Alla inlägg den 14 augusti 2008

H&M

Av Emma - 14 augusti 2008 20:51

Fått mina kläder idag :D

Som vanligt är jag x antal cm för kort för det mesta :p

Men de finns ju symaskin :p


Vatt på stan med mamma o morfar med!

O nu har jag lagat mat...bättre sent än aldrig!


Ska spendera resten av kvällen på soffan nu, tidigt i säng idag...upp halv 6 imorn så!


Någon som har förslag på vad man kan göra i helgen? :)

Av Emma - 14 augusti 2008 20:10

Vad ska man säga?

En del som kommenterar har nog inte läst från början, för då borde dom veta att jag raderade för att sedan skriva om det hela!

Okej?


Och känner man inte en person eller vet något om den, ska man inte skriva en sån kommentar som "Hallå!?" gjorde.

Dom jag tog som exempel i mitt förra inlägg, vill oftast inte jobba...och kan inte för sitt missbruk!

Däremot finns det sjuka människor som inte kan jobba, men vill!

Då är det ju tur att man är försäkrad mot sånt så man får pengar iaf...en vanlig människa som någongång har jobbat iaf!


Nu ska jag endast utgå från mig själv gällande detta med att vara arbetslös!

Jag var arbetslös i ca 1 år, fram till i maj...

Jag sökte varenda jävla jobb jag kunde, men fick inget.

Har nog aldrig varit så deprimerad i hela mitt jävla liv kan jag ärligt säga!

Så jag vet hur det är att vara arbetslös och inte få något jobb!

Jag har ingen utbildning som är något att hänga i julgranen, därför blir det lite svårare att hitta jobb...men ger man sig bara fan på att man ska få ett så får man det!

Jag skulle aldrig fått för mig att flytta innan jag jobbat så länge att jag fått A-kassa, för det innerbär alltid en viss otryghet om man inte har fast jobb!

Visst, a-kassan är ingen större summa...det är egentligen sjukt lågt, men man ska inte ha det bra när man är arbetslös...det tycker inte jag heller!

Men man ska ha råd att köpa mat va?

Jag sökte bostadsbidrag, men fick inget, jag pratade med soc, men jag hade för mkt pengar!

Nu snackar vi om 6000:- i månaden ut...o en hyra på 3300:-

Jag är inte den enda som jobbat sen innan skolan va slut, och fått något sånt här kastat i ansiktet.


Vad är det man betalar skatt för??

För att man ska få hjälp om man råkar i knipa någon gång eller??

Nej, "Du har väl föräldrar som kan hjälpa dig"....?!!?!?

Mina föräldrar är inte miljonärer, tvärt om....pappa jobbar och mamma är sjukpensionär!

Vi som jobbat och jobbar...är det vi som kallas LASTER för samhället?

Ibland börjar jag fan undra alltså!


Jag kanske tappade tråden lite nu!

Men jag blir så förbannad när folk skriver saker utan att ha en jävla aning om vad dom skriver och till vem!

Jag har fattat hur "bra" detta sverige är, och hur samhället verkligen ställer upp för folk som betalat skatt i X antal år!


Tyck vad ni vill....

Vet ni inte vad det är ni skriver, så håll det för er själva nästa gång!


Av Emma - 14 augusti 2008 12:18

Jag har inte tagit bort något inlägg...jag ändrade det!

Men mina åsikter står fortfarande kvar!

Jag tog ett exempel....jag hade likaväl kunnat skriva något annat...men nu tog jag det första bästa som kom upp i huvet!


Låt mig vara skum, trög, idiot eller vad fan ni nu vill kalla mig för!

Jag tycker som jag gör, och vad jag gör med min blogg eller inte....det är min ensak! Eller?


Men visst, är ni själva så perfekta så grattis, men jag tror inte det!

Jag skulle kunna ta 100 exempel på vad folk skriver, som inte faller mig i smaken...men jag orkar inte bry mig, varför hacka på någon om någons åsikter och tankar?

Vad får ni ut av det? Mår ni bättre eller? Tror ni att jag ändrar mig för att några skriver att jag är trög?

Skulle inte tro det!


Som jag skrev i mitt inlägg...jag har kompisar med barn, men mina åsikter står kvar!

Jag tycker det är fel på så sätt att man lever på samhället genom soc-bidrag osv.


Jobbar ni som kommenterar detta?

Tycker ni att det är rätt att VI ska betala alkoholisters drickande? Narkomaners droger? Osv...

Det är i princip samma sak...det är människor som varken vill eller kan jobba!

Jag njuter inte av att göra det, jag blir förbannad varenda gång jag tänker på det!

Men ändå tycker jag synd om dom, det är tragiskt vad som kan hända med en människa tyvärr.

Men visst...tycker ni att det är rätt...tyck det då, jag tänker inte klaga ner på någon som tycker något annat!

Jag får liksom inte ut något av det, så jag besparar mig den energin :)



Av Emma - 14 augusti 2008 09:28

Ja, idag är det torsdag :)

Härligt o vakna o veta att man är ledig :D


Precis när jag vaknade så blev det strömavbrott...inte så där värst härligt när man är precis nyvaken o helt vimmelkantig :p

Men den kom tillbaka efter 5 minuter :)


Idag blir det städ-dag för fulla muggar, o nu menar jag verkligen städa!

Dammtorka, dammsuga, och moppa golvet :)

Självklart bädda rent och så också :)


Får nog börja nu eftersom mamma skulle komma sen, så jag är klar :)

Ovido - Quiz & Flashcards