Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Emma - 27 augusti 2008 23:07

Ja, nu sitter man här!

2 timmar avklarade och 8 kvar :p

Va trött som fasen för en timme sen, men känner mig lite piggare nu, har dock grym huvudvärk :(


Om en timme kan jag sätta på min dvd-box, så har jag något att göra i 6 timmar framöver :)

Ska även städa städskåpet och äta min kebab hade jag tänkt!

Köpte goemat innan, inte allt för ofta det händer att man har sånt med sig till jobbet en natt ;)


Var ju på Tupperware-party hos pillan innan jag stack till jobbet med!

Trevligt, blev en lökhackare och 289:- fattigare ;)

Men det kan det vara värt, alla pratar om hur himmla bra den är så, och det kan ju vara värt att slippa lipa ihjäl sig bara man tittar på löken :p


Har så himmla mkt tankar i hjärnan nu....men bäst att inget skriva om det!

Blir ju bara fel överallt och hela tiden...

Men kom o tänka på en sak iaf innan...eller för ett tag sen!

När jag hade skrivit detta om ungar som skaffar barn osv...så var det någon som skrev nått i stil med: "Du har inte tänkt på att det kanske är folk som känner dig som kommenterar?"


Helt ärligt....om dom nu känner mig...så hade dom inte ens kommenterat det på det viset...

För mina vänner vet vad jag har för åsikter angående saker och ting, dom vet vad jag tycker och tänker!

Så NEJ jag tror inte att någon som ens känner mig lite hade kommenterat, och är så fallet...så undrar jag vilket århundrade dom kände mig?


Dom flesta i min närhet vet vad jag har tagit för ställning i vissa frågor och varför...

Jag har tagit beslut, som jag till viss del ångrar nu, men som ändå känns väldigt rätt!

Ni som säger er känna mig, vet vad det är, och varför....

Jag är 23 år och behöver inga predikningar om att en del är för vissa saker och en del är emot.

Jag har alltid varit emot vissa saker....men ibland måste man inse den bittra verkligheten!

Nu vet jag vad livet handlar om, det visste jag inte när jag va 17-18 år så där.

Jag är glad att jag blivit den människan jag är, till så sätt hur jag tänker och vad jag fått lära mig på vägen!

Från det att jag va 20 till nu...har jag hamnat i situationer som stärkt mig mentalt, men som också fått mig att vilja dö vissa gånger.

"Sök ett jobb!"  Är något man tröttnar på att höra som arbetslös..."börja plugga då?" Är också något man måste vara motiverad till annars går det bara på ett sätt...

Så snälla...tala inte om för mig vad eller hur jag ska leva mitt liv, vad JAG ska göra!


För mig är jobbet ALLT, jag blir knäpp i näsan om jag inte får jobba!


Förövigt...ni som tror att ni känner mig.....gör ni verkligen det?


Ja jisses va mkt det blev ändå....tankarna bara flyger ut :p

Av Emma - 27 augusti 2008 13:40

Av en urgod marinad till kycklingfilé :)

2 Msk Sambal olek *stava*

2 msk soja

1 vitlökskyfta

Lite olja

Låt filéerna ligga i marinaden någon timme :)


Ojojoj så gott det blir :)

Gjorde detta på jobbet i helgen, och ska äta det idag med!

Ja jag har aldrig ätit godare kyckling :D


Dags för matlagning nu!

Av Emma - 27 augusti 2008 11:30

Nej jag va inte uppe länge inatt :(

För jag blir så jäkla uttråkad!


Iaf, så ringde dom från kabo nu igen...Om en annan lägenhet i svängsta..!?!?!?

Ja jag vet inte riktigt vad hon snackade om, för det va på samma adress....bara så att det va ett annat namn och nummer till personen denna gången!

Jag fattar ingenting ärligt talat...iofs inget ovanligt, men jag har bara anmält mig på en lägenhet där och det va den dom ringde om i torsdags!


Aja, skit samma.

Inatt är det jobb som gäller, så ska satsa på vila hela dagen fram till tuperware ;)

Laga någon god mat med kanske nu när frysen är full :p

Ovido - Quiz & Flashcards