Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Emma - 18 augusti 2008 22:47

Och sen när orkar man jobba 7 dagar natt på raken när man heter Emma?

Jag har inte ens fått veta att jag ska jobba nästa vecka....har ju ställt in mig på att vara helt ledig nästa vecka och även planerat efter det!


Jag gnäller inte, men nån måtta får det väl ändå vara?

Ingen normal människa pallar för det första jobba 7 nätter på raken, och för det andra så hade dom gärna fått fråga mig först iaf!

Men visst jag vill jobba...men aldrig i livet att jag gör det, inte så många dagar på dom villkoren!

Blev faktiskt grymt sur, när dom sa det....varför skulle jag komma på att det bara är en som jobbar natt nu och fråga vem som skulle jobba?

Då hade dom aldrig sett det, o jag hade sluppit få reda på det!

Jag tänker helt klart säga nej, även om jag är sugen på pengarna, för jag tycker inte man gör så bara! :(


Ska fösöka kolla film nu...vara vaken länge idag, jobba natt imorn ju!


Go kväll!

Hmm

Av Emma - 18 augusti 2008 10:19

Sitter o tänker lite..

Jag vet att många inte fattar detta....säger att "ta hand om människor och torka skit" inte är något jobb!

Nej men vad är det då?


Vem ska ta hand om dom som säger så när dom blir gammla och sjuka?

Ska dom ligga i sin ensamhet hela ålderdommen?

För dom kan ju inte bli omhändertagna av någon som inte har ett riktigt jobb!?!


Likadant att någon som kör tex lastbil, har mkt mer betalt?

Hallå? Är det bara jag som ser det komiska i detta?

Dom kör runt med en sak och får gott betalt!

Vi som jobbar inom vården och gör grovarbetet, får sjukligt låg lön!

Nej just det, vi tar ju bara hand om människor, levande ting....helt klart inte lika viktigt!?


Man kanske skulle byta bana?

Börja jobba med något som verkar lite "viktigare" kanske?

Neee, jag trivs med mitt yrkesval, skulle aldrig byta jobb bara för att det är bättre betalt!

Visst är man sugen ibland, men jag vet vad jag vill göra, vad jag trivs med och så vidare!


För första gången, helt ärligt, som jag jobbat inom vården....fick jag förra veckan ett TACK för att jag ställer upp och jobbar extra!

Jag blev så chokad så jag visste inte vad jag skulle säga!

Men det värmde, det är då det känns bra att ställa upp och jobba röven av sig :p

Ett tack kan få en o känna så jäkla bra inombords!


Någon som har något att invända?

Iofs, klart att jag har fel som vanligt :D

Av Emma - 18 augusti 2008 08:50

Igen!

Ny jobbevecka :)

Kan bli lite jobbigt denna veckan bara, men det får gå!


Faktiskt sista veckan jag jobbar nu :(

Som jag har planerade tider alltså....detta känns duktigt konstigt och bittert eftersom jag vant mig vid jobbandet nu!

Men det löser sig nog, dom frågade ju till och med om jag ville jobba dag eller natt!

Tro det eller ej, men jag har bestämt mig för att jobba natt om det blir så!

Då jobbar man 2 nätter i veckan och kan jobba extra mkt mer, och det innerbär ju mkt mer pengar :D


Örat har fixat till sig under natten iaf :)

Innan jobbet nu idag ska jag ta tag i gardinbytet...blev lite fel igår till slut så jag bytte aldrig dom :p


Ska hem till mamma o pappa o äta middag sen när jag ska köra till jobbet med :)

Pappa jobbar F.m så han är hemma en stund innan jag ska bege mig till jobbet, perfekt!


Ne dags o ta tag i detta!

Fint väder idag med :D *som vanligt när jag ska jobba*


*Head over heels*

Ovido - Quiz & Flashcards