/18/19....utan att ha varken jobb eller utbildning!!!

DET gör mig ARG!


Vad har man för livserfarenhet när man är så ung? Vad vet man egentligen?

Man tror att man vet så himla mkt, men nej! *Jag vet vad jag babblar om nu*

Varför i helvete sätta ett stackars barn till världen som man inte kan garantera en säker framtid, med inkomst, jobb osv?

Jag har kompisar som skaffat barn ja...men mina åsikter är fortfarande dom samma.


MEN det värsta av allt....i mina ögon iaf.

Det är att det tydligen bara verkar vara till att gå till soc för dessa små ungar, säga "hej jag är gravid!", Så får dom pengar och bidrag från höger och vänster!

Det värsta är att dom har de hur jävla bra som helst!! *morr*

Sånna männiksor betalar JAG för, jag betalar alltså skatt för dessa....och har gjort sen jag va 17 år....

Men sånna som jag/vi får ingen hjälp....det skulle ALDRIG hända att någon som jobbat och betalat skatt i flera år skulle få hjälp!

När man för en gångs skull behöver, då sviker samhället....skulle jag däremot gå o råka bli gravid...då hade de ju vatt helt annorlunda?!?!?!


Någon som tycker detta är rätt??



Så nu har jag tagit bort det...mina åsikter och funderingar!

Det är ju faktiskt ganska så trevligt om man hade fått skriva vad man tycker...

Och ännu trevligare om folk hade förstått vad man menade!

Har tagit bort dom andra inläggen också....för jag tyar inte med sånt skit!

Vet att det finns männiksor som kan göra en höna av en fjäder!



Av Emma - 13 augusti 2008 08:48

Som fattade vad jag menade eller???

Jag kan ta något annat exempel ist om det inte passar med det jag skrev, men handlar fortfarande om människor!

Så vad är skillnaden?


Och svar till "idiot"...hur man nu kan kalla sig själv för det...

Tycker du själv att samhäller behandlar folk rätt?

Oavsett om man är frisk eller inte ska man få hjälp, eller vad det nu skulle handla om!

Jag jämför inte mig själv övudhuvudtaget...jag tar folk i allmänhet som exempel!

Sen att det råkade bli just handikappade...är för att jag har den erfarenheten....skulle ju inte kunna skriva om något jag inte vet något om...

fast som sagt, jag kan skriva om det med ett annat ord ist, men varför hänga upp sig?

Ne jag jobbar inte på det där dagiset längre...Har bytt till annat jobb nu...

En annan anledning till att jag vet vad jag pratar om!


Suck, jag blir trött....alltså nee, jag vet ärligt inte vad jag ska säga....löjligt!

Ovido - Quiz & Flashcards