Alla inlägg under november 2008

Av Emma - 13 november 2008 22:43

Shit va tiden springer iväg!

November började nyss, och nu har halva gått!?!

Snart är det första advent sen går det fort till jul och nyår!


Sitter på jobbet, tittar under luggen....fan va nice det är nu när den växt en bit och blivit lite tjockare :D

Fick bara för mig att jag skulle se hur det såg ut innan :p

Nu är det bara nya brillor som fattas med...något som känns allt för avlägset just nu :(

Jag hatar dom, vantrivs verkligen i dom...dom va snygga för 3 år sen, men inte nu!

Men 6-7000:- är inget man bara pungar upp med så där helt utan vidare...det var kanske det då när man bodde hemma, men inte nu!

Får la se vad som händer och sker när jag flyttat!


Natten på jobbet har väl inte börjat för bra, men dom har väl somnat nu iaf, har låst alla dörrar så man slipper oroa sig för det också ;)

Hoppas natten blir lugn o fin, det brukar det ju vara så :p


Återkommer säkert senare, fast har en del o göra inatt som tur är :D

Men 8 timmar lär det ju inte ta ;)


So long!

Av Emma - 13 november 2008 02:03

Ja, här ligger man på soffan under filten...väntar på att john blund ska komma o besöka ögonen så man kan sova! Iofs så vill jag kolla på las vegas som börjar 10 över 2! Ska ju trots allt jobba imorn så det gör inget om jag sover länge då! Har lock för örat med, har förhoppningsvis försvunnit när man vaknar :) Nu ska jag ta ett bloss innan det börjar! Ohh vad jag saknar min dator nu!! Go natt!

Av Emma - 12 november 2008 16:00

Ja nu har jag okuperat datorn i svängsta!

Min verkar inte må så bra :(

Har inte fått tillbaka den o får nog inte på hela veckan heller!


Hur som helst, idag har jag gjort det jag varit orolig för i 2 veckor....besiktigat min bil!

Ja, precis som allt annat för tillfället så gick det åt helvete rent ut sagt :(

Bromsarna är kass och handbromsen som anton fixade (trodde vi), tanken läcker osv...:(

Bara till o punga upp pengarna och laga...hur bittert det än känns när man väntat sig att ha lite pengar extra när man jobbat mkt!

Dom sa inget om avgasröret som är sönder iaf, en bra sak :)


Förövrigt är allt som vanligt...har redan tröttnat på att gå hemma...

Inne på 5:e dagen ledigt nu...hur tråkigt som helst ju!

Men imorn ska jag äntligen jobba :D

Visseligen va jag ju sjuk i söndags så skulle inte vatt ledig så här länge, men tråkigt ändå!


Försöka komma igång med träningen nu med, vi va o cyklade igår jag o becka....kan ju säga att det märks direkt när man inte varit där på ett tag, plus att man inte är riktigt 100 ännu!

Hjärtat höll på o hoppa ut ;p

Men idag ska vi förhoppningsvis på att på riktigt! (om det känns bra)


Snart helg igen...tiden går fort trots att man har dötråkigt!

Fredag blir nog lugnt, äta nått gott kanske?

Becka pratade om vindrickning? Lördag kanske? Kanske loch ness o spana in lite folk?

Längesen nu! Bara sitta o dricka lite o prata skit!

Träffa Tessan på fredag kanske? Saknar damen nu!

Gå en sväng på stan på lördag Fm o fika? År och dar sen det hände senast!

Alltid hittar man på nått skoj!

Anton muckar ju på fredag med så...han skulle ju ha nått på lördag men sen skulle dom till bowlingen :/

Sen har man en till som är hemma om dagarna som man kan fördriva tiden tillsammans med :p


Ne nu kommer snart pappi hem från jobbet och då är det dags för mat :)


So long!

Av Emma - 9 november 2008 13:21

Välkommen till Möllebackens sjukstuga!

Satan i gatan min hals säger jag :(

Känner mig mer död än levande idag....blir inget jobbande för min del i natt!

Feber, ont i halsen o sån där grym feberhuvudvärk....Har haft hela helgen ledig o kunnat bli sjuk på ju!!


Får bli hemma idag, tror inte ens jag orkar upp till morfar :(

Dumt o smitta han också för den delen!

Den gammlingen vägrar ju ta influensavaccinet så man får la vara lite försiktig...han är trots allt 91 år!


Frukost eller något ätbart känns inte så frestande just nu :(

Men man måste ju äta så!


Fan vad jag hatar att vara sjuk!

Har inte råd att vara hemma ju, måste jobba dom få dagar jag har ju!

Men inte en chans att jag sticker till jobbet med feber....är jag inte trött innan så är jag då kan jag tala om!


En varm go dusch hade suttit fint, fryser just fö tillfället, men svettas väl snart igen :/

Av Emma - 9 november 2008 02:53

Va i svängsta en sväng, sen hem äta, slänga sig i duschen, slänga på sig kläderna och på med mössan sen springa till kalle, vidare o hämta Anton sen till mörrum o möta dom andra!


Varit på nattbio i bromölla, kollade Bond filmen...den va bra, varken mer eller mindre!

Nu har vi hängt på torget lite, träffade lite folk som vatt ute o så!

Kändes så himmla bra o stå där nykter o se alla som kommer må som dom förtjänar imorn :D

Jag har iofs världens skallebank utan alkohol just nu :/


Imorn blir det fullt upp...först hem till mamma o pappa och städa bilen, tvätta av den också kanske?

Sen blir det upp till lilla morfar o fika o träffa kusinerna o barnen!

Vid 8 bär det av till jobbet...inte alls sugen just nu men vad gör man inte? :p

Behöver verkligen all pengar jag kan få nu!


Ska verkligen försöka gå o lägga mig o sova nu och stiga upp I TID imorn!

inget sovande till 3 här inte!


Go natt!

Av Emma - 8 november 2008 15:20

Jaa, med dålig sömn och något som känns som feber och halsont så är det fan ingen bra dag :(

Måste försöka ta i tur med detta jäkla sovandet!

Funkar inte att vara uppe till 4 varje natt/morgon!


Ohh tankarna bara snurrar....någon borde ha tillräckligt med stake för att prata, vara ärlig och säga sanningen!

Jag blir hellre sårad av sanningen än förbannad över lögner o skit...hur ont det än gör..


Vad är det som gör en människa falsk? Är det faktumet att man går bakom ryggen eller handlar det i allmänhet om att man är oärlig? Vad är det som får en människa att såra? Vad är det som driver en person att kämpa fastän man vet att det inte är någon mening? Är det kanske så att man håller fast vid något för att man inte vet bättre? Eller gör man kanske det för att se om möjligheten finns?

Om man är så osäker att man varken vet ut eller in, gör man det lättare för sig att låta någon annan ta beslutet? Hur ska jag någonsin kunna lita på någon igen? Jag kan ju inte ens lita på mig själv...



Vilken underbar lördag detta kommer bli....eller?

*uuuurrrk!*

Av Emma - 8 november 2008 02:37

Mhm, duktigt trist har jag nu!

Pigg som tusan är jag med...

Får la sätt på en film o hoppas att jag somnar på soffan!


Blev en bra kväll iaf, först en snabbdusch och sen kom alex o hämtade mig o sen hem till dom i mörrum!

Skulle kollat på film men blev för sent tyckte månsson så vi kollade bara lite tv o så, sen stack vi in till stan!

Polisen va jädrar på G iaf :p

Det bästa va puckot som körde fort som tusan över torget, tvärnitade, gled mot kyrkomuren men missade den precis....MITT framför en polisbil :D

Ja jäkla vad jag skrattade...hade iofs skrattat ännu mer om HON kört in i muren :D

Nån glömde nog tala om för henne att när man har dubbdäcken på är det ganska osmart o tvärnita på bar asfallt :p


En del människor är för härliga med, får en alltid o skratta hur sur man än är :p

Längesen jag va på torget nu, men ibland är det faktiskt trevligt o sticka dit o träffa lite härligt folk :)


Imorn vet i tusan vad man ska göra, antagligen samma som idag...finns inte så mkt annat o välja på...

Utgång blir det inte ens tal om!

Kanske umgås med Becka? :)

Vi får se hur det artar sig helt enkelt, ska städa och diska iaf *nej jag gjorde inte det innan*


Filmdags nu o sova förhoppningsvis!

Go natt!

Av Emma - 7 november 2008 19:12

Jaa, här sover man till kvart i 5 o vaknar i ren panik över att de är mörkt ute!

Jaha, 1 timmes vaken ljustid fick man....innan man gick o la sig :p


Planerna var att jag skulle träna idag, sket ju sig ganska rejällt!

Men har vatt ute o gått med Becka nu :D

Såå glad över o se o träffa henne äntligen :))

Ingen, förutom mamma har så stor plats i mitt hjärta :D

Så nu känner jag mig lite gladare iaf!


Nu får det bli till o laga lite mat, typ steka falukorv o koka makaroner :p

Lyxmiddag eller vad? ;)

Ne sover man så länge så får de bli nått lättlagat!

Får försöka ta i tu med disken också, ser ut som ett världskrig har brutit ut där ute i köket :/


Ikväll vet i tusan vad som händer, blir nog lugnt som tusan!

Antingen hemma eller ut en sväng o träffa alex o månsson!


Nu börjar magen skrika efter mat ;p

Ovido - Quiz & Flashcards