Alla inlägg den 30 september 2008

Av Emma - 30 september 2008 18:52

Jag är en glad människa idag :D

För det första så har jag tagit mina första stapplande steg mot att komma igång med tränandet igen :)

Förvisso bara styrketräning, men man måste börja någonstans :p

Får ta de lugnt i början känner jag i mina vader nu, är ju lite rädd om dom för jag har ju bara 2 st o inga i reserv ;)

För er som inte vet så Orienterade jag när jag va yngre, tränade ganska hårt och blev pushad till gränsen vad det än gällde....detta resulterade i att jag va ganska duktig ett tag, men kroppen sa nej och det visade sig att jag tränat för hårt när jag var för liten så vadmusklerna hann inte med o växa på längden....Så jag har och har haft för korta muskler sen dess :(

Detta gör ganska så jäkla ont vid minsta ansträngning och har en del problem med det, men lite styrketräning är aldrig fel...man kan ju trots allt träna allt utom vaderna om man känner för det :)


Och för det andra så har äntligen den förbannade staven åkt ut idag :D

Som jag oroat mig för detta...helt i onödan!

Det känndes ju knappt, gör det fortfarande inte iofs för jag är fortfarande bedövad ;)

Är iofs mest bedövad i underarmen nu ;)

Pratade med henne där om lite allternativ nu...hon berättade om något nytt jag är ganska inne på, men först ska jag låta kroppen vila en stund, bli av med det staven fixat o känna mig lite kvinnlig ;)

Som hon sa, det har nog med åldern o göra o vilja känna sig kvinnlig :p

Inte för att jag känner mig gammal men vissa saker saknar man efter 3 år, om det nu är något o sakna egentligen ;)


Nu sitter jag i svängsta, hade tråkigt hemma så jag stack hit :p

Ska iofs snart hem igen, eller hem o vända rättare sagt :D


Det är så kul o låta folk va nyfikna, inte säga något längre :)

Ibland hade det vatt skönt o kunna prata med någon om det, spec efter denna helgen!

Jag är iaf inte ensam om att känna som jag gör...på både gott och ont.

Snacka om förvirrad tillvaro för tillfället...

Det känns kanske lite som att man inte kan stå på samma ruta o trampa hela tiden, men ändå är man rädd att allt ska bli fel o skita sig på ett eller annat sätt?!

Jaja, det löser sig säkert :p


Ne nu ska jag vara lite social innan jag ska bege mig hemåt :)

Ovido - Quiz & Flashcards