Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Emma - 17 augusti 2008 23:48

Hur vet man om man har det?

Har haft problem med mitt vänsteröra sen jag va förkyld typ, lite till och från.

Det känns som att det är lock för örat men hjälper inte vad jag än gör :(


Hade öroninflamation väldigt ofta som liten så jag vet att det inte är det iaf!

Men för att få en vaxpropp måste man väl ändå ha väldigt mkt vax i öronen?


Duktigt drygt är det iaf!

Har redan duktigt nedsatt hörsel på det örat...och det är ju inte direkt bättre nu :p

Hoppas det lyckas gå över till imorn, kan bli jobbigt på jobbet annars :p


Nu ska jag slänga mig i sängen, grymt trött!

Vatt ute o gått en sväng med Becka för en stund sen...mkt trevligt :)


Natti natti!


Av Emma - 17 augusti 2008 20:20

Ohh vad mätt jag är!

Jag brukar inte skryta med min matlagning...men jävlar vilken god köttfärslimpa jag gör :D

Hade kunnat äti ihjäl mig om det hade varit så :p

Ska vara katrinplommon i mitten med, blir så jäkla god smak då :)

Äter iofs inte upp dom, men det är ju smaken jag är ute efter :p


Nu är jag grymt mätt skulle man ju kunna säga!

Så nu får det bli soffan en stund, sen tror jag att jag ska köra en sväng :)


Skulle vilja ha tag på ett telefon nummer....men frågan är hur? :p

Jaja, de löser sig :)

Av Emma - 17 augusti 2008 15:48

Satt o kollade i ett fotoalbum innan...

Det var kanske inte riktigt vad jag behövde just nu.

Visst, jag är jävligt glad och mår jävligt bra just nu eftersom jag får jobba....för mig är det livet!

Men innerst inne så sitter det där...varenda dag, nästan hela tiden tänker jag på det.

Jag vet liksom inte vad jag ska göra för att få bort det o må riktigt bra igen, jag vill ju så gärna bara glömma och gå vidare!


När jag tänker tillbaka på den tiden, då jag va mig själv, va öppen o glad nästan jämt och aldrig skämdes för något....det gör mig ledsen att jag är som jag är nu!

Det är ju inte direkt något jag önskat mig!


Tycker det är ganska läskigt vad som kan hända med en människa egentligen... 

Alltså jag kanske är deprimerad och varit det i X antal år, men egentligen är det inget o gnälla över...

Jag borde veta vad depresion är med tanke på vart jag jobbar!

Så mina små skitbeskymmer är en fis i rymden ungefär.


Jag har iofs vatt riktigt jävla stolt över mig själv den senaste tiden, för jag har gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra, kommit längre än jag trodde från början....fast det bär emot...för det är absolut inte detta jag vill innerst inne....men lögner är inget man ska stå ut med kanske!

Men ändå...det gör liksom ont efter så lång tid!


Söndagar är inte bra....man har inget att göra så det blir lätt att man tänker lite för mkt :(


Jag måste bara säga att jag hade grymt trevligt igår....eller vad man ska säga :p

Skriver mer senare!

Av Emma - 17 augusti 2008 14:08

Att jag ska ta fram och stryka några andra gardiner, både till köket och "rummet" :)

Har funderat på det så länge nu!

Är grymt trött på hela lägenheten...Vill ha nya krukor, blommor, ny matta, ny tv-bänk och nya gardiner!

Jag vill dessutom måla om sovalkoven, gärna tapetsera om resten av rummet, gärna en fondvägg, och definitivt....tapetsera om i HALLEN!

Den är så sjukt ful så jag vet inte vad....gul...det räcker liksom o bara säga det...GUL....Pippigul!

Nej jag får vänta till 2012....kyss min as, säger jag....så länge bor jag inte här!

Men däremot kan jag få nya luckor till gaderoberna...skulle kanske va kul...men hur snyggt kan det bli med nya luckor och tapeter som är gula och hur söndriga som helst?!?!?

Ne, letar ny lägenhet för fullt ist :D


Kollat lite på bostadsrätter faktiskt, mkt billigare och man får ju igen pengarna om man gör något!

Här betalar jag 3300:- varje månad...och får inte ett skit rent ut sagt.

Vill jag inte ha samma tapeter i 20 år får man betala själv iaf!

Ni som vatt här vet vad jag menar med hallen :p

Jag o pappa ska disskutera detta lite, han vet så mkt mer om sånt än jag :p


Ne leta upp några gardiner kanske :p

Av Emma - 17 augusti 2008 13:19

Ja go morn, eller vad man ska säga :p

Precis uppstigen och inte utvilad för 5 öre, men det får gå ändå!

Regnar fortfarande ute, trist som tusan :/


Gårdagen var helt okej, först sa jag hej då till husvagnen och fällde en liten tår :(

Sen stack vi upp till morfar o fikade o träffade kusin Jenny med familj :)

Efter detta blev det grillande hemma, gott som tusan må jag säga :D

På kvällen blev det fest efter mkt om och men!

Blev kanske lite mkt, lite för fort bara, men det löste sig också med lite vatten :D

Men det var trevligt som sagt var!


Idag skulle vi väl kanske till farmor o farfar, om dom inte redan åkt dit :p

Skulle ju ringa när jag vaknat ;)

Grymt sugen på kebab/pizza/vad som helt som är flåtigt idag!


Ska ta o äta en banan o stilla hungern en stund!


Hoppas ni får en bra söndag!

Ovido - Quiz & Flashcards