Alla inlägg under november 2008

Av Emma - 4 november 2008 22:10

Ja, jag vet inte vad jag ska säga :(

Känner mig så usel, så rälig, så jävla dålig o så jävla LURAD!

Hade väl en halvbra dag till jag va på väg hem från svängsta....då gick väl allt åt helvete typ!


Blev ledsen igen, när jag insåg att allt bara var en stor jävla lögn :(

Just nu känns allt detta som ett dåligt skämt som jag inte vet vad jag ska tycka om...

Hade vatt fint om det vatt en dröm och man vaknade upp och insåg att det inte hade hänt!


Ska antagligen int flytta förövrigt....just nu vet jag inte vad jag vill med någonting....


Pratade med bror innan...han blev så jävla besviken på henne när jag berättde om helgen!

Så jäkla mkt som han ställt upp för henne, alla gånger han fått trösta henne, alla gånger hon bara kommit hem till han helt utan vidare och han inte sagt något...

Alla gånger JAG kört hem henne när hon varit full som en alika!

Hon fick komma hit för att hon inte hade någon annanstans att ta vägen...jag berättade varför jag var så glad och vem som gjorde mig så glad...

O hon visste precis vad hon gjorde!!!

Hon kallas inte skabb utan anledning kan jag ju säga..


Jag har aldrig varit så öppen mot min bror innan, det har liksom inte varit vår grej o prata känslor o sånt...har aldrig suttit o gråtit framför han....men idag kände jag för det!

Han är en av få som vet vad jag vatt med om...varför, varför i helvete jag är som jag är!

Ne, han blev arg, riktigt förbannad och besviken....

Jag kommer njuta den dagen jag ser henne nästa gång när bror sagt sitt :)


"Som man bäddar får man ligga :D"

Av Emma - 4 november 2008 05:24

Ja nu är natten snart över!

Har gått väldans fort idag faktiskt :)


Kan bero på att jag har gjort det mest invecklade jag gett mig på någon gång....

Nämnligen försöka reda ut detta med a-kassan och deras konstiga avdrag för både det ena och det andra....

Jag va förvirrad innan, nu är jag totalt vilse i pannkakan!

Fattar verkligen INGENTING av den där röran....

Dom har dragit medlemsavgift typ 3 ggr på en månad som tillsammans blev över 900:- o sen har dom tagit 7 karensdagar...fråga inte för vad,för det har jag inte en aning om!


Har hur som helst suttit o markerat med gult så pappa slipper sitta o läsa igenom varenda papper uppifrån o ner!

Ja...han ska få det ärofyllda uppdraget o försöka reda ut den röran...

För jag är inte smart nog för det :p


Nu ska jag vara smart nog o röka....jävligt dumt eftersom jag inte gjort det på HELA natten! :)

Ni förstår inte hur stolt jag är!?!

det brukar vara ett sätt för mig o bli pigg när jag jobbar natt, men jag har verkligen gett mig fan på det nu :D

Innan jag började rökte jag bara 4 st :)

Borde verkligen låta bli...men det suger riktigt nu....tycker inte ens det är gott längre iofs så därför jag bestämt mig så tvärt nu :D

Nöjd över gårdagen med, tror jag rökte 3 eller 4 då med, med tanke på hur mkt jag rökte i lördags så ;)


Ne lite syndande o sen tömma disken, skala potatis o sätta på kaffe :)


Go natt!

Av Emma - 3 november 2008 22:48

Sitter här o funderar på om jag ska berätta eller inte?

Känns som att folk kommer döma mig om jag gör det....

Men någonstans känns det ändå rätt!


Va så skönt o prata med tessan innan, hon förstod verkligen varför jag känner som jag gör, varför jag är sån här...

Men det är inte HON som borde fått veta....men nu är det för sent...

Jag får skylla mig själv...


Kommer inte ihåg vad som sas i lördags riktigt....en sak minns jag iaf....

en sak som gör mig grymt förvirrad!

Minns iofs en sak till....lögner är det VÄRSTA som existerar i mina ögon!

Jag kan förlåta mkt....elaka ord och allt möjligt....men aldrig en lögn!


Den stora frågan är...Hur många lögner fanns det innan???

På något sätt känner jag mig totalt bränd....lurad på nått som fanns mitt framför ögonen på mig!


Men sen tänker jag så här:

Om du står o ljuger mig rakt upp i ansiktet....då är det väl ändå tur att jag inte berättat allt va?


På ett sätt är jag glad att jag inte berättat...men ändå inte!

Hade jag berättat, så hade personen kanske förstått, det hade kanske vatt lättare efter att jag fått berätta?

Eller så hade han sprungit långt som fan iväg....

Hur ska man veta när man va så feg/rädd att man inte vågade??


Just nu suger allt....riktigt jävla mkt!

För jag var verkligen glad....jag kände att det fanns en mening med att stiga upp varje morgon, jag mådde BRA för en gångs skull!

Ne, varför ska man få vara glad och må bra?


Jag hatar ingen...jag är bara lite deppig just nu...

Om de nu va som du sa i lördags, varför inte säga det innan?

Innan det var för sent?

Iofs....jag är lika dum o trög jag!


Jag borde gå o prata med nån...jag vet!

Av Emma - 3 november 2008 17:31

Jao, nu har jag haft besök av tessan :)

Mkt trevligt o skönt o få prata av sig lite, så himmla snäll o goer den damen :)


Nu ska jag laga mat, får bli klyftpotatis ist för gratäng :)

Hinner nog inte dona med det idag :p


Ne maten kallar!

Av Emma - 3 november 2008 13:20

Morn? Ja för mig är det ju så :p

Är riktigt utvilad idag känner jag :)


Nu ska jag snart vara riktigt seriös med matlagningen ;)

Måste vakna till lite först bara :p

Hittade en fläskfilé i frysen igår....

Aha! Vitlöksmairnerad fläskfilé och potatisgratäng :D *mums!*

Längtar redan tills det är klart :)

Det ska ju ligga i marinaden några timmar så kanske likabäst o fixa de nu? :p


Återkommer kanske senare eller inatt på jobbet!

Av Emma - 3 november 2008 00:37

Ta fram din mobil, bläddra igenom din inkorg. Stanna vid varje sms och skriv första meningen i sms:et som svar på frågorna.

1. Vad skulle du säga om din pojkvän var otrogen mot dig?
Ja, kanske det.

2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?
Japp, det låter fint :)

3. Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
Jo de kan vi nog lösa.

4. Vilket sms blev du mest berörd av?
Ja visst när då?

5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
Det är så där, bakfull som fan.


6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
Nej jag åker tillbaks på tisdag kväll.

7. Vilka ord skulle du säga till Gud om du trodde på honom?
Jasså du....går de bra då?

8. Vad vill du höra mest av allt?
Har varit runt på alla kyrkogårdar idag.

9. Vad skulle du säga om du fick MVG i alla ämnen?
Haha, jadu det låter trevligt skulle jag också velat idag men får ta igen det imorn :)


10. Din romantiska replik?
Haha ne det va ju bra men du hade inte stört så mkt ändå :p

11. Vad skulle du säga om du blev bestulen?
Haha, okej tror du verkligen det?

12. Vad vill du säga till din bästa vän just nu?
Okej okej det låter ju bra..

Tidsfördriv kallas det :D

Av Emma - 2 november 2008 23:32

Va på mcd en sväng med Anton, alex o månsson innan, skönt o komma ut lite o träffa folk!

Gör ju inte det allt för ofta övudhuvud taget längre mer än på helgerna möjligtvis!


Nu sitter jag här under täcket med full mundering kläder o fryser som en gris :(

Väntar på att oskyldigt dömd ska börja om 20 min....

Är hungrig igen, fast ska nog fixa popcorn eller nått :)


Måste göra något åt mitt ätande snart....Funkar ju inte i längden o hålla på o kränga massa hela tiden!

Men just nu tänker jag int bry mig...finns ingen nytta med det liksom.


Är sjukt sugen på att ta fram julsakerna, men nej nej nej, det är alldeles för tidigt för det!

Men det blir så mysigt då...får vänta ett tag till ;p


Ne fixa nått ätbart nu innan tv´n börjar!


Av Emma - 2 november 2008 18:25

Känner för att skriva så mkt, berätta så många saker...

Men gör nog bäst i att låta bli...

Men sånna här dagar kommer allt ifatt mig, alla tankar och minnen.


Jag skulle vilja skrika ut till hela världen vad jag gjort och varit med om...

Varför jag är som jag är, varför jag är så fruktansvärt blyg och tillbakadragen...varför jag har svårt att lita på folk och öppna upp mig.

Det hade kanske varit lättare för andra att förstå då??

Inte bara tycka att man är dryg som inte vågar säga eller göra något?


Men det är ju där mitt problem ligger, ska man berätta och öppna upp sig för någon man inte känner riktigt?

Ska man våga lita på att den personen inte berättar för någon annan?

Hur vet man att man kan lita på någon??


Jag har inte alltid varit sån här nej....

Men det krävs ganska mkt mod för mig att berätta om hur jag blev som jag är...vad som hände.

Jag saknar mitt gammla jag, den gammla emma.....FAN!


Ne, Norge Becka?

Nu hade det verkligen gynnat!

Vill bara bort, har jag velat länge iofs, men riktigt mkt nu!


Nu ska jag äta o bli lite pigg, sen umgås med bästaste Anton :)


Ovido - Quiz & Flashcards